peuterdagopvang voor slechthorende

Hier kan je algemene vragen stellen over: Problemen met gehoor, Hoe gaat je familie, broer(tjes), zus(jes) en overige omgeving om met de situatie.

Moderator: Forummoderator

Fleur

peuterdagopvang voor slechthorende

Bericht door Fleur » vr 30.10.2009 15:33

Na al heel wat uren te hebben zitten speuren op info over slechthorend heid van peuters was me al wel opgevallen dat er opvang is voor peuters die slechthorend zijn en daar word dan hard gewerkt aan hun achterstanden en het omgaan met gehoorapparaten gebaren evt ect alles wat er bij komt kijken.
Mijn intresse was geprikkeld omdat Daan nu pas praat als een 1 jarige. dus hij moet 2 jaar inhalen en dan ook nog meegroeien. ONdanks is zijn achterstand in praten bevestigd in het ziekenhuis.
Gisteren zijn ze geweest voor gezindsbegleiding en ondanks dat er officeel nog niet is gezegd dat Daan slechthorend is zei de begeleidster deze jongen is slechthorend enz een heel verhaal en haar kennis.
Tijdens ons kennismakingsgesprek vroeg ik dan of het wat was voor Daan deze vorm van peuteropvang. waarop ze gelijk zei als alles reslutaten binnen zijn en hij komt er voor in aanmerking meld ik hem direct aan als jullie dat goed vinden SLIK. voor mijn verstand had ik al op een rijtje gezet wat ervt goed is voor Daan maar dat me dit ook zo even heel stellig bevstig werd viel zwaar.

Ik ben al weer even aan het speuren hier op het forum maar ik kan eigenlijk niemand vinden waarvan haar zoon / dochetr ook naar deze vorm van opvang gaat.
ik zou graag met deze mensen in contact komen.

groetjes fleur

Plaats reactie

Terug naar “Algmeen ervaringen voor en door ouders/verzorgers van slechthorende kind(eren)”