Ik ben Carla

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
carla

Ik ben Carla

Bericht door carla » do 25.10.2007 15:44

Mijn naam is Carla. Wij heb drie kinderen waarvan de middelste ESM heeft. Hij is 16 jaar oud en zit in de laatste klas van het VMBO. Tot groep 4 heeft hij op een esm-school gezeten en daarna is hij overgestapt naar het reguliere onderwijs (op advies van mevr De Jong van de BSM-De Jong methode). Een enorme overgang waarvoor een kind stevig in zijn schoenen moet staan. De lagere school heeft hij goed doorlopen, op de middelbare gaat het ook goed. Hij wordt niet gepest of zo maar hij heeft ook geen vrienden terwijl hij heel sociaal is. Iedereen zegt hem ook gedag maar daar blijft het bij. Gelukkig stapt hij zelf overal op af zo is hij voetbaltrainer (hulp) van het team van zijn broertje, gaat hij iedere week naar de jeugdbrandweer en werkt hij op zaterdagmiddag in de snijkeuken van een restaurant. Maar toch echte vrienden ontbreken. Nu staan we voor de volgende grote stap: het MBO in de grote stad. Zijn spraak is erg moeizaam, niet iedereen verstaat hem en regelmatig stottert hij ook nog eens.Heeft er iemand ervaring met Speecheasy bij een ESM kind?

José

Bericht door José » do 25.10.2007 18:34

Hallo Carla,

Welkom hier op het NVVS-FOSS forum :D

Wat goed van je zoon dat hij ondanks ESM heeft, de reguliere onderwijs is gegaan. :cool:

En ik heb heel veel bewondering voor je zoon dat hij ondanks weinig vrienden heeft, toch in de sociale maatschappij zit zoals: voetbaltrainer, jeugbrandweer en ook nog eens op zaterdag middag in de keuken helpt ik vindt dat fantastisch en dat voor een jongen van 16 jaar. :gg2: en ik denk dat hij daar ook zo ver mee gekomen is door heel veel steun van jou en je man :D

Ik hoop dat je hier nog meer informatie vindt van andere ouders en over Speecheasy.

Groetjes, José

José

Bericht door José » zo 16.03.2008 14:43

Hoi Carla,

Hartelijk Gefeliciteerd met je Verjaardag :D

Ik wens je een hele fijne verjaardag vandaag :cool:
Afbeelding

Hoe gaat het met je zoon? Gaat hij nog steeds met plezier naar zijn werkjes?

Jammer, dat er nog niemand op je vraag over Speecheasy gereageerd heeft. Ik hoop dat het als nog voor jou komt.

Groetjes, José

José

Bericht door José » ma 16.03.2009 10:02

Hallo Carla,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. :)
Ik wens je een hele fijne dag vandaag :cool:

Hoe gaat het nu met je zoon?

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”