problemen door verplaatsen trommelvlies naar binnen oor

Als je slechthorend bent, kan het ook andere oorzaken hebben dan ouderdomsslechthorendheid.
Je kunt ook Tinnitus of Otoscerlerose hebben.
Heb je hier ook ervaringen mee en/of heb je tips schrijf het hier.

Moderator: Forummoderator

EefR
Beginner
Beginner

problemen door verplaatsen trommelvlies naar binnen oor

Bericht door EefR » zo 26.04.2020 12:04

Misschien een rare titel.
Mijn naam is Evelien en ben nu 51.
Vanaf mijn 2de jaar heb ik oorontstekingen gehad. Regelmatig (soms wel 2x per jaar) naar oorarts om oren schoon te zuigen, wat zeer pijnlijk was en verschillende oorontstekingen. Beide oren. Ook veel last van neus allergie (allergisch voor honden, katten, huisstof en hooikoorts)
Zo eind vorige eeuw toen ik al eerder met mijn moeder van Voorburg naar Borne verhuist ben, ben ik voor het laatst geopereerd. In Hengelo (OV). Daar is mijn linker oor de gehoorgang versmalt. Rechts is het trommelvlies meer het binnenoor in verplaatst door deel hoorbeentjes te verwijderen. Daardoor kan prut uit buis van Eustatius makkelijk uit het oor komen.
Behalve het nadeel van niet kunnen richting horen, heb ik ook eerder last van evenwichts problemen maar het meest last van wat lijkt op oorpijn, hoofdpijn. Ik heb het idee dat door dat de buis van Eustatius in contact staat met de buitenwereld, deze wordt geactiveerd om snel vol te zitten en gevoeliger is voor allergenen van buiten af waardoor de slijmvliezen (of wat er in zit) weer over actief wordt. Ik ga jaarlijks naar KNO arts in Assen (in woon nu bijna 20 jaar in Bovensmilde met gezin) die mijn oren nagenoeg pijnloos (heb verschillende kno artsen gehad die mijn oren schoonmaakt maar altijd pijnlijk) schoon maakt. Beide oren zien er de laatste jaren schoon en rustig uit. Daarom vraag ik mij af wat dan de pijn veroorzaakt. Daar het alleen rechts is, vermoed ik die buis van Eustatius.
Kan mijn aanname kloppen?
Mijn KNO arts kan mij niet verder helpen en ik vermoed omdat dit een uniek geval is?
Groetjes Evelien

Plaats reactie

Terug naar “Slechthorendheid en andere oorzaken”