Geluid bij beweging

Hier vind je oproepjes, enquêtes en projecten/workshops

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Joha
Beginner
Beginner

Geluid bij beweging

Bericht door Joha » do 01.01.2009 23:15

Hierbij een oproep voor een klein experimentje.

Ik doe onderzoek naar een verschijnsel wat nogal onbekend is maar, naar wij denken, wel eens meer voor zou kunnen komen dan er verondersteld wordt door de medici.

Het gaat om geluid wat men hoort in het hoofd (oor) bij beweging van het hoofd, en dan bedoel ik dus niet de welbekende Tinnitus maar geluid wat alleen optreed bij een bepaalde beweging van het hoofd.

Ik zou u willen vragen eens mee te werken aan een interessant experimentje wat er op neerkomt dat u met uw hoofd de volgende bewegingen moet maken.

• een forse knik met het hoofd van achter naar voren (ja knik)
• nu van voren naar achter
• een forse draai van links naar rechts
• en van rechts naar links
• een zijwaartse beweging van de ene naar de andere schouder

Ik zou het zeer op prijs stellen wanneer u. indien u bij één of meerdere van deze bewegingen een bepaald geluid hoort, zou reageren op dit bericht met omschrijving van, de soort van beweging en het daarbij behorende geluid. (brom, piep , zoem etc.)

Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw medewerking.

Joha

José
Expert
Expert

Bericht door José » vr 02.01.2009 21:31

Hallo Joha,

Hartelijk Welkom hier op dit forum :)

Het lijkt mij zeker in een interessant experiment.
Maar kun je mij nog iets meer over jou vertellen en wie zijn "wij".?

Nu geef je al aan dat je wilt weten of 'we'een geluidje horen bij een bepaalde beweging en die los staat van Tinnitus. En ik denk dat ik weet wat jij bedoeld. :)

Ik heb nog een vraagje aan jou, heb je een mail adres waar mensen deze info naar toe kan sturen?

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

Joha
Beginner
Beginner

Bericht door Joha » vr 02.01.2009 23:38

Dag José,

Bedankt voor je reactie, denk nu bij mijn oproep niet gelijk aan een wetenschappelijk onderzoeksteam want dat is geenszins het geval, het is alleen zo dat ikzelf geluiden waarneem bij bepaalde hoofdbewegingen en dat dit bij de KNO totaal onbekend was, ik ben dus zeer benieuwd naar jou idee wat het zou kunnen zijn.

Waarom ik deze oproep heb geplaatst? Dat is omdat één van mijn slechthorende kennissen vrijwel dezelfde waarneming had als ik en dat zette mij aan het denken, zouden dan niet veel meer mensen dit kunnen hebben.

Gewoon nieuwsgierigheid dus, zou je kunnen zeggen maar wel met een serieuze bedoeling.

Ik hoop dus dat er nog mensen zullen reageren.

Hajo
Beginner
Beginner

Bericht door Hajo » wo 07.01.2009 16:20

Ola Joha,

Het enige wat ik hoor is een hoop gekraag van mijn nekwervels.... Geen andere vreemde geluiden...

Succes met je zoektocht
Groet,
Hajo :cool:

José
Expert
Expert

Bericht door José » wo 07.01.2009 16:32

Hoi Joha,

Ik zou je nog berichten over mijn ervaringen van 'geluiden'.

Bij deze punten heb ik soms een geluidje dat klinkt als gezoem :

• een forse knik met het hoofd van achter naar voren (ja knik)
• nu van voren naar achter
De overige punten merk ik nu niets van en is mij ook nooit opgevallen.

Ik heb zelfs dit geluidje ook als ik op een bepaalde manier met mijn ogen knijp :o

Zelf denk ik dat het te maken heeft met het evenwichtsorgaan.
Omdat ik bij deze bewegingen ook een soort lichte vorm van duizeling opmerk.

Het is een beetje te vergelijken ( zo ervaar ik dat) als je bijvoorbeeld met je hoofd achterover hangt en dan heel langzaam terug om hoog gaat, dan voelt en hoort dat net zo aan dat duizeligheid en het geluidje. Ken je dit?

Als kind deed ik dit vroeger regelmatig, want het had iets ..spannends, en tegelijkertijd ook iets vreemds en eng.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes, Jose
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

Joha
Beginner
Beginner

Bericht door Joha » di 13.01.2009 00:22

Bedankt voor de antwoorden, José wat jij hebt zou iets anders kunnen zijn wat wordt veroorzaakt door spierspanning omdat je het ook hebt als je je ogen dichtknijpt.

Ik vraag me dan wel af. of je tijdens dat dichtknijpen toch je hoofd ook tevens niet beweegt, probeer het maar eens met je hoofd gefixeerd tegen de muur b.v. dan zou dat verschil kunnen maken.

Overigens blijkt het toch een zeldzaam verschijnsel te zijn gezien de reacties, ik heb wel op een Engelstalig forum een bericht gelezen van een persoon die het ook had.

Toch wil ik nog een poging wagen door te vragen of er soms forumleden zijn die bij een forse draai van het hoofd (in één bepaalde richting) een pieptoon horen.

Plaats reactie

Terug naar “Oproepjes,enquêtes en projecten/workshops”