Taboe op het dragen van hoortoestellen ????????????

Taboe op dragen hoortoestellen? Wat is uw mening?
“Is het dragen van een bril heel normaal, het zichtbaar dragen van een hoortoestel is toch echt anders”, hoor je soms.
Maar is dat wel zo? Wat is uw mening? Hoe kijk u tegen aan? Wat ziet u als voor-en nadelen? Geef uw mening!

Bron: Hoorwijzer/NVVS

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
C.J. Ooms
Beginner
Beginner

Taboe op het dragen van hoortoestellen ????????????

Bericht door C.J. Ooms » vr 26.06.2009 06:12

Ik merk weinig van een taboe op het dragen van hoortoestellen net zo min als op het dragen van brillen. Ik draag beide, maar mijn ervaring is: ga er relext mee om, laat gerust merken dat je minder hoort. Als mensen weten dat je ze nodig hebt om te kunnen functioneren zal er weinig of geen commentaar zijn. Ik denk dat het vaak aan onszelf ligt omdat we denken: Wat zal men er wel niet van vinden. Ik droeg mijn achter het oor toestellen al ruim een half jaar toe er nog mensen waren die zeiden: "Goh, draag jij hoortoestellen?" en ik heb echt geen haardos die alles verbergt, integendeel ........
Groeten van C.J.O.

Ploughie
Beginner
Beginner

Bericht door Ploughie » zo 28.06.2009 16:25

Ik vraag me af hoe dat komt.
Te weinig belangstelling voor elkaar? Te weinig oplettendheid van de omgeving om je heen?
Het zou mij niets verbazen met de tegenwoordige maatschappij waar het steeds meer gaat om jezelf en niet om de ander. Want voor de ander heb je eigenlijk maar weinig tijd!

Tuckson
Nieuwkomer
Nieuwkomer

welk taboe?

Bericht door Tuckson » wo 01.07.2009 12:11

Dat taboe zit bij mensen tussen de oren. Kan niet zeggen dat ik hoortoestellen mooi vind, ook die moderne kleine dingetjes niet, maar heb er zelf absoluut geen moeite mee als mensen het zien. Denk zelfs dat het beter is voor de begripsvorming als mensen het kunnen zien. Men begrijpt dan makkelijker als je je stoort aan lawaai of als je dingen mist.

Plaats reactie

Terug naar “Discussier mee en geef u mening!”