Lot de Ruiter 20 jaar

Ben je tussen de 10 en 25 jaar. Stel je dan hiervoor als jongere wie je bent en wat je doet.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Lot de Ruiter

Lot de Ruiter 20 jaar

Bericht door Lot de Ruiter » wo 30.03.2011 23:26

Goededag,

ik ben Lot, 20 jaar en ook ik heb een slecht gehoor. Ik heb een chloorallergie die oorontsteking veroorzaak. Door deze vele oorontstekingen heb ik links mijn gehoor grote deels verloren. Rechts wordt dit ook steeds minder.
Als kind heb ik meerdere male buisjes gehad in beide oren en zat ik met enige regelmaat bij de kno arts. Ik ben naar een audiologisch centrum geweest de uitslag hiervan weet ik niet meer precies, ik was toen vrij jong, wat ik nog wel weet is dat zij mijn chloorallergie ontdekte.
Ik heb onderzoeken moeten ondergaan of ik geschikt was voor een operatie (wat ze dan gingen doen was voor mij onduidelijk) maar hiervoor bleek ik niet geschik. Het gedeelte dat achter het oor zit was te bros ofzo waardoor operatie geen zin had.
De laaste tijd merk ik echter dat mijn gehoor steeds verder achteruit gaat. De enige oplossing die mijn dokter steeds aandraagt is, oren laten uitspuiten, maar dit is voor mij geen oplossing omdat ik dan gelijk oorontsteking krijg. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? En wat was voor u de oplossing hiervoor?

Groetjes,

Lot

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » do 31.03.2011 08:44

Dag Lot, welkom op dit forum.

Wat vervelend, die ontstekingen. Oor uitspuiten, het lijkt me dat zoiets alleen wordt geadviseerd als er echt wat uit te spuiten ís. Alleen moet er dan een methode worden gevonden om het oorsmeer te verwijderen zonder ontsteking te veroorzaken. Als je oor schoon is kan gemeten worden hoeveel gehoorverlies je hebt. Heb je daar zelf een idee van? Zou een gehoorapparaat voldoende zijn (afgezien van mogelijke ontstekingsproblemen met oorstukjes) ? Of ben je inmiddels zwaar slechthorend? Dan zou het plaatsen van een CI onderzocht moeten worden.

Trudie

Bericht door Trudie » do 31.03.2011 20:00

Ik heb altijd begrepen dat een KNO-arts het oor uitzuigt.
Hier zijn de KNO artsen in ieder geval fel tegen oren uitspuiten!

Mij lijkt het verstandig (ik ben geen medicus!!) om het oor goed te beluchten en bij aanraking met water zwemdoppen gebruiken (douchen kapper, zwemmen)

Succes!

Lot de Ruiter

Bericht door Lot de Ruiter » vr 01.04.2011 23:25

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga volgende week even langs de dokter om het er maar even met hem over te hebben. Ik heb nu inmiddels al bijna een maand een oorontsteking en het wordt er niet echt beter op.

Bah het ooruitzuigen klinkt heel smerig, maar misschien is dat toch wel de beste oplossing dan.

Kees

Bericht door Kees » ma 04.04.2011 15:38

Lot de Ruiter schreef: Bah het ooruitzuigen klinkt heel smerig, maar misschien is dat toch wel de beste oplossing dan.
Het oor wordt dan gewoon met een vacuum systeem uitgezogen.
Is vele malen te prefereren boven het uitspuiten.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je voor als jongere.”