even voorstellen Mathilda

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
mathilda

even voorstellen Mathilda

Bericht door mathilda » zo 29.07.2007 20:18

Hallo ,
ik ben Mathilda, sinds kort ,5 weken, ben ik doof aan mijn linker oor, Sudden Deafness. Daar is niets aan te doen.
Ik moet er mee leren leven zegt de arts.
Ik wil graag in contact komen met mensen die dit ook hebben mee gemaakt.

Het is niet uit te leggen wat het betekent als je van het een op het andere moment doof bent aan een oor.
Het heeft geen zin om te gaan zitten janken met elkaar over wat ons overkomen is.
Ervaringen uitwisselen en elkaar misschien tips geven kan alleen maar goed zijn.
ik hoop dat iemand reageert op mijn berichtje.
Groejes Mathilda

José

Bericht door José » ma 30.07.2007 10:57

Hallo Mathilda,

Welkom hier op het forum.

Wat erg dat je links plotsdoof bent geworden. En ik weet hoe beangstigend het kan zijn . Mij is het ook overkomen. Ik ben 5 maanden plotsdoof geweest aan mijn rechteroor ( Links was ik al doof en rechts zwaarslechthorend met hoortoestel) en daarna kwam het gehoor net zo plotseling terug als het weg viel. Helaas niet meer zoals voorheen. En heb sindsdien ook Tinnitus.

Ook bij mij weten ze nog steeds niet wat de oorzaak is geweest en werd mij verteld dat ik er mee moest leren leven. Ook ik ben niet blijven zitten wachten en ben naar een ander ziekenhuis gegaan omdat ik graag wilde weten wat er was en wat er eventueel aan gedaan kon worden.

In het AMC wisten ze ook niet wat de oorzaak ervan was, maar ik kwam wel in aanmerking voor een CI. En die heb ik nu naast mijn hoortoestel erbij.

Ik hoop dat jij ook verder gaat zoeken naar een oplossing, de eerste stap heb je al gezet door hier lid te worden. Ik hoop voor jou dat je hier de informatie zult vinden die je zoekt en lotgenoten vind om er over te praten cq schrijven.

En natuurlijk mag je verdrietig en boos zijn om wat jou overkomt :-( . Want het is natuurlijk niet niks dat je plotseling doof word. En het is juist goed om je emoties te laten gaan. En wat een ander denkt is niet belangrijk, jij bent die gene die nu ' niks hoort' en dat is voor heel veel mensen niet voor te stellen hoe dat is.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop voor jou dat er toch nog een oplossing gevonden wordt. :cool:

Groetjes, José :D

mathilda

Bericht door mathilda » ma 30.07.2007 16:34

Hallo Jose,
Bedank voor je reactie.
Wat rot voor je dat je rechter oor opeens uitviel. Je weet dan echt niet wat je overkomt, hè’?
Wat goed dat je verder bent gaan zoeken naar oplossingen of hulpmiddelen.

Ik weet niet waar ik beginnen moet en
Ik heb zoveel vragen die ik wil stellen .
Ik denk dat ik eerst maar opzoek moet naar de antwoorden.
Kan ik die vragen aan jou stellen ?
Misschien kan jij me verder helpen.
Groetjes
mathilda

:-) :D

José

Bericht door José » ma 30.07.2007 17:04

Hoi Mathilda,
Mathilda schreef:Wat rot voor je dat je rechter oor opeens uitviel. Je weet dan echt niet wat je overkomt, hè’?
Zeker weten, ik schrok er gewoon van. En in eerste instantie dacht ik nog dat het tijdelijk was omdat ik mij te druk had gemaakt. Maar helaas was dat niet zo.
Mathilda schreef:Ik weet niet waar ik beginnen moet en
Ik heb zoveel vragen die ik wil stellen .
Ik denk dat ik eerst maar opzoek moet naar de antwoorden.
Kan ik die vragen aan jou stellen ?
Misschien kan jij me verder helpen.
Dat is allemaal heel begrijpelijk, dat je niet weet waar je beginnen moet en dat je met vragen zit. Natuurlijk mag je mij vragen stellen en ik hoop dat ik ze kan beantwoorden.

Je kunt onder de rubriek Algemeen een topic aanmaken, dan kunnen misschien ook andere mensen jou helpen met vragen beantwoorden.
Je mag mij ook privé mailen als je dat liever wil.

Groetjes, José

José

Hartelijk Gefeliciteerd!

Bericht door José » za 20.09.2008 00:16

Hoi Mathilda,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag :D
ik wens jou een hele fijne verjaardag vandaag. :cool:

Hoe gaat het nu met jou?
Weet je nu wat meer over je plotselinge slechthorendheid?

Een heel fijn weekend.

Groetjes, José

ChristinaT

Re: even voorstellen Mathilda

Bericht door ChristinaT » zo 23.06.2013 17:09

Hoi Mathilda, Ik heb net mijn eerste berichtje ('even voorstellen - Christina - sudden deafness') geplaatst op dit forum. Jouw berichtje is al weer van 6 jaar geleden, zag ik.
Ik heb niet de indruk dat hier veel lotgenoten zijn aangemeld bij dit forum. Maar ben wel benieuwd hoe het jou vergaan is, al die jaren met jouw doofheid. Bij mij is het tien jaar geleden voor het eerst opgetreden, maar mijn gehoor is vanzelf na een jaar of twee veel verbeterd. Nu heb ik het weer: 2 aanvallen op mijn gehoorzenuw in 2 maanden tijd. Ik heb twee maanden geleden een kuurtje van 6 x 4mg dexamethason gekregen, en dat leek te helpen.... maar niet goed genoeg, kennelijk, want een paar dagen terug begon het opnieuw: weer doofheidsklachten. Ben dus nu aan een tweede kuur van hetzelfde spul begonnen en mijn gehoor wisselt voortdurend over de dag.
Eigenlijk wil ik, behalve lotgenoten ontmoeten, het liefst contact met de meest, op dit gebied, deskundige KNO-artsen in Nederland. Niet om me door hen te laten behandelen, maar om te toetsen of hun kennis gedeeld wordt door willekeurige andere behandelaars, KNO-artsen, in Nederland. Heb jij toevallig zulke contacten? Weet je namen?

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”