Kan een slechthorende/dove alles worden wat hij/zij wil?

Taboe op dragen hoortoestellen? Wat is uw mening?
“Is het dragen van een bril heel normaal, het zichtbaar dragen van een hoortoestel is toch echt anders”, hoor je soms.
Maar is dat wel zo? Wat is uw mening? Hoe kijk u tegen aan? Wat ziet u als voor-en nadelen? Geef uw mening!

Bron: Hoorwijzer/NVVS

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Sonja
Gevorderd
Gevorderd

Kan een slechthorende/dove alles worden wat hij/zij wil?

Bericht door Sonja » za 06.02.2010 12:41

Ik ben ervan overtuigd dat je niet alles kan worden wat je wil...
Kijk, bij de marine,politie, landmacht word je af gewezen ivm je gehoor beperking..wat ik ook heel normaal vind.

Maar voor de rest van de beroepen vind ik zelf dat het een kwestie is van doorzetten en discipline..

Wat vinden jullie ervan??

Zelf ben ik al genoeg tegengewerkt tijdens de verpleegkundige opleiding,
en ik heb het diploma binnen hoor :D

PienB
Expert
Expert

Bericht door PienB » za 06.02.2010 19:20

Hee wat goed dat je met zoveel tegenwerking toch hebt doorgezet. Heeft waarschijnlijk heel wat strijd gekost. Eigenlijk moet je als iemand met een handicap dubbel zo hard knokken, hoe dan ook.
Ik denk dat het belangrijk is om je niet te veel aan te trekken van wat mensen zeggen. Gewoon je eigen plan maken en inderdaad doorzetten. Discipline vind ik wel een lastig iets, want er moet toch eerst motivatie zijn, en ook een soort hoop en vertrouwen dat je het wel gaat redden ondanks alle tegenwerking, anders is de discipline niet vol te houden.
Van sommige mensen heb je ook wel wat support nodig denk ik. Als je van niemand steun krijgt, en ook nog eens onzeker bent, oei dan wordt het wel zwaar.
Maar, gewoon een roze bril opzetten en gaan, daar is ook niet mis mee natuurlijk, niets te verliezen voorlopig....

Plaats reactie

Terug naar “Discussier mee en geef u mening!”