hoortoestel en helm

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Marije43

hoortoestel en helm

Bericht door Marije43 » ma 24.09.2012 12:10

Heeft iemand ervaring met het dragen van een (keepers- of andere)helm in combinatie met hoortoestellen? Mijn zoon mag alleen meedoen aan gym en sport als hij een helm draagt (hij heeft een aandoening waarbij het gevaarlijk kan zijn als hij zijn hoofd stoot of een bal op zijn hoofd krijgt). Tot nu toe heb ik niets gevonden dat over of naast zijn hoortoestellen kan. Zonder hoortoestellen hoort hij zo weinig dat het ook weer gevaarlijk wordt om hem te laten meegymmen. Hij wil heel graag meedoen met gym, dus alle suggesties zijn zeer welkom!

Marije43

hoortoestel en helm

Bericht door Marije43 » ma 24.09.2012 15:53

Dank voor het meedenken! Ik begon ook bij de fietshelm, want die heeft hij toch al, maar die mocht weer niet vanwege de veiligheid van de andere kinderen. Het moet iets zachters zijn (althans van buiten) en iets wat minder uitsteekt, maar bij alles wat geschikt lijkt zitten de hoortoestellen in de weg. Maar nogmaals dank.

hendrik

Bericht door hendrik » di 25.09.2012 12:42

Geen idee of reclame maken mag, maar bel eens met Snel Fietsen in Utrecht. http://www.sneltweewielers.nl/
Die heeft veel aan dergelijke helmen voor de race sport, maar ook voor mountenbikers etc. En het zijn vaklui.
hendrik

Trudie

Bericht door Trudie » di 25.09.2012 20:26

http://ribcap.nl/

(er zitten er ook bij zonder oorwarmers)

Lonja

Re: hoortoestel en helm

Bericht door Lonja » di 16.10.2012 18:43

Ik heb ook zo'n vraag, maar dan gewoon een helm voor op de brommer. Een helm is verplicht natuurlijk, en dat moet een normale helm zijn, zo'n potje dat niet over de oren valt mag niet.
Dus ik heb een helm gekocht waarbij het piepen wel mee viel, maar het wordt steeds erger.
Ik moet nog 2 jaar geduld hebben voor nieuwe oorstukjes, en in het dagelijks leven heb ik er ook geen last van.
Heb de bekleding in de binnenkant al wat weggeknipt maar het helpt allemaal niet. Dus zit ik nu maar met piepende hoorapparaten op de brommer want zonder hoorapparaten hoor ik niets en ik ga niet het verkeer in zonder iets te horen, lijkt me doodeng.
Ik heb ook gegoogled maar kan niets vinden.
Er moeten toch wel meer mensen met hoorapparaten zijn die brommer of motor rijden? Hoe lossen die dit op?

primera

Re: hoortoestel en helm

Bericht door primera » di 16.10.2012 19:56

Welke aandoening heeft hij.
LVAS/EVAS.

Dan raad ik sport zo al af.
Ondanks de helm.
Omdat deze geen uitsluitsel geeft.

Zachte of harde tikken maakt bij deze zikete niet uit!!!

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”