Leerlingenvervoer: ervaringen verschillen per gemeente

Hoe en wat over leerlingenvervoer

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Johanneke

Leerlingenvervoer: ervaringen verschillen per gemeente

Bericht door Johanneke » do 23.08.2007 11:17

De afgelopen dagen heb ik even heen en weer bericht met Petra over het leerlingenvervoer. Het is en blijft toch (helaas) voor veel ouders een heet hangijzer.
Het is al zo'n stap om je (kleine) kind 'mee te geven' aan een vreemde. Als het dan ook nog eens allerlei organisatorische moeilijkheden met zich meebrengt en de gemeente is star in haar beleid, dan wordt het de ouders niet makkelijker gemaakt. Hiermee dreigt ook de drempel om je kind naar het speciaal onderwijs te laten gaan, hoger te worden dan -in mijn ogen- noodzakelijk.

Lees hieronder de mailwisseling met onze ZEER verschillende ervaringen.

Petra schreef op 20-08-2007 -n.a.v. haar vraag om ervaringen op het foss-forum voor kinderen met spraak-/taalproblemen:
Ik werk namelijk een paar dagen per week en heb voor 1 of 2 dagen in de week een gastouder (van 7 tot 17 uur) die mijn kinderen bij haar thuis opvangt. Zij woont bij ons in de wijk en ik weet ruim van te voren wanneer de kinderen bij haar zijn. Ik ging er vanuit dat, met het nodige regelwerk (en eventueel extra kosten), Jelmer daar zonder problemen opgehaald en gebracht zou kunnen worden.

Toen ik vrijdag de gemeente hierover belde om te informeren hoe dit te regelen sloeg ik echt stijl achter over. Dat doen ze niet!

Het is maar goed dat ik zeker ben over mijn beslissing voor SO want ik zit behoorlijk in de put over dit probleem.
Ik lees allerlei problemen over het leerlingenvervoer maar deze ben ik nog niet tegen gekomen. Ben ik dan de enige moeder van een SO kind die werkt?

Heb jij daar ook last van? hoe is dat bij jullie geregeld?
Johanneke schreef op 21-08-2007:
Dag Petra,

Tja, dat vervoer kan al je goede bedoelingen overhoop halen!
Het is allemaal zeer afhankelijk van de gemeente waar je woont. Iedere gemeente regelt namelijk zelf het leerlingenvervoer voor de kinderen uit de eigen gemeente.

Het verbaasd me wel dat ze dit niet willen. Milo wordt twee keer in de week van school naar de BSO gebracht in plaats van naar huis. Ik heb dat netjes aangegeven op het aanvraagformulier en het uiteindelijk praktisch kortgesloten met de vervoerder.

Maar, het zijn bij ons vaste dagen in de week, ik weet niet hoe dat bij jou is? Anders zou ik ook eens bellen met de vervoerder. Zij maken de uiteindelijke route, en zeker als de oppas bij jou in de wijk zit, lijkt het me niet lastig om af en toe anders te rijden. Het is voor de vervoerder wel van belang dat ze precies weten welk kind wanneer waar naartoe moet worden gebracht. En ze zijn dan wel gebaat bij zo veel mogelijk regelmaat, anders wordt het voor hun een administratieve rompslomp, omdat zij exacte rijschema's (moeten) maken.

Kun je het zo regelen dat je jouw kabouter op vaste dagen naar de oppas laat gaan? Of in iedere geval gedurende een vaste periode?
Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten wat de gemeente betreft en vragen hoe dat gaat met kinderen die na school naar de BSO moeten?
Vraag duidelijk om begrip en flexibiliteit, en als ze zeuren aan de telefoon Huppekee een officiele brief er achteraan... wat een onzin zeg!
Als je behoefte hebt aan officiele ondersteuning zou je eens kunnen kijken of de MEE bij jullie in de buurt beschikt over sociaal juridisch dienstverleners, die kunnen dan een eventueel bezwaar voor je opstellen en je helpen bij de gemeente voet tussen de deur te krijgen.
Petra schreef op 21-08-2007
Hoi Johanneke,

Jelmer gaat elke maandag en eens per 2 weken op donderdag naar de oppas. een enkele keer is het anders maar dat weet ik altijd ruim (weken/maanden) van te voren.
Het busbedrijf had ik als eerste aan de telefoon, zij waren er niet blij mee maar wilden er wel naar kijken. Zij vroegen echter of het van de gemeente mocht omdat dat volgens hun wel eens een probleem kon zijn.

En inderdaad.
Het mag dus niet van de gemeente!
Ook niet naar een BSO!
Ik vind het zo uit de tijd!

Aanstaande maandag heb ik een gesprek met de wethouder die het leerlingen vervoer in haar pakket heeft. Ik hoop dat dat nog wat kan gaan veranderen.

Ik weet nu in ieder geval dat het in andere gemeenten wel gebeurt en dat het dus geen landelijke regel is.
Ik ben benieuwd wat het gesprek van Petra oplevert bij de gemeente. Ik ben zelf bij mijn werkgever MEE ook bezig met dit onderwerp en zal jullie via het forum informeren over de ontwikkelingen.

Dag! Johanneke

petra

leerlingenvervoer naar oppas of BSO

Bericht door petra » ma 17.09.2007 22:46

HOi Johanneke,

Nou het duurde even maar het is geregeld !!!

De wethouder zag mijn probleem en vond de regeltjes ook wel heel star.

Nadat ik de chauffeur een keer gesproken had leek het toch nog goed te komen (dat doen we wel vaker dat regelen we wel) maar hij werd weer op het matje geroepen etc. dus was ik weer bij af.

Ondertussen had ik echter officiele toestemming van de wethouder. Die moest echter natuurlijk eerst weer zwart op wit naar de vervoerder en toen was er ineens niks meer aan de hand!
'Geef de chauffeur maar een briefje met wanneer en waar en het wordt geregeld.' Nou die flexibiliteit benut ik dan graag!

Vandaag ik hij dan ook voor het eerst keurig bij de oppas afgeleverd.

Verder ben ik echter nog erg verdrietig over 'het busje'.
Volgens mij is hij nog nooit op tijd op school geweest.
Hij is al een keer vergeten op te halen, is al een keer bijna een uur later als 'normaal' thuisgebracht heeft al 2 chauffeurs gezien.
Een zitverhoger is praktisch bijna onmogelijk want die zou hij mee naar school moeten nemen en hij heeft ook al in busjes zonder gordel of met defecte gordel gezeten. (belachelijk dat gordels niet verplicht zijn! Bij mij in de auto zit hij echt nog in een autostoel!) En dat alles in nog maar 5 dagen 'bussen'.

Ik vind het niet zo raar dat hij de 'bus eng' vind en 'bang' is.
Elke morgen heb ik echt nog een erg zielig mannetje! (tot brullens toe de bus in!)

Alles zal nog wel wennen.
Ik zie hem nu al vooruit gaan met praten en in zijn hele uitstraling.
Hij zit wel op zijn plek!
En dat is het belangrijkste!

Groeten Petra

pommetje6

Bericht door pommetje6 » di 18.09.2007 00:26

Bij ons hier in Lemmer is het schoolvervoer eigenlijk prima geregeld, als er eens iets anders is dan normaal hoef ik het maar aan de chauffeur door te geven en het komt goed. Ook veranderingen in het vervoer (Jetske ging eerst alleen 's ochtends naar school en langzaam hebben we de middagen erbij opgebouwd, en als ze om 12 uur gehaald moest worden moest er apart een taxi voor haar rijden), hoef ik maar te bellen met de gemeente en het vervoersbedrijf en het is geregeld.

Tuurlijk gaat er ook wel eens wat mis, zo werd ik op de tweede maandag na de vakantie gebeld door het vervoersbedrijf dat ze Jetske vergeten waren om om 12 uur op te halen, school had ze gebeld om half 1 en toen is er dus nog iemand die kant opgereden, maar dat zijn dan ook weer opstartprobleempjes na de vakantie. Enige echt probleem wat ik vind is dat ze als ze om 12 uur opgehaald wordt elke keer weer een andere chauffeur ziet, maar dat is volgens het vervoersbedrijf niet te voorkomen (ze deelt op die momenten ook wel eens een taxi met iemand die bijvoorbeeld in Drachten naar het ziekenhuis geweest is). Gelukkig is ze nu alleen nog maar op vrijdag vroeg klaar, dus zien we niet zo heel veel chauffeurs meer.

Ik vind het trouwens ook raar dat gordels niet verplicht zijn, en ook bij ons taxibedrijf hebben ze geen stoelverhogers. Ik geef al sinds dag 1 een eigen autostoel mee aan Jetske (we hadden er eentje waar we niet heel erg tevreden over waren dus die is 'over') en die wordt dan 's ochtends op school gezet en neemt ze 's middags weer mee (omdat het niet altijd hetzelfde busje is waarmee ze gehaald en gebracht wordt). Haar vaste chauffeur zorgt ook altijd dat Jetske in een driepuntsgordel zit (ze is ook veruit de jongste in het busje, de volgende is 7 jaar en er zitten ook tieners bij, ze gaan in Drachten ook bij 4 scholen langs).

Jetske heeft trouwens nooit een probleem gemaakt van het taxivervoer, al vanaf de 1e dag (toen heb ik haar wel zelf gebracht maar is ze met de taxi naar huis gekomen) stapt ze zonder problemen in de bus. Toen ik haar laatst een keer zelf naar school bracht omdat ik daar toch om 9 uur moest wezen vroeg ze zelfs of dat wel van haar taxi mocht, ze is zo gewend dat ze door de taxi naar school gebracht wordt.

Dit zijn dus onze goede ervaringen met het schoolvervoer, ik hoop dat je zoontje snel went in de taxi!

Johanneke

Vervoersperikelen...

Bericht door Johanneke » di 18.09.2007 07:14

Dag Petra,

Fijn dat het gesprek met de wethouder zo goed verlopen is en daarmee jouw logistieke probleem min of meer van de baan is. Ik schrik wel van jouw andere punten: de veiligheid in de bus en het gerommel met chauffeurs!

Wij hoorden dat er niet standaard stoelverhogers en dergelijke aan boord waren van de bus, dus hebben we er één aangeschaft voor 8 euro en die blijft altijd in de bus achter. Voordeel (en makkelijk) bij Milo is dat de bus vol zit met kinderen van zijn school. De bus rijdt dus altijd dezelfde route. Milo is ook altijd rond dezelfde tijd thuis (een keer een half uur later). Milo zit ook altijd in de riemen.
Ik zie ook kinderen met stoelverhogers sjouwen op school.

Ik zou dit wel zeker ter sprake brengen bij de vervoerder en niet tevreden zijn met het gemier dat gordels niet verplicht zijn en dergelijke. Het gaat om kleine kinderen snotverdikke!!!
Ik vermoed dat door het wisselen van chauffeurs er niet één de ideale route helder heeft waardoor op tijd komen een probleem wordt: jammer zeg, dat het zo moet gaan!!

Succes, groeten, Johanneke

mamav

Bericht door mamav » za 22.09.2007 09:36

ik verbaas me echt over het verhaal van de stoelverhogers en de ontbrekende gordels! Is zo´n bedrijf goedgekeurd door de gemeente?? dat kan toch niet! en dat late op school komen en ophalen echt te gek voor woorden gewoon.

Mijn zoon gaat sinds kort ook met een busje naar school. de stoelverhoger moesten we zelf voor zorgen, maar volgens mij wordt dat ook nog wel eens geregeld door het vervoersbedrijf. dat zei de chauffeur in elk geval.

wat ik wel weet is dat er geen flexibilieit zit in waar het kind wordt weg gebracht. ik heb ook gevraag dof het mogelijk was op een ander adres, maar dat kon niet. ze hebben een route en tijden en daar hebben ze zich aan te houden is ons verteld. vind dat erg jammer.

pommetje6

Bericht door pommetje6 » ma 24.09.2007 12:49

Hoi mamav,

voor de flexibiliteit voor het wegbrengen zou je evt. nog aan de chauffeur kunnen vragen. Onze chauffeur doet daar totaal niet moeilijk over, als ik eens ergens anders ben kan mijn dochter daar of ergens anders prima gebracht worden. Ik kan dat gewoon nog 's ochtends tegen haar zeggen en dan is het prima. Ik heb nog 3 andere kinderen en soms is het gewoon niet mogelijk om op de tijd dat mijn dochter thuis komt thuis te zijn omdat ik bijv. naar de dokter met een van de anderen moet, of iets anders. Vorig jaar hadden we het probleem dat mijn oudste zwemles had op de tijd dat nummer 2 thuis zou komen, ze is toen de eerste keren afgezet bij een vriendin van me (wiens dochter ook in de taxi zat dus dat was verder geen probleem) en daarna een paar keer gewoon bij het zwembad, was totaal geen probleem. Ik denk dat het vervoersbedrijf dit niet eens wist.

Moet je zoon structureel op bepaalde dagen elders gebracht worden ivm opvang? Dan moet dat toch gewoon opgenomen kunnen worden in de route? Onze chauffeur heeft meerdere kinderen die op verschillende dagen ergens anders gebracht moeten worden, ook kinderen van bijv. gescheiden ouders die de ene helft van de week bij moeder wonen en de andere helft bij vader.

Succes,
Esther

Johanneke

Spreek de gemeente ook aan!

Bericht door Johanneke » do 27.09.2007 09:46

Helaas verbaas ik me steeds minder over het feit dat zoveel ouders zulke verschillende ervaringen hebben bij het leerlingenvervoer...
Belangrijk is dat je (zie verhaal Petra) uiteindelijk vooral bij de gemeente je gelijk moet zien te halen. De vervoerder werkt in opdracht van de gemeente. Problemen waar je met de vervoerder niet uit lijkt te komen, kun je dan ook het beste neerleggen bij de betrokken ambtenaren.
Die ambtenaren zijn uiteraard lang niet altijd ervaringsdeskundigen en kampen met een behoorlijke kostenpost voor de gemeente die zij proberen in toom te houden door strikte regels met de vervoerder overeen te komen. De vervoerder doet in die zin niks anders dan de regels (lekker rigide in een hoop gevallen) toepassen.
Zolang de gemeentes niet gewezen worden op de belemmerende werking van bestaande regels, wordt er ook niks mee gedaan.
Ouders, vervoerders, scholen en gemeentes zouden veel meer met elkaar om de tafel moeten zitten om te kijken hoe ieders belangen het beste gediend kunnen worden.

Zeker waar het gaat om het afzetten van kinderen op andere locaties dan thuis, zal de vervoerder zich vrij strak aan de kilometerregels houden. Dan rest niks anders dan naar de gemeente te stappen en het bespreekbaar te maken. Let wel dat ook van de ouders uiteraard een mate van redelijkheid gevraagd wordt, jouw kind is niet het enige kind in de bus, bij de vervoerder, en ook de ander ouders willen hun kind graag op tijd weer thuis hebben.

Het is een lastig spanningsveld in ieder geval!
Ik blijf graag verhalen horen, positief danwel negatief (en bij dat laatste geval ook hoe je gevaren bent tijdens de contacten met de verschillende betrokkenen).

Groet! Johanneke

Ilona1980

Bericht door Ilona1980 » zo 07.10.2007 15:44

Ik heb verschillende ervaringen met schoolvervoer. Vanuit IJsslestein hele slechte helaas... In het (nog geen) half jaar dat ze vanuit IJsselstein gebruik maakte van het schoolvervoer heeft ze wel 6 verschillende chauffeurs gehad. Alle 6 wisten de weg naar haar school niet en brachten haar de eerste dag veel te laat op school OF op de verkeerde locatie van haar school!
1 chauffeur was echt het toppunt. Door hem voel ik me gewoon met de dag schuldiger om mijn dochter mee te geven...

Nadat we verhuisd zijn naar Zeewolde is het vervoer prima verlopen. Elke dag op tijd op school, een aardiuge en betrokken en correcte chauffeur, geen rare verhalen... Gelukkig maar.

Wel kwam Joomay haar juf vlak voor de zomervakantie voor een huisbezoek en vertelde mij haar zorgen over de oude chauffeur, die vanuit IJsselstein dus. Die heeft haar van januari tot onze verhuizing eind april, naar school gebracht.

* Elke dag te laat op school terwijl ze al om 07.15 uur!! werd opgehaald en de school in Amersfoort pas om 08.45 uur begon. Niet zomaar iets te laat, nee, regelmatig werd ze pas rond 10.00 uur op school gebracht.
* De manier waarop hij haar optilde vond de juf "eng".
* Joomay d'r gedrag die op school veranderde.
* Ze ging weer bedplassen.
* De chauffeur die de juf en mij niet meer recht in onze ogen aankeek...
* Joomay die ook 's middags te laat thuis was, regelmatig pas rond 17.00 - 17.30 uur... File, zei de chaufeur dan. Ja die was er idd dagelijks maar niet zo dat je zo laat bent!!

Daarbij waren er nog wat dingetjes...

Dat alles bijelkaar opgeteld heeft ervoor gezorgd dat die man nu uit zijn functie is gezet en dat school samen met Klomp Groepsvervoer een onderzoek is gestart.

Ik ben blij dat we nu verhuisd zijn maar de angst zit er nog goed in, vooral ook omdat de juf uitsprak waar ik al weken mee in me maag zat maar geen "bewijzen" had. Ik schrok me kapot dat ik dus niet de enige was met twijfels over die man.
Ze heeft nu dus een andere chauffeur, ook omdat we verhuisd zijn... Met deze man is het anders, hij straalt iets heel anders uit, eerlijkheid en ik vertrouw hem ook volkomen, toch blijft het eng.
Ben ook blij dat Joomay bij deze man niet alleen in het busje zit zoals vaak voorkwam vanuit IJsselstein... In het busje waarin ze nu zit zitten ook klasgenootjes en andere kinderen van haar school.

mamav

Bericht door mamav » di 16.10.2007 21:26

hoihoi

het blijft me bezighouden, dat van zonder gordels in een busje.

Ik heb nu navraag gedaan bij mijn rij-instructeur, die gaat t nog even nazoeken, maar hij vertelde, dat als er geen gordels aanwezig zijn omdat ze niet in het voertuig gemaakt zijn, is het niet verplicht, zijn er standaart gordels aanwezig, dan moeten deze gebruikt worden en goed functioneren, dus zijn ze stuk, moet het gerepareerd worden en mogen de zitplekken niet gebruikt worden.

ik denk bij mezelf, indien er busjes zijn die standaard zonder gordel zijn, dan gebruik je dat toch niet voor leerlingen vervoer?

tsja, hier goede ervaringen nog steedsmet t busje, hoop dat zo te houden.

Ilona, vreselijk jou verhaal over die chauffeur. Ik heb er geen woorden voor. gelukkig is ze nu bij een betere chauffeur. Ik hoop maar dat Joomay niet nare trauma's eraan over houdt. wens je heel veel sterkte.

José

Bericht door José » do 10.01.2008 10:43

Hoi Allemaal,

Ik vraag mij af hoe het nu met jullie gaat? En met name de regeling van het busje voor jullie kindjes? En natuurlijk hoe het met alle kindjes van jullie gaat?

Groetjes, José

p.s. Mamav Gefeliciteerd met je verjaardag :D

mamav

Bericht door mamav » zo 03.02.2008 21:44

hoihoi

Ja ik lees het nu pas hihi... bedankt voor de felicitatie hoor!!!!!

Met mijn zoon gaat het goed. het vervoer ben ik zeer tevreden over maar ben ook erg benieuwd hoe het met de andere ervaringen is!

petra

Bericht door petra » zo 03.02.2008 23:51

Hallo allemaal,

Eigenlijk loopt het vervoer op dit moment helemaal niet slecht.
De ontbrekende gordels heb ik helaas nog niet kunnen oplossen maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo goed in brieven schrijven ben en misschien veel meer van mijzelf had moeten laten horen. Misschien ooit als ik nog eens tijd vind!
Punt is dat het gewoon niet hoeft in de bus waarin hij vervoerd wordt. Het is een grote bus (15 personen of zo) en dan val je onder de lijndienstbussen enzo en daarin hoeven geen gordels!

Het ophalen en wegbrengen bij de oppas verloopt prima!

Tot voor kort reed de bus 's middags de route andersom als 's morgens. Dit was voor mijn zoontje heel gunstig maar natuurlijk niet eerlijk. Doordat er nu een kindje niet meer in deze bus meegaat is de reden hiervoor weggevallen en wordt de route 's middags hetzelfde als 'smorgens gereden. Dit houd voor mijn zoon een half uur later thuis komen in en regelmatig pluk ik hem slapend (zonder gordel) uit de bus.

Ach ja een school in de buurt blijft handiger! Maar verder doet hij het ontzettend goed en ben ik ervan overtuigd dat we de huidige vooruitgang op normaal onderwijs met alles erbij niet voor elkaar hadden gekregen.

Groetjes Petra

mamav

Bericht door mamav » di 05.02.2008 12:26

ik had begrepen, maar weet het niet 100% zeker dat als in een bus geen gordels aanwezig zijn omdat dat niet hoort in de bus, ze ook niet verplicht zijn ze te monteren. ik denk dat je daarin gelijk hebt dat t dan een 'lijnbus' is.
als er in een bus gordels aanwezig zijn horen deze het te doen en zo niet moet er wat aan gedaan worden.
(heb ik allemaal van mijn rij-instructeur :-D )

Ik ben blij dat je tevreden bent over het vervoer en wat heerlijk dat t ook goed loopt met naar de oppas toe.

nel

leerlingen vervoer al lang zeer beroerd te noemen

Bericht door nel » ma 01.09.2008 21:07

hallo ook wij hebben te maken met dat vervoer vooer leerlingen.{vee vervoer door ons zelf een naam gegeven} :D

het begon toen onze oudste {tijdelijk thuis kwam wonen}
moest naar park en dijk in goeda naar school. :)
maar voor een eerst keer naar jaren in een veiligge omgevening gewoont te hebben in eens naar school met een zeer grote bus met toen ruim 60 kids in de bus verschillende scholen en onze zoon hielt dit niet!!!
hij kon het niet aan. maar moest gewoon mee het waas zo erg dat hij uit de bus kwam en begon te kotsen. :-(

dit heilbel uit gezongen en johan weer terug geplaatst wert naar waar hij van daan kwam.
dachten wij dat we het hadden gehad met leerlingen vervoer w`veen.
niet dus.....!!!! :-(

een paar jaar later moest onze dochter van 10 met dit vervoer naar de zelfde school wel minder leerlingen. :(
2 chaufeurs maar helaas ook dit kon kan niet op tegen het getreiter van te veel leerlingen in een bus 36 leerlingen.
ook rianne had het er slecht in kwam soms huilend thuis. :-(

nu een jaartje verder dacht ik ik ga nu fietsen met rianne en onze jongste zoon richard. morgen dinsdag 2 september gaan we heen met 2 fietsen achter in het zaakelijke busje van mijn man de kids op park en dijk brengen. :-)
s`middags een ramp voor mij. :?
want onze jongste dochter sandra zit op de ark zmlk onderwijs je zou denken wordt gehaald en gebracht omdat dit kluster 4 is
is ook zo maar dan komt niet overheen met de school park en dijk deze is om 15 uur uit en sandra 14.45 uur en sandra staat dus om 15.20 voor de voor deur. en zit ik nog op mijn fiets met de anderre 2. :evil:
buren moeten ook kinderren van school halen.
en zijn om 15.25 terug maar sandra is licht autistisch en zeer angstig.
mag daarom niet alleen zijn. chaufeur moet na 2 min weer verder rijden omdat er meer ritten geboekt staan. en sandra gaat dan rond dwalen door de wijk. :cry:

dus zit ik morgen middag om 14.00 uur op de fiets om dit voor te zijn. :twisted:

ik krijg ook voor 1 kind vergoeding terwijl je 3 kids op school bezorgd en thuis. :twisted:
voor sandra krijgen wij niets omdat sandra kluster 4 is en mee kan met de taxi.
dan moeten wij maar even......... een op pas uit de lucht plukken. :lol:

dit is echt waddinxveen deze gemeente is hart leers. :badred:

groeten nel

José

Bericht door José » ma 01.09.2008 22:59

Hallo Nel,

Welkom hier op het forum :D

Jeetje, wat hebben jullie wat te verduren zeg :shock:
Wat ik lees vind ik echt niet normaal meer. Dat je als ouder(s) wéér zelf voor oplossingen moeten zoeken, en in allerlei bochten moet wringen om je kind(eren) veilig en zo min mogelijk kwetsbaar te laten opstellen in bepaalde situaties. Zoals in Sandra's situatie en ook je ander kinderen Rianne, Richard en Johan.

Hier zou toch allang een betere en een goede oplossing gevonden moeten worden en niet ten nadele van de kinderen en in de kosten en tijd van de ouders :niak:

En ik heb ontzettend veel bewondering voor je dat jij alles op zij zet voor je kinderen en op de fiets stapt; zodat als ze uit school komen niet alleen te komen staan.

Ik wens je heel veel sterkte :cool: en hopelijk wordt er een betere oplossing voor jullie situatie gevonden en hopelijk nog voor dat het echt winter gaat worden. Want in weer en wind 4 kinderen steeds halen en brengen is wel erg bar :X-/:

Misschien is er nog een ouder ( op school) met de zelfde situatie als jullie en kunnen jullie misschien samen iets regelen.

Groetjes, José

nel

beroerd ver voer waddinxveen

Bericht door nel » do 04.09.2008 18:06

hi nee er zijn geen opties meer wij staan veel al alleen de familie is te beroerd om iets te doen en willen niet acepteren dat er 2 verstandelijk gehandicapt zijn en ook nog eens autist zijn en de anderre 2 zijn zeer licht verstandelijk beperkt. :-(

de buren hebben ook hun kids uit school te halen en `tja dan blijft er bar wijnig over. 8-)

vandaag onze kennis geproken en kreeg te horen dat hij voor zijn zoontje maar 1 uur en 30 minuten krijgt om hem te leren om met de bus te rijzen deze jongen is delecties dus kan niks lezen of ontcijveren en daar naast ook verstandelijk beperkt. :x
ook deze ouders moeten zelf er vor inspringen. super triest!! :cry:

bij jou alles wel goed??
:-)

Mirjamb

Bericht door Mirjamb » vr 07.11.2008 14:44

hoi,

ik heb een groot probleem met het leerlingenvervoer in mijn gemeente.
Volgens de verordening mag de bus de kinderen alleen op het huisadres afzetten. Echter, ik moet ook gewoon werken en van de gastouder, die ik al jaren voor mijn zoon heb, kan ik dus geen gebruik meer maken.

Wat ik doe en zeg tegen de gemeente, ze blijven zich verschuilen achter de, volgens hun landelijk geldende, verordening. Maar als dat zo is, dan moeten toch honderden, zoniet duizenden ouders hier last van hebben?

En hoe zit het dat ze tegelijkertijd hun eigen regels overtreden door kinderen wel bij het bso af te zetten als dat toevallig in de eigen straat zit?
En hoe zit het met de opvangverplichting die alle basisscholen hebben?

Wie oh wie, kan mij de weg wijzen naar de juiste wijze om dit kromme recht te breien?

Plaats reactie

Terug naar “Leerlingenvervoer”