Speciaal onderwijs

Ervaringen met kinderen met spraak-taalproblemen (als ouder, als opvoeder) op school, in de opleiding, met vriendjes.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Marybel

Speciaal onderwijs

Bericht door Marybel » do 12.06.2008 17:08

Hallo Allemaal,

Mijn zoontje van 6 met een spraak- en motorische ontikkelingsachterstand gaat volgend jaar naar speciaal onderwijs. Hierdoor moet hij weg uit zijn vertrouwde klasje, weg bij zijn vriendjes. Hij is heel verdrietig en boos op het moment. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Marybel

karen

Bericht door karen » di 24.06.2008 20:10

Hallo Marybel, Mijn naam is Karen. Vorig jaar is mijn dochter van 6 van een reguliere school naar het speciale onderwijs gegaan wegens ESM. In haar geval was ze niet echt boos, maar natuurlijk wel verdrietig. Ook zij moest haar veilige leven achter zich laten en een nieuwe weg vinden op een andere school. In haar geval was het een heleboel bij elkaar;t ze wed opgehaald met een taxi, ze ging naar groep 3, een nieuwe school met nieuwe regels en nieuwe kinderen. Niet gemakkelijk voor een 6 jarige.
Het advies wat ik je kan geven is blijf met hem praten, ga een aantal keren langs bij de nieuwe school. De meeste juffen en meesters werken na schooltijd nog wel even door waardoor je misschien kennis kan maken met de nieuwe juf of meester. Kijk of er misschien andere kinderen uit de buurt ook naar deze school gaan zodat hij kennis kan maken met de nieuwe kinderen. Onze school organiseerde een ochtend waarop de nieuwe kinderen konden medraaien in de klas. Dat gaf in ons geval en stukje rust bij onze dochter.
Ik wens je veel succes met de verandering en mocht je vragen hebben, hoor ik het!

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen: Kinderen met spraak-/taalmoeilijkheden”