welke zorgverzekering?

Hier kun je tips en nuttige informatie plaatsen zoals vergoedingen van hoortoestellen, hulpmiddelen, wat te doen bij calamiteiten e.o.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
max
Beginner
Beginner

welke zorgverzekering?

Bericht door max » di 08.12.2009 19:41

Hoi,

Ik heb sinds 2 jaar een gehoorbeschadiging, rechts -52 db en links -38 db, nu wil ik in januari gaan beginnen met gehoorappaten en ben al een tijdje aan het kijken of ik niet beter een andere zorgverzekering kan nemen(ik heb nu Anderzorg basis) en of het nemen van een aanvullende verzekering gunstiger is(deze heb ik dan alleen nodig voor gehoorapparaten), maar ben er eigenlijk nog altijd niet uit.

Ik vroeg me af of er iemand een tip heeft welke ik het beste kan kiezen.

jvdhammen
Beginner
Beginner

Re: welke zorgverzekering?

Bericht door jvdhammen » wo 19.12.2012 15:27

Kies niet voor Achmea (dus Zilverenkruis, Centraal beheer, FBTO) vanwege hun regeling met beperkte keuze van audiciens.
Kies niet voor VGZ , daar heb ik zelf slechte ervaringen met aanschaf van gehoortoestellen, ze kwamen met onverwachte regels die ik moest voldoen en de regels stonden niet eens op de website. Wel mijn zin gekregen, maar je bent weer paar maanden bezig.

De basisverzekering zijn zowat gelijk, maar kies voor Restitutiepolis zodat je voor jezelf een goede arts of ziekenhuis kan kiezen.
Over het algemeen heeft het weinig zin voor aanvullende verzekering te kiezen, omdat het meer geld kost dan er vergoed. wordt.

Zorg dat je administratie op orde hebt, laat alles schriftelijk of per mail bevestigen, volg alle letterlijk alle regels en neemt direct actie, echt ze proberen nu alles om vergoeding niet te hoeven te vergoeden.

Dus niet schamen als je een vergoeding eist, die ze volgens procedures moeten geven, daar spelen ze erg op in en geen zorgverzekeraar is onderuit gegaan en er worden flinke winsten op ons gemaakt. Ik betaal nu 5 keer meer dan 8 jaar geleden en ik krijgt nu haast weinig vergoed.
Ik geloof die verhalen niet meer over vergrijzing en dat medisch wereld zo goed is en daarom zo duur is. Vroeger werd je geholpen en alles werd nagekeken en je lag wel lang in ziekenhuisbed, maar dan ging je beter en bijna gezond naar huis.
Nu moet je veel moeite doen voor een verwijsbriefje en dan heb je een gesprek van 15 minuten en dan voor noppes, maar je blijf met de klachten rondlopen.

Trudie
Expert
Expert

Bericht door Trudie » do 20.12.2012 00:29

joepie1234
Beginner
Beginner

Bericht door joepie1234 » wo 23.10.2013 14:46

Zorgverzekeraar bepaalt welke hoortoestellen goed genoeg voor u zijn.
Met andere woorden je heb alleen maar keuze in gehooraparaten die zorgverzekeraar voor jou wil,
dus innovatie en de beste gehoorapparaat voor je oren kan je keihard vergeten.
http://www.hoorzaken.nl/hoortoestel_ver ... g_2014.htm

Kies in iedere geval geen CZ, VGZ, ACHMEA en Menzis ivm verslechtering van de zorg.

Hierbij vallen nog andere bedrijven onder hun koepelorganisatie:
http://kassa.vara.nl/fileadmin/user_upl ... eraars.pdf

Ook independer is in handen van Achmea.
Dit geldt ook voor Ditzo die bij AZR hoort.
Met dit website http://www.zorgverzekering.org/verzekeraars/ kan je het nachecken.

Vooral Achmea heeft als een dolle olifant gedragen bij de gehoorwinkels dat je bijna voor alleen voor gehoorketen mag kiezen en vooral gelobby voor het slechte vergoedingensysteem van nu.
Lobby wordt schijnbaar of door invloed door minister Melanie Schultz van Infrastructuur en Milieu zeer goed gedaan, want zij was vanaf 2007 inkoopmanager van Achmea tot ze minister werd.
Als je google met minister Schippers en Achmea, dan krijg je gevoel of Achmea een kamer naast Schippers heeft, zoveel invloed hebben ze.
Dit jaar hebben GAIN(producenten), Audined(Audiciensvereniging) en Hoorprofs al aantal keren de noodklokken geluid bij minister Schippers.
Zie de artikelen bij hoorzaken.nl.

Er worden enorme winsten gemaakt met zorgverzekeringen , ondanks de zorgverzekeraars bijna niets tegen fraude doen.
De kosten zijn niet door de patienten gestegen, maar door onoverzichtelijke systeem die zorgverzekeraars hanteren en door chantage
krappe contracten af te sluiten zodat de zorgverleners op andere terreinen hun geld moeten gaan pakken.

Mijn audicien zeg dat gehoorapparaat die ik in 2012 heb gekocht en dat met huidig systeem deze nooit kan krijgen of alleen ik helemaal zelf zal moeten betalen.
Dan vind ik nog vreemd, dat een databasesysteem bepaalt welke gehoorapparaat je straks gaat krijgen, want niets is zo complex als het gehoor.
Ik vind de oude ziekenfonds nog steeds het beste en toen ging je van het beste toestel uit, en dat je dan zoveel kan meedoen met onze samenleving.

joepie1234
Beginner
Beginner

Bericht door joepie1234 » di 12.11.2013 12:41

http://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekerin ... erzekeraar
PNOzorg is verkozen tot beste zorgverzekeraar van het jaar 2013 met een rapportcijfer van een 8,5. De tweede plaatst wordt ingenomen door Salland met een 8,4. Op de gedeelde derde plaats zijn ONVZ en DSW geëindigd met gemiddelde beoordeling van 8,3. De top vijf wordt gecompleteerd door FBTO met een 8,2. Dit blijkt uit eigen onderzoek van ZorgWijzer.nl onder 938 mensen die hun beoordeling achterlieten bij 39 verschillende zorgverzekeraars.

http://www.plusonline.nl/geldenrecht/ar ... erzekeraar
ONVZ kwam als beste uit de bus op het imago wat betreft betrouwbaarheid, responsiviteit en zorgzaamheid. Ook de klantenservice van ONVZ werd als beste beoordeeld. ONVZ bestaat uit de merken ONVZ, PNO Zorg en VVAA. Op de tweede plaats eindigde CZ (met de merken CZ, CZ direct, Ohra, Delta Lloyd) en op de derde plaats Achmea (met de merken FBTO, Zilveren Kruis Achmea, Agis, TakeCareNow, Interpolis, De Friesland, Avéro Achmea, IK, ProLife, YouCare).

Via google heb ik amper negatief nieuws over ONVZ kunnen vinden.

Mocht er mensen zijn die andere zorgverzekeraar beter vinden, dat zie ik heel graag!

Plaats reactie

Terug naar “Handige Tips en nuttige Informatie voor vergoedingen e.d.”