Ik ben Tom de Beer, 14 jaar

Ben je tussen de 10 en 25 jaar. Stel je dan hiervoor als jongere wie je bent en wat je doet.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Tom de Beer

Ik ben Tom de Beer, 14 jaar

Bericht door Tom de Beer » wo 13.10.2010 21:54

Hoi,

Ik ben Tom de Beer van 14 jaar oud. Ik draag al jaren gehoortoestellen, waar ik niet bepaald last van heb. Voornamelijk gebruik ik Widex hoortoestellen. Ook gebruik ik op school soloapparatuur van Phonak. Deze werken zeer fijn, tenzij de verbinding slecht is, waardoor de apparatuur vaak kraakt... Mijn hoortoestellen hebben een paarse kleur voor de sier en opvallendheid.

Ik heb een zeer slecht gehoor, en hoor pas vanaf 60 dB zónder gehoortoestellen. Dat is wel jammer. Ik hoop natuurlijk dat er in de toekomst mogelijkheden komen waardoor je beter kunt horen zonder hoorapparatuur of iets dergelijks. :D

Verder zit ik op het Speciale Onderwijs; VSO Ekkersbeek in Eindhoven en doe nu het niveau VMBO-KGT, wat vooral onder theoretisch valt. Het is in ieder geval hoger dan Basis of Kader. :P Wat best wel grappig is, is dat slechthorende personen vaak slecht zijn in taal, of er een gebrek aan hebben, althans, bij ons op school is dat. Maar ik heb al sinds mijn 7e avi 9... Sindsdien ben ik nog altijd zeer goed in moderne taalvakken. Op onze school zijn dat Nederlands, Engels en Duits. Onder meer komt dit door mijn interesse... Zoals je trouwens al aan mijn taalgebruik kunt zien, kan ik zeer beschaafd praten. :oops: Of zoals het ook wel genoemd wordt: Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN). Op school besteed ik hier uiteraard veel aandacht aan.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die hetzelfde hebben; die slechthorend zijn, en toch zéér goed zijn in het gebruik van taal. Uiteraard wil ik niet over dit soort kwaliteiten opscheppen, maar ja: dat zijn dus mijn kwaliteiten. :oops: Computers vooral, want ik wil de opleiding ICT gaan volgen. :D

Hopelijk was ik hier duidelijk in over mezelf...

José

Bericht door José » wo 13.10.2010 22:43

Hoi Tom,

Hartelijk Welkom hier op het forum :)

Het was mij al meteen opgevallen dat je goed bent in je taal.
Ondanks je slechthorendheid. Ben je slechthorend geboren of door iets anders?

En stoer hoor Paarse hoortoestellen :cool:
Hoortoestellen mogen best gezien worden.

Ik hoop voor jou dat je nog meer leeftijdgenoten hier zult ontmoeten op deze virtuele ontmoetingsplek.

Groetjes, José

Tom de Beer

Bericht door Tom de Beer » do 14.10.2010 17:09

Bedankt voor het complimentje. :D

Ik ben slechthorend geboren. Omdat ik nog niet kon praten toen ik 2 was, stuurden ze me uiteindelijk naar school, wat op die leeftijd nooit verplicht is (geweest). Ik heb toendertijd al gehoorapparaten moeten dragen. Ik had toen nog analoge toestellen, maar nu al een paar jaar digitale. Wat bij mijn huidige zeer jammer is, is dat je het geluid niet zelf kunt bijstellen; dat kan met een speciaal apparaatje dat aangesloten is aan de computer bij de technische dienst en het audiologisch centrum. Hun kunnen het geluid bijstellen, maar hij staat nu op een normaal volume voor mij. Als ik nieuwe gehoortoestellen ga halen/kopen, ben ik denk ik van plan toestellen van Phonak te nemen, zodat ik waarschijnlijk dan niet steeds de apparatuur van school hoef te gebruiken. Ik zag trouwens dat jij CI's gebruikt. Werkt dat beter als met gehoorapparaten? Iemand van het audiologisch centrum vertelde me namelijk dat dat met trillingen werkt. Of is dat bij zoiets als 'dop op je hoofd'? Sorry voor die term, maar ik weet anders niet hoe het heet...

En ook trouwens bedankt voor het complimentje over de kleur van mijn toestellen. :D Ik vind ook dat het best mag opvallen.

Ik hoop zelf ook leeftijdgenoten te ontmoeten op dit forum, maar het probleem is dat dat niet zo snel zal gebeuren, want op mijn school zijn er van die jongeren die zich dan gaan schamen. Dat kan ik me best voorstellen, maar ik schaam me er totaal niet voor. :P

Plaats reactie

Terug naar “Stel je voor als jongere.”