Wat moet ik doen?

Hier kan je algemene vragen stellen over: Problemen met gehoor, Hoe gaat je familie, broer(tjes), zus(jes) en overige omgeving om met de situatie.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Ilona1980
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

Wat moet ik doen?

Bericht door Ilona1980 » zo 09.11.2008 15:55

Ik lees hier overal op het forum dat jullie kinderen wel een gehoorapparaatje of edulink toegewezen hebben gekregen. Ik word al jaren van het kastje naar de muur gestuurd heb ik het idee.
Mijn dochter heeft al 2x buisjes gehad die niks hebben geholpen. D'r gehoor was hooguit een maand beter maar nog steeds niet optimaal, en nu wil de (nieuwe) knao arts dat ze 25 november weer buisjes krijgt. Ik sta er eigenlijk niet achter omdat het hooguit een paar manaden beter zal gaan en dan zijn we weer terug bij af. Ik baal ervan. Ik wil dat Joomay ook een gehoorapparaatje krijgt, dit probleem is niet van het laatste jaar maar al vanaf ze baby was is er nog geen enkele gehoortest goed geweest. Oke, de ene was beter dan de andere maar over het algemeen 40 decibel geleidingsverlies aan beide kanten. De allerlaatste test van september 2008 was het links zelfs tegen de 60.
Haar spraak gaat vooruit, daar kan ik kort over zijn, maar daar zit ze ook voor op een spraak/taalschool waar ze logopedie en alles krijgt.
Haar concentratie is niet goed, alleen in kleine groepjes kan ze zich voldoende concentreren op een opdracht. Volgens mij komt dat door haar gehoor, ze vangt de helft niet op.
Met school heb ik het er ook weleens over gehad om aan gehoorapparaatjes te gaan denken, al is het maar op proef, om te kijken of het werkt!
We waren toen eindelijk zo ver en toen meost ze nog 1 gehoortest doen bij het audiologisch centrum en die was dus "goed". Vraag me nog af hoe dat kan want al d'r andere testen waren niet goed. Maar ja ze was te goed voor zo'n gehoorapparaatje?!

Nu is ze dus in september weer getest, in juni ook al, en die in juni was al slecht en deze is dus nog meer verslechterd. :( Ik ging eigenlijk vorige week vol goede moed naar de kno-arts en was ervan overtuigd dat ze nu eindelijk een gehoorapparaatje zou krijgen maar nee hoor: WEER BUISJES! :x
De 25e moet ze dus weer... Ook haar amandelen zijn er al uit, zowel neus als keel.

Ik wil gaan toewerken naar het reguliere onderwijs, dat gaat niet zonder gehoorapparaatje ben ik bang. Haar concentratie is lang niet voldoende voor een gewone reguliere school met grote groepen kinderen.
Ik ben er ook van overtuigd dat de rest van haar spraakstoornis ook (grotendeels) verholpen zal zijn met dat gehoorapparaatje.

Ik begrijp gewoon niet waarom ze haar de kans niet geven om het te proberen??!! Waarom jaar in jaar uit blijven aanmodderen?

De kno-arts zei vorige week dat haar gehoor niet goed is, inderdaad, maar dat hij wel snapt waarom. Er zit weer vocht achter haar trommelvlies, ze zijn dof en ingedeukt (??), dus buisjes...
Maar ze kan toch moeilijk ieder half jaar (daar had hij het over :? ) nieuwe buisjes laten plaatsen?
Ilona, mama van Joey (9) en Joomay (6)

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » wo 12.11.2008 10:38

Hoi Ilona!

Wat een toestand zeg! Kan me goed voorstellen dat je hier moedeloos van wordt.

Kunnen ze echt niks anders doen aan haar oren? Waardoor ontstaat dat vocht elke keer? Haar trommelvlies is dof en gedeukt schrijf je. Op het moment dat ze buisjes krijgt, wordt het trommelvlies dan weer normaal? En ze hoort dan goed?

Wat hoortoestellen betreft; dat is lastig. Op het moment dat zij geen vocht heeft, zal zij beter horen en dan zou een hoortoestel waarschijnlijk averechts werken. Je gaat het geluid dan onnodig versterken.

Elk half jaar buisjes is ook ellendig.... zal ook niet goed zijn voor trommelvlies lijkt me. :(

Ik hoop dat jullie erachter kunnen komen waardoor zich telkens vocht ophoopt.

Heel veel sterkte!!!
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

Trudie
Expert
Expert

Bericht door Trudie » wo 12.11.2008 10:57

Er bestaan toch buisjes die langer blijven zitten?
T-buisjes volgens mij.

Als het gehoor steeds verandert is een hoortoestel niet handig (de ene dag te hard en de andere te zacht).

En een second opinion? Heb je steeds dezelfde KNO en audioloog?
Met de ene klikt het beter dan met de ander.

Plaats reactie

Terug naar “Algmeen ervaringen voor en door ouders/verzorgers van slechthorende kind(eren)”