Voorstellen Peter

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
pvl

Voorstellen Peter

Bericht door pvl » ma 04.06.2007 16:00

Hallo mijn naam is Peter, 49 jaar jong.
woon al 20 jaar in Vianen.
Heb een eigen bedrijf, ben handelsagent voor in de herenmodebranche.
Doe de verkoop in Nederland voor 3 bedrijven uit Denemarken, 1 uit Zwitserland en 1 uit Nederland.
Ben al 30 jaar slechthorend, vanwege een chronische middenoor onsteking. Hierdoor mis ik o.a de stijgbeugel. Opereren gaat niet.
Draag sinds 1985 een hoortoestel, eerst één in het oor toestel, daarna
één achter het oortoestel. Vanaf 1996 ben ik 2 achter oor toestellen gaan dragen wat een vooruitgang was. In 2002 toch weer overgestapt op het in het oor toestellen. Dit gaf toch meer probleempjes, storings gevoeliger en sneller fluiten. Nu zit ik in de proefperiode met Phonak Eleva achter
het oor toestellen, begonnen met de 211, nu bezig met de 311 en volgende week de zwaarste uitvoering 411 Power proberen.
Ondervindt met behulp met mijn hoortoestellen weinig problemen in mijn werk, wellicht kan het resultaat met de Phonak Smartlink nog beter worden.

José

Bericht door José » ma 04.06.2007 16:45

Hallo Peter,

Welkom, hier op het forum.

Ik hoop dat je hier, je ervaringen met ons wilt delen. Hoe de verschillen zijn tussen de Phonak Eleva 211,311 en later de 411.

Ik wens je in ieder geval succes met de volgende Phonak Eleva 411. En hopelijk biedt deze de uitkomst voor jou gehoor probleem.

En ik hoop dat je ook de Smartlink op proef mag uitproberen, ik heb daar goede ervaringen over gehoord.

Groetjes, José

José

Bericht door José » wo 02.01.2008 13:13

Hallo Peter,

Afbeelding

En een hele fijne dag vandaag nog. :cool:

Groetjes, José

pvl

Eleva 411= smartlink

Bericht door pvl » vr 04.01.2008 14:33

José schreef:Hallo Peter,

Welkom, hier op het forum.

Ik hoop dat je hier, je ervaringen met ons wilt delen. Hoe de verschillen zijn tussen de Phonak Eleva 211,311 en later de 411.

Ik wens je in ieder geval succes met de volgende Phonak Eleva 411. En hopelijk biedt deze de uitkomst voor jou gehoor probleem.

En ik hoop dat je ook de Smartlink op proef mag uitproberen, ik heb daar goede ervaringen over gehoord.

Groetjes, José
Draag inmiddels een goed half jaar mijn Phonak Eleva's 411. Ten opzichte van de 211/311 zijn deze toestellen toch een stuk krachtiger, wat voor mijn type gehoorverlies een beter resultaat geeft.
Ik kan me met deze toestellen over het algemeen goed redden, ben er tevreden mee.
Heb in november 3 weken de Phonak Smartlink op proef gehad.
Dit gaf net even dat stukje meer.
Vooral tijdens vergaderingen en in een rumoerige omgeving.
Ook het telefoneren met de Smartlink is ideaal.
Je krijgt het gesprek direct via beide hoortoestellen binnen.
Vandaag breicht gehad van de ziektekostenverzekeraar dat de Smartlink
in bruikleen wordt gegeven.

Groet,
Peter.

Lucy

Bericht door Lucy » di 08.01.2008 10:16

welkom Peter :D

Wat goed zeg dat je veel baat heb met de smartlink en de phonak Eleva 411
Ieder beetje meer horen is toch weer een openbaring voor je en dat is heel fijn.
Succes ermee op je werk en omgeving :o

Rosy

Bericht door Rosy » vr 25.01.2008 22:17

Beste Peter,

Je schrijft dat je via de smartlink via beide oren kunt bellen; is dat mobiel bellen of via een vast toestel?
Wat betekent 'het in bruikleen krijgen' van zorgverzekeraar? Hoe is dat geregeld en hoe heb je deze aanvraag ingediend?

Ben zelf zoekende wat betreft extra hulpmiddelen. Zou graag makkelijk telefoneren. Op mijn werk heb ik een hoornversterker op vaste toestel en mobiel bel ik via de spaekerfunktie. Beide niet ideaal.

Goed om te horen dat je weinig problemen ondervindt in je werk!

Groeten,

Rosy[/quote][/list]

pvl

Smartlink

Bericht door pvl » za 26.01.2008 14:58

Hallo Rosy,

De Smartlink werkt alleen met een mobiel toestel voorzien van bluetooth.
Volgens mij is er ook al een vaste telefoon met bluetooth, dan zal het ook moeten lukken.

Info :http://www.phonak.nl/ccnl/consumer/prod ... rtlink.htm

Bruikleen wil zeggen dat je de Smartlink voor 5-7 jaar krijgt van de ziektekosten verzekeraar.

Juli 07: Kreeg een recept van de KNO arts
Juli 07: Audiciën vraagt aan bij Ohra
Okt 07: Mag Smartlink van Ohra uitproberen en moet bij het AC langs
voor gehoortest en gesprek met audioloog.
Nov 07: Positief advies van AC.
Nov 07: Nieuwe aanvraag van audicien met advies AC bij Ohra.
Jan 08: Bericht Smartlink in bruikleen via NTAC.
28-01 : Kan eindelijk mijn Smartlink ophalen.
Kortom je moet de tijd nemen maar het resultaat is uiteindelijk positief.

groet,
Peter.

Rosy

Bericht door Rosy » za 26.01.2008 23:48

Bedankt!!!

Toen ik voor het eerst hoortoestellen kreeg; zijn deze vergoed door het UWV via 'wet REA'. Nu ga ik natuurlijk weer proberen om een vergoeding los te peuteren. Mijn audicien vertelde dat ik eventuele andere hulpmiddelen ook via UWV kan aanvragen.

Dat wilde ik dan ook doen; maar misschien moet ik eerst eens met de zorgverzekeraar contact opnemen! Jouw aanvraag is in ieder geval positief verlopen.

Hartelijk bedankt voor je reactie!!

José

Bericht door José » do 03.04.2008 21:50

Hallo Peter,

Hoe gaat het met je?
Hoe bevalt jou de Smartlink?

Groetjes, José

pvl

Bericht door pvl » vr 04.04.2008 09:02

José schreef:Hallo Peter,

Hoe gaat het met je?
Hoe bevalt jou de Smartlink?

Groetjes, José

Hallo José,

Ik gebruik de smartlink met veel plezier.
Vooral bij vergaderingen geeft het net dat stukje meer.
Het is een uitkomst met mobiel telefoneren, je krijgt het gesprek luid en duidelijk op 2 oren binnen.
Ook in een rumoerige omgeving, bv in winkels helpt het goed.
De ontvanger voor de tv leggen en het tv geluid duidelijk ontvangen op beide hoortoestellen.
Kortom voor mij een hulpmiddel met meerwaarde.

groet,
Peter.

José

Bericht door José » vr 02.01.2009 21:23

Hoi Peter,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag :D
Ik wens jou een hele fijne verjaardag :cool:

Hoe gaat het met jou?

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”