wel of niet in aanmerking van rugzakje

Hier kan je vragen stellen over: ambulante begeleiding, rugzak en indicatiestelling.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
heleen
Nieuwkomer
Nieuwkomer

wel of niet in aanmerking van rugzakje

Bericht door heleen » za 11.10.2008 20:57

ik hoop dat het op de goede plaats staat..

ik heb een vraagje,

Mijn schoonzus heeft een dochtertje van 6 jaar, ze zit nu in groep 3 van reguliere onderwijs. Pas geleden is bij haar een gehoortest gedaan en ze blijkt gehoorverlies van 35 db te hebben en blijkt uit spraakdiagram dat ze logopedie moet hebben. Ze komt niet voor in aanmerking van een ambulante begeleiding volgens Audiologisch centrum. Aanstaande dinsdag moet ze naar de k.n.o. arts en die moet dan bepalen of zij hoortoestellen krijgt. We merken dat ze veel gelaatsgericht kijkt, en we merken dat ze een op een beter gaat dan als er meerdere praten.
Het zijn specifieke symptomen van een slechthorende. De AOC vind het niet nodig dat ze hoortoestellen krijgt.
Aangezien zij ook nierproblemen heeft, ze heeft BORSyndroom, is het misschien wel mogelijk om een rugzakje aan te vragen, maar bij wie kan je het dan wel doen als AOC het niet doet, kan een kinderarts ook een rugzakje aanvragen? Ze is onder behandeling van een kinderarts.

Wie kan ons daarmee helpen?

alvast bedankt!

groetjes Heleen

José
Expert
Expert

Bericht door José » za 11.10.2008 22:19

Hallo Heleen,

Ik heb zelf hiermee geen ervaring.
Maar in de rubriek: over ambulante begeleiding en overige info. staan. Daarin staan ook 2 links. Misschien kun je daar meer info. over vinden voor je schoonzus.

En misschien zijn er nog andere ouders met tips voor jou.

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

mamarenate
Beginner
Beginner

Bericht door mamarenate » vr 08.04.2011 18:02

zou ook eens kontakt op nemen met kentalis
misschien hebben hun hier ervaring mee
zoek maar op google naar kentalis
wie niet waagt wie niet wint

Plaats reactie

Terug naar “Ambulante begeleiding en De rugzak en over indicatiestelling”