Wat zijn jouw hobbies ?

Hallo, Hebben jullie iets leuks mee gemaakt of heb je gewoon zin in een praatje.
Maar niet over slechthorendheid of ESM of andere relevante onderwerpen * mag wel :-).
Kun je hier te recht.

Moderator: Forummoderator

Robert
Blijvertje
Blijvertje

Wat zijn jouw hobbies ?

Bericht door Robert » vr 01.07.2011 20:52

Een nieuw subforum, en dan eentje waar je over van alles en nog wat kunt babbelen. Ik dacht: " laat ik eens aftrappen"

Mijn hobbies zijn uiteraard mijn gezinnetje. Maar verder ook voetbal (heb een seizoenskaart bij FC Twente), rondhangen op internet (van spelletjes op spelpunt.nl tot meepraten op diverse fora). En twitteren doe ik ook (@TukkerOnTour)

Robert
Blijvertje
Blijvertje

Bericht door Robert » vr 08.07.2011 14:12

Hmmm, blijkbaar weinig animo om op dit forum naast de serieuze onderwerpen ook wat luchtiger onderwerpen te bespreken.

José
Expert
Expert

Bericht door José » vr 22.07.2011 20:48

Hoi Robbert,

Nou, ik vind het wel heel leuk om gewoon over allerlei te praten.

Mijn hobby's zijn: mijn gezin, hond, lezen, koken, skieën, op vakantie gaan naar Zuid Frankijk. :D
Wandelen, fietsen en luieren doe ik ook heel graag.

Momenteel ben ik op vakantie en zit ik nu in Zuid-Frankrijk en en het is echt een luier vakantie hoor. Niets moet alles mag - met mate natuurlijk :lol: -
Het is hier prachtig weer.
We hebben een hond net 8 maanden en die is mee, die vind het prachtig hier.
En het gaat hartstikke goed en we wandelen hier lekker samen rond. :gg2:

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

annemiek
Beginner
Beginner

Bericht door annemiek » za 23.07.2011 16:24

Ben net nieuw op het forum, maar wil best kletsen over mijn hobby's.. :-D

Ik houd van lezen, gezellige dagjes naar mijn zussen/broer toe. En daarbij fijn knuffelen en spelen met mijn nichtjes en neefjes.
Ben dol op kinderen, vandaar dat ik ook gastouder ben. Oppas dus eigenlijk, alleen dan hele dagen. Erg leuk!

Verder zit ik ook vaak achter de pc. Op internet rond struinen, Sims3 spelen en op Facebook en Hyves krabbelen.

Zingen is ook een hobby van me. Ik doe dat ook op koor. Gemengd jongerenkoor, we zingen gospel liederen, vooral Engels-talig.
Hopelijk wen ik daar ook snel aan mijn hoorapparaat (heb hem pas sinds een week) :-)
Eind augustus beginnen de repetities weer, dus misschien dat ik dan wel wat op- en aanmerkingen heb..

Groetjes Annemiek

José
Expert
Expert

Bericht door José » za 23.07.2011 19:21

Hoi Annemiek,

Wauw, Zingen in een koor :DD leuk is dat. Ik zing ook maar vals :glurps: whaahaa. Maar daar trek ik niets van aan hoor, ik zing gewoon door. 8)

Ga je ook met het koor door het land? of alleen in je eigen woonplaats?

Ik hoop dat je tegen augustus gewend bent aan het nieuwe geluid van je nieuwe hoortoestel. :cool:

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

annemiek
Beginner
Beginner

Bericht door annemiek » zo 24.07.2011 19:15

Hoi Jose,

Hahaha! Blijf jij maar fijn zingen hoor :D Word je een blijer mens van!

We zingen vooral in kerkdiensten van christelijke gemeentes. In een jongerendienst bijvoorbeeld. We zingen vooral in plaatsen in midden-nederland.

Ik heb het op koor erg naar mijn zin, dus het hoortoestel moet zoveel mogelijk daarop aangepast worden! ik zou het heel erg vinden als ik niet meer kan zingen.. :-( (in mijn koor natuurlijk, onder de douche kan je altijd nog zingen :-) )

bedankt voor je welkom!
gr annemiek

José
Expert
Expert

Bericht door José » do 28.07.2011 14:42

Hoi Annemiek,

Hoe ben je op het koor gekomen?

Hebben jullie koor ook opgegeven voor het programma "Korenslag" op tv.?.
Dat vind ik altijd heel leuk om er naar te kijken en te luisteren.

En, ja hoor ik blijf vrolijk door zingen :lol:

Groetjes, José

annemiek
Beginner
Beginner

Bericht door annemiek » vr 29.07.2011 22:01

Hoi Jose,

Leuk dat je naar Korenslag luisterde! Er was wel even sprake van dat we mee zouden doen, maar het kost zoveel tijd en input dat de dirigente het niet haalbaar vond op dat moment.

Mijn zus (1 van de 3) zat op dit koor en via haar ben ik daar terecht gekomen. Inmiddels zingt zij niet meer daar, maar ik nog wel. :)
Ik heb ook de functie als notuliste op koor; dus dan is het helemaal belangrijk dat ik alles goed hoor!

Ben je al op vakantie geweest naar Frankrijk? (hier en daar lees ik zo iets :D ) Ik ben in juni al geweest, naar Ouddorp.

Groetjes Annemiek

José
Expert
Expert

Bericht door José » za 30.07.2011 10:51

Hoi Annemiek,

Ha wat leuk, ook notuliste dan is het zeker van belang dat je alles mee krijgt :)

Ik zit nu nog in Zuid -Frankrijk al 2 weken en nog 2 weken te gaan 8)
Het is hier - Cavalaire Sur Mer - heeerlijk vertoeven en prachtig weer.
Gelukkig maar, want als ik de weerberichten van Nederland lees wordt je niet vrolijk van. :-(

Groetjes, José

Leeuwhans
Beginner
Beginner

Bericht door Leeuwhans » wo 10.08.2011 14:11

Robert schreef:Hmmm, blijkbaar weinig animo om op dit forum naast de serieuze onderwerpen ook wat luchtiger onderwerpen te bespreken.
Hoi ik kwam hier van de week weer eens kijken omdat ik zo baal van mijn gehoorapparaat en ik weer eens mijn licht wilde opsteken. Maar daar ga ik nu niet over zeuren. Een van mijn hobbies (naast zingen in 2 koren) is wandelen en accordeon spelen. Ik heb pas voor de 2e keer de Nijmeegse vierdaagse gewandeld. Er is ook een 4daagse forum en dat ziet er net zo uit, ongeveer, als dit forum. Het is een heel gezellig forum dat ik regelmatig bezoek. Niet alleen om meer te leren over lange afstandswandelen, maar ook om het gebabbel te volgen en daar wordt veel gebabbeld hoor. Daar kunnen we hier nog wat van leren. Ik zit nu op mijn werk (ik werk bij een pensioenfonds) en kan ook zomaar op het forum inloggen, ook op dit forum dus. Dat is wel leuk, maar komt niet zo ten goede aan de werkzaamheden waarvoor ik hier zit. Ik vrees dat ik niets met voetbal heb. Ik vind het niet leuk om er naar te kijken en toen ik ooit als schooljongetje lid was van Limvio mocht ik alleen maar trainen en op de reservebank zitten, dus was ik er al weer snel van af. Ik ben nu ook weer begonnen het hardlopen. Zo kan ik over een poosje weer eens meedoen met een hardloopwedstrijd. Ik ben ook nog aan het lijnen begonnen want ik weeg nu 98 kilo. Ik ben 1.92m. Volgens mijn collega's komt het door zware spieren, o.a. na de 4x 50km van de vierdaagse. Maar ik wil toch wel graag wat minder kilo's meetorsen bij mijn beweeghobbies.
Nou, hier laat ik het maar even bij.
Groeten,
Leeuwhans

hendrik
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door hendrik » ma 10.09.2012 09:30

Leuk, ik heb een een hobby waarbij het een voordeel is om slechthorend te zijn :-D

Sinds enige tijd hebben we een old-timer, een DAF 66 coupe uit 1976.
En wel zo eentje die gewoon ingezet kan worden als dagelijkse 2e auto.
Geen roest, nieuwe motor, nieuw interieur, etc etc.
Eigenlijk een nieuwe auto dus. Maar wel een oude auto, en dan maakt een DAF met zijn speciale aandrijving toch wel meer herrie dan onze mederne nieuwe auto. De gehoor toestellen gaan soms dan ook even uit bij het rijden in de daf. En voor het onderhoud en sleutelen weer aan uiteraard.
Want daar zit een groot deel van mijn hobby, onderhoud(NIET het totaal restaureren of een sloopbak opknappen!!!) van ons oudje.
Ik heb ervaring met old-timers. We hebben old-timer campers, onder andere een Saviem SG2, gehad die ik wel gedeeltelijk heb gerestaureerd.
Zowel motorisch als de opbouw binnen en buitenkant. Maar ook een compleet dak vervangen van de alkoofcamper. Dat is zo'n camper met een slaapdeel boven de cabine.
En omdat mijn vrouw en kinderen toen ook mee konden genieten van mijn hobby, op vakantie geweest.
Vakanties naar Noorwegen, Schotland, Tsjechie, Zwitserland, etc.
In de zomermaanden dus rijden, en in de wintermaanden in een werkplaats die we met een groepje auto-sleutelaars huurden, klussen/hobbyen. Op de zaterdagen en/of vrije dagen dus niet praten/schrijven/vergaderen etc, maar gewoon met vieze handen sleutelen. En nooit pech onderweg gehad in al die jaren met onze 30 jaar oude campers. Ik ben een beetje een pietje precies met auto's techniek en veiligheid. En ze moeten er goed uitzien.
Dus geen roestbakken of slechte indelingen, een beetje rustig kunnen slapen op een goed vakantiebed, met goed fatsoen kunnen koken, kortom ontspannen op vakantie kunnen zijn.
Dat is ook wel een hobby eigenlijk :-)

Ergens in mijn achterhoofd zit het misschien wel deel willen gaan nemen aan toertochten voor old-timers oid. Het navigeren spreekt me niet zo aan, maar misschien met een goede navigator, dat het wel leuk kan worden. oja, de goede navigator mag natuurlijk geen TomTom oid als naam hebben :-D .
hendrik

José
Expert
Expert

Bericht door José » zo 23.09.2012 20:10

Hallo Hendrik,

Leuke hobby heb je :)
Ook wel een dure hobby lijkt mij.

Heerlijk met je eigen verbouwde camper rondtoeren :D
Gaaf hoor, jullie zullen wel veel bekijks hebben met zo'n unieke old-timers :cool:

Wel mooi dat je met jou gehoorverlies met deze hobby zijn voordeel doet. :D

Groetjes, José

aroc
Blijvertje
Blijvertje

Bericht door aroc » vr 05.10.2012 10:48

Dan mijn hobby(s) ook maar.

Zoals sommige van jullie zullen weten ben ik al meer dan 20 jaar bezig met het geven van voorlichting en ja, natuurlijk over slechthorendheid.
Heb veel lezingen gegeven en zit als sinds 1990 in een afdelingsbestuur van de NVVS. Ben contactpersoon Tinnitus, Méniere, informatrice en op dit moment weer secretaresse van de afdeleing nadat ik het al 15 jaar gedaan had. Geeft ook een fijn gevoel als je iemand kan helpen en op het goede spoor kunt zetten.

Verder ben ik bijna mijn hele leven bezig met geologie. Vroeger zocht en vezamelde ik voonamelijk mineralen.
Na mijn scheiding in 1989 is mijn hobby stil komen te liggen. In 1997 heb ik de draad weer opgepakt. Vanwege de weinige financiële middelen heb ik er toen voor gekozen de fiets te nemen. Ik heb een nieuwe fiets en fietskar gekocht en ben toen gaan trainen. Op een zaterdag of zondag "even" een blokje om van 100km was geen uitzondering. In dat jaar veel toertochten gereden zoals de ronde van Noord-Holland en dan uiteraard de 160km. Je moest toen nog naar het startpunt toe dus doe je dat ook op de fiets en uiteraard weer terug waardoor de totale afstand op ca. 240km. kwam.
Als proef ben ik toen naar Duitsland gegaan richting Osnabrück en daar fossielen gezocht en zoals bovenstaand met de fiets en fietskar.
In 1998 heb ik er toen voor gekozen om met de fiets en fietskar naar de West Eifel te gaan met als standplaats Gerolstein.
Sinds 2000 heb ik weer een auto en probeer ik ieder jaar daar naar toe te gaan en te genieten van mijn hobby paleontologie, het zoeken naar fossielen. Het zoeken en het genieten van een mooie omgeving geven mij altijd veel rust en ook een laag niveau van mijn Tinnitus! :)
In de wintermaanden kan ik dan weer aan de slag met het determineren van de gevonden fossielen.

Zo dat was iets over mijn hobby's.
Goed om het eens over iets anders te hebben dan het gehoor!

Groetjes,
Cora

José
Expert
Expert

Bericht door José » vr 05.10.2012 22:19

Wauw Cora,

Dat had ik niet achter jou gezocht :D
Wat interessant om te lezen hoe jij van deze hobby geniet en ontspant.

En je hebt al veel gezien met je fiets en kar.Top prestatie om zoveel kilometers te fietsen. :cool:

Groetjes, José

hendrik
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door hendrik » za 06.10.2012 20:21

Oeps, even iets rechtzetten, de campers hebben we niet meer! We hebben nu nog alleen de DAF66 coupe.
De campers betekende ook dat we ze niet gelijkertijd hadden maar achter elkaar. De eerste werd zo slecht en vroeg zo veel onderhoud dat het niet leuk meer was. Toen hebben we een andere camper op de kop getikt en na de nodige tijd was deze goed om mee op vakantie te gaan.
De campers kon ik na jaren niet zelf meer aan klussen omdat ik fysiek meer beperkingen/belemmeringen ging krijgen. Dat vond ik wel een lastig punt, ik kluste graag aan de oude camper. En dat moeten opgeven was even slikken. Maar alles aan onderhoud uit moeten besteden is gewoon niet te betalen.
Omdat ik bijna alles zelf deed aan de camper waren de kosten niet zo hoog. Bovendien had ik alle tijd om gebruikte onderdelen te zoeken of te regelen.
En probeerde dan ook voor anderen iets mee te nemen zodat dat de kosten drukte.
En als er dan gelast moest worden dan deed ik in ruil enige klussen voor de lasser. Op die manier was camper rijden dus echt als "budget vakantie vieren" te doen. Was wel een enorme luxe!!!
De huidige DAF vraagt geen of nauwelijks onderhoud.
Ik heb wel enige autotechnische kennis, ooit opgedaan toen ik 1 jaar als ll automonteur heb gewerkt.
Oude kennis van een 30 jaar geleden en goed bruikbaar voor de old-timers dus. Na dat ene jaar ben ik gaan studeren en heel ander werk gaan doen, hulpverlening en later Personeel en Organisatie/ arbeidsbemiddeling.
Weet je, wanneer ik dan de hele week gewerkt had met vergaderen, gesprekken voeren, schrijven etc, was het heerlijk om even lekker een dagje te sleutelen aan de oude camper.
En dan zomers er op uit dus. Helaas nu niet meer, maar daar hebben we andere dingen voor gevonden.
Nu dus de DAF en voor het sleutelen moet nog iets anders in de plaats komen. Toertochten maken met de DAF is ook erg leuk trouwens.
Het is een oude auto met een hoog charme gehalte waardoor je makkelijk met mensen in gesprek komt over deze auto.
Maar dus niet campers en een DAF. Dat kan bruin niet trekken.
Johan

Kim
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Wat zijn jouw hobbies ?

Bericht door Kim » do 15.11.2012 20:30

Laat ik ook maar eens vertellen wat ik leuk vind om te doen.
Waar zullen we beginnen....

Ten eerste lees ik graag en dan vooral een beetje detective achtige boeken. Ik heb veel van Dean Koontz en momenteel ben ik bezig met de Millennium trilogie van Stieg Larsson. Maar ook Nicci French en Isabel Allende worden hier verslonden.
Dan maak ik nog graag kaarten en andere hebbedingetjes. Ben gek op een beetje nostalgische kaarten. Het nostalgische aspect uit zich ook in mijn interieur. Ik hou van brocante en ben dan ook graag op brocante jacht. Regelmatig wordt dan ook de boel weer omgegooid hier. Ik krijg er geen genoeg van!
Naast de beweging die ik krijg bij het verplaatsen van meubels ben ik ook sinds een paar maanden fanatiek aan het hardlopen. Gezellig bij een club.
Verder heb ik nog wat losse hobby's die af en toe de kop weer opsteken zoals het maken van miniaturen en schilderen. Al die hobby's zijn best prijzig, dus ik kan ze niet allemaal tegelijk doen. En er moet natuurlijk ook nog geld overblijven voor de broodnodige hoorapparaatjes, hoewel ik die niet nodig heb bij mijn hobby's :lol:
Groetjes van Kim

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door Forummoderator » vr 05.04.2013 23:22

Ik zal ook vertellen wat mijn hobby's zijn.

Al sinds mijn kinderjaren ben ik een verwoed lezer en lees bij voorkeur thrillers, maar andere genres kunnen mij ook bekoren.

Ik kijk graag naar kookprogramma's en poog de recepten na te maken en mijn man eet het braaf allemaal op en vind het nog lekker ook :pirate: .

Ik fotografeer ik graag en dan met name dieren, maar de laatste anderhalf jaar is onze kleindochter ook een heel dankbaar onderwerp.

Last but not least mijn laptop waar ik menig uurtje achter doorbreng en heel veel plezier aan beleef

Wout1
Beginner
Beginner

Bericht door Wout1 » vr 17.05.2013 16:19

Ik mag zelf graag verschillende sporten, hoewel ik de meeste niet zo heel goed ben, maar practice makes perfect zegt men altijd he! Hier een lijstje van de sporten die ik wel leuk vind om te doen: voetbal, tennis, bowlen, darten (sport?), pingpong en volleybal. Die laatste 4 doe ik zelf niet zo heel vaak, dus als we het doen maakt dat het des te leuker. Verder voetbal ik elk weekend en doordeweeks nog tennissen.
Zij die niet denken horen tenminste af en toe hun vooroordelen anders te schikken.

rina
Beginner
Beginner

Bericht door rina » ma 20.05.2013 12:36

Mijn grote hobby ( buiten mijn gezin) is amateurtoneel.
Ik regisseer de laatste jaren alleen musicals bij ons in de kerk.
Ben nu bezig een theatergroep in mijn woonplaats op te richten.
Lezen, de pc en wat handwerken zijn ook dingen die ik graag doe.
Tob niet, het komt altijd anders..

Wout1
Beginner
Beginner

Bericht door Wout1 » di 21.05.2013 10:12

Leuk initiatief Rina! Succes!
Zij die niet denken horen tenminste af en toe hun vooroordelen anders te schikken.

Plaats reactie

Terug naar “Babbelhoek”