doorzichtig

Taboe op dragen hoortoestellen? Wat is uw mening?
“Is het dragen van een bril heel normaal, het zichtbaar dragen van een hoortoestel is toch echt anders”, hoor je soms.
Maar is dat wel zo? Wat is uw mening? Hoe kijk u tegen aan? Wat ziet u als voor-en nadelen? Geef uw mening!

Bron: Hoorwijzer/NVVS

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
chantalemaus
Beginner
Beginner
Contacteer:

doorzichtig

Bericht door chantalemaus » za 04.07.2009 22:33

Lastige vraag, hoe kijk ik aan tegen het zichtbaar dragen van een hoortoestel? Ook ik heb ingevuld dat ik best tevreden ben met het uiterlijk van mijn doorzichtige widexjes. Als je dan toch wat moet dragen dan liever een mooie apparaatje dan een grote bruine jongen.
Ik zie de voordelen van een zichtbaar toestel zeker ook in, maar ik ben ook blij dat ze vaak op het eerst gezicht niet zichtbaar zijn. Als ik wil dat men rekening met me houdt dan vraag ik dat. Het is echter ook iets van mij privé. Soms heb ik geen behoefte aan uitleg. Soms (mits de verstaanbaarheid goed is) wil ik gewoon dat mensen eerst een indruk van me vormen als mens en dan pas als mens met hoortoestellen. Ik vind het prettig dat ik de keuze heb. Want hoe je het ook wendt of keert iedereen heeft een associatie bij hoortoestellen en slechthorendheid. Positief, negatief of anders. Bij jonge mensen is een bril echt niet hetzelfde als een hoortoestel.
Wat betreft de NVVS. Ik ben inmiddels 6 jaar lid en als 31 jarige heb ik ook wel eens gedacht, zouden er niet wat meer jonge mensen in/bij moeten, zou er niet eens wat andere input bij moeten komen. Tot op heden heb ik nog niet de tijd gevonden om me hier voor in te zetten, hetgeen veel andere vrijwilligers wel doen. Volgens mij is je handen uit je mouwen steken en input geven aan hoe het dan wel zou moeten, constructiever dan je lidmaatschap opzeggen!

José
Expert
Expert

Bericht door José » ma 06.07.2009 10:29

Hallo Chantalemaus,

Bedankt voor je inbreng.
En je hebt het goed verwoord. :cool:
Volgens mij is je handen uit je mouwen steken en input geven aan hoe het dan wel zou moeten, constructiever dan je lidmaatschap opzeggen!
Daar zeg je iets wat waar is. Maar het moet inderdaad vanuit je zelf komen om het tot stand te brengen. Het hoeft ook niet groot te zijn, elke kleine handeling kan wat groots brengen.

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

Plaats reactie

Terug naar “Discussier mee en geef u mening!”