Sport(vereningingen) en kinderen met ESM?

Ervaringen met kinderen met spraak-taalproblemen (als ouder, als opvoeder) op school, in de opleiding, met vriendjes.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
sander

Sport(vereningingen) en kinderen met ESM?

Bericht door sander » vr 03.04.2009 08:32

Hoi,

Ik heb een dochter van 7, die ernstige spraakproblemen heeft. Ze zit op een cluster2 school, wat voor haar uitstekend werkt.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaringen hebben met sportverenigingen, is het goed om je kind juist vroeg te interesseren in een sport, zodat ze al vroeg in een "team" opgenomen wordt, of juist later?

Sander.

José

Bericht door José » do 07.05.2009 20:05

Hallo Sander,

Ik las nu pas je berichtje, sorry :oops:

In ieder geval van harte welkom hier op het forum. :D

Ik heb zelf geen kinderen met ESM.

Maar ik denk dat het voor je dochter juist goed zou kunnen zijn om op een sport te gaan. Het zou heel goed voor haar zelfvertrouwen zijn.
Omdat ze op die manier kan laten zien dat ze ondanks haar spraak probleem haar andere talenten kan laten zien.

Wat voor soort sport, dat is denk ik afhankelijk van hoe jou dochter is.
Is ze spontaan, verlegen, kan ze goed samen spelen of is ze juist een eenling. En natuurlijk wat zij graag zelf zou willen doen ( wat mogelijk is natuurlijk ).
En is het misschien voor jullie dochter mogelijk dat ze met een vriendinnetje samen op een sport kan.
Waarbij ze meteen al 1 vertrouwd persoon in de buurt heeft voor als ze moeilijk uit haar woorden komt en via dat vriendinnetje feedback heeft.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
En ik ben benieuwd of je dochter straks op een leuke sport zit. :)

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen: Kinderen met spraak-/taalmoeilijkheden”