Nikky 25 jaar

Ben je tussen de 10 en 25 jaar. Stel je dan hiervoor als jongere wie je bent en wat je doet.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
N.ikky

Nikky 25 jaar

Bericht door N.ikky » zo 02.12.2012 01:57

Hallo allemaal,

Mijn naam is Nikky, 25 jaar en woon in brabant.
Ik werk nu alweer een jaar op een kinderdagverblijf en doe dit werk met veel plezier.
Alleen is het mijn collega's wel opgevallen dat ik minder hoor...
Ik heb het een tijd lang weggestopt gewoon niet wel inzien/horen dat er misschien toch echt iets aan de hand is.
Mijn moeder heeft namelijk al vanaf haar 10e een gehoorapparaat en het zit ook in de familie.
Ook ben ik veel opstap en naar festivals geweest.
Toch een paar weken geleden een test laten doen bij de audicien.
En de uitslag was schrikken, ik heb een gehoor verlies van 40decibel bij allebei mijn oren.
Mijn moeder was hiervoor altijd al bang geweest, ze had niet verwacht dat dat er nu nog uit zou komen op deze leeftijd.
Daarna op naar de dokter omdat ik altijd verkouden ben ik dacht misschien is er wel iets anders aan de hand..
De dokter zag dat ik een dof trommelvlies had en gaf mij eigenlijk goede hoop door te zeggen dat het misschien wel verholpen kon worden met buisjes of iets anders.
Doorverwezen naar de kno arts daar een uitgebreide test gedaan kwam precies hetzelfde uit.
Gesprek gehad met de arts en het was al heel snel duidelijk bij mij is het ERFELIJK en het enige wat ik nu nog kan doen is een gehoorapparaat nemen.
Op dit moment ben ik daar nog niet aan toe, ik ga wel in de kerstvakantie wat meer informatie vragen en dan zie ik wel weer verder.
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is voor jullie en bij vragen mag je altijd mailen.

Groetjes Nikky

TC
Gevorderd
Gevorderd

Re: Nikky 25 jaar

Bericht door TC » zo 02.12.2012 02:37

Nou Nikky, dat is een tegenvaller hoor. Weet je of je gehoorverlies stabiel is? Of zal het verlies nog groter worden? :?

José

Re: Nikky 25 jaar

Bericht door José » zo 02.12.2012 14:24

Hallo Nikky,

Welkom hier op het forum :)

Ja, slecht horen is niet leuk en lastig zoals je al gemerkt hebt.
Voor jou is het dubbel omdat het ook nog eens erfelijk bepaald is.
Ik denk dat voor jou heel belangrijk is om uit te zoeken of je gehoorverlies stabiel blijft,
en wat de mogelijkheden zijn om jou gehoorverlies op te vangen.
Natuurlijk weet je al wat slechthorendheid inhoud, omdat je moeder het ook heeft.
Maar het is natuurlijk altijd anders als je het zelf hebt. :-(

Met jou gehoorverlies zou je heel goed met kleine hoortoestellen kunnen opvangen.
Het zou voor jou een heleboel schelen als je ontspannen een gesprek kunt volgen en/of alles in de kinderdagverblijf te kunnen horen.
Natuurlijk zal het heel erg wennen zijn maar je kan er zoveel voor terug krijgen. :)

Het is heel goed dat je wel al vast informatie gaat opzoeken en hier op het forum lid bent geworden.
Zo kan je rustig voorbereiden wat is er, waar je op kunt letten en hoe het in zijn werk gaat.

Ik wens jou heel veel succes :cool:

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je voor als jongere.”