yes

Hier kan je discussies houden over school en taalkeuze

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

yes

Bericht door Monique74 » vr 20.03.2009 17:54

de eerste ja is binnen (cluster 2 onderwijs)

als het aan de school ligt is Mila aangenomen alles wordt nu digitaal gemaakt en doorgestuurd naar de landelijke commissie, dit mag max. 8 weken duren en als ze ja zeggen dan wordt ze ook meteen geplaatst, het kan snel gaan, bij een ander kindje was het met 3 weken geregeld, maar wij gaan uit van die 8 weken!

de coordinator/orthopedagoge van de dagbehandeling heeft net gebeld, ze had haar mail gecheckt op haar vrije dag en besloten om ons toch te bellen (en stiekem heb ik het vermoeden dat mijn poging vanmorgen er ook mee te maken heeft gehad ) maar de eerste ronde is gehaald

José
Expert
Expert

Bericht door José » vr 20.03.2009 18:08

Hallo Monique,

Gefeliciteerd en wat goed :cool:
Ik hoop dat Mila straks over - liefst al eerder - 8 weken naar haar schooltje mag.

Op naar de volgende ronde :)

Jullie weekend is voor nu goed. :D

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » za 21.03.2009 22:51

Hoi Monique!!

Geweldig! Dat is goed nieuws!
Als school een positief advies uitbrengt, dan gaat het REC er in de meeste gevallen ook mee accoord. Maar..... toch weer even afwachten totdat het zeker is.

Nog eventjes.

Succes :D .
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » zo 22.03.2009 09:54

dankjulliewel! ;)

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » vr 24.04.2009 12:06

Vandaag kwam een positieve beschikking binnen (wel net voor de vakantie) maar hij is binnen!! dit schooljaar gaat ze nog naar cluster2 onderwijs, alleen nog regelen met het vervoer en de school zelf.. ooh ik ben er zoo blij mee!

José
Expert
Expert

Bericht door José » vr 24.04.2009 16:48

Hoi Monique,

Wat goed zeg :cool:
Dat zal voor jullie een opluchting zijn; dat Mila naar die school kan. :)
Ik hoop dat het vervoer ook allemaal goed gaat komen en dat er plaats is voor Mila om te halen en brengen.

Ik wens jullie een hele fijne weekend en vakantie. :)

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » vr 24.04.2009 22:35

Wat fijn! Gefeliciteerd :D.

Misschien juist handig net voor de vakantie.... hebben jullie tijd om vervoer te regelen.
Waarschijnlijk staat er op school al een stoeltje klaar voor Mila!

Heel veel succes en plezier op school!
Maar nu eerst lekker vakantie.
Groeten,

Rosy

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » wo 13.05.2009 10:38

19 mei krijgen we de intake op de school, spannend!
ook fijn voor Mila, ze hoort iedereen over de nieuwe school en zij weet niet eens waar het is, heeft nog niets gezien, dan wordt het voor haar ook concreet

we hebben ook meteen vervoer aangevraagd, voordat het daarop stuk zou lopen en ze niet kon gaan, omdat het nog om dit schooljaar gaat, werd ik laatst gebeld of Mila (4 jaar, bijna 5) met begeleiding met openbaar vervoer kon (theoretisch gesproken dan) werd compleet overvallen door die vraag, praktisch is het namelijk onhaalbaar, maar het kind is 4 jaar

Demi van 8 jaar zit op het sbo en heeft al 4 jaar die lijst en krijgt vervoer en bij haar heb ik die vraag nooit gehad, terwijl het bij haar praktisch logischer kan zijn dan bij Mila :W maar Demi zou het zelf ook niet kunnen

echt raar vond ik het, dus ik hoop maar dat het binnenkort wel goed geregeld is en gewoon met een busje voor mijn meid
groetjes Monique

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » wo 13.05.2009 19:51

Dat is nog maar een paar daagjes!
Ben benieuwd hoe Mila het vindt. Fijn dat het nu 'echt' wordt.

Wat het vervoer betreft: ze proberen vanalles! Waarschijnlijk iemand die nieuw is, en letterlijk de regels volgt.

Maar het gaat zeker goed komen!!

Succes dinsdag!
Groeten,

Rosy

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » wo 13.05.2009 19:54

oh ja.... indien jullie haar ontmoeten, doe juf Kyra maar de groeten van Rafael.
Groeten,

Rosy

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » vr 15.05.2009 07:09

dankjewel, zal er proberen aan te denken om de groetjes te doen ;)

vervoer is ook rond, alleen de datum nog doorgeven, super he (en gewoon met een taxi gelukkig) dus dat heeft de gemeente toch helemaal super en snel gedaan.

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » di 19.05.2009 08:55

pff gisteren hebben ze Mila naar de verkeerde school gebracht, alvast naar de nieuwe, terwijl ze daar helemaal niets over weten nog.
haar huidige groep is heel erg ongerust geweest, want waar was Mila, Mila vond het gelukkig prachtig en is niet van slag geraakt, goed opgevangen daar.

de versie van het huidige schooltje is dat de taxichauffeur (weer een nieuwe) haar naar die school had gebracht en 1 juf haar naam hoorde en wist dat mila binnenkort kwam en heeft haar opgevangen, naar haar nieuwe klasje gebracht, zodat ze de juf en kindjes al kon zien en daarna naar het klankbeeld is gebeld.

versie van de chauffeur is dat hij idd verkeerd gebracht had, maar het daar na wilde vragen en daar 1 juf gezegd heeft, van wacht maar, we nemen het wel over, we regelen het wel en toen pas is weggegaan, maar ondertussen dus al heel veel onrust/paniek,

mila zit al een hele tijd op haar huidige plekje, het had gewoon goed moeten zijn, leidster wilde het niet via het klappertje doorgeven en heeft me gisterochtend gebeld, moet zggen dat ik heel erg geschrokken ben, kindjes van 4 kunnen zich al niet redden, laat staan als je ook nog erg moeilijk verstaanbaar zijn, het had nooit moeten gebeuren.

José
Expert
Expert

Bericht door José » di 19.05.2009 10:20

Hoi Monique,

Goh, wat een toestand, maar het is goed afgelopen. :cool:

Ik kan mij heel goed voorstellen dat ze op de andere school ongerust waren. Ik denk dat jij achteraf wel blij was dat het allemaal goed is opgelost en dat ze het hebben opgelost.

Dus jij belt voortaan de school op om te vragen of Mila wel is aangekomen? Of niet.

Groetjes, José

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » di 19.05.2009 16:37

ja een vreselijke fout die nooi gemaakt had mogen worden, maar als het goed is, mag mila de 28e beginnen op de school (even op taxibericht wachten, maar we hebben de datum meteen doorgegeven)

Plaats reactie

Terug naar “School en Taalkeuze”