Voorstellen. Nieuw op dit forum

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Sade

Voorstellen. Nieuw op dit forum

Bericht door Sade » do 21.01.2016 16:05

Hallo Allemaal.
Ik ben nieuw hier oo dit forum. Mijn gebruikersnaam is Sade. Nog even anoniem dus. Ik ben een vrouw van 58 jaar. Getrouwd ,2 volwassen kinderen en kleinkind op komst.

Ik was zeer slechthorend als kind en heb toen diverse malen in het ziekenhuis gelegen voor infecties en ooroperaties. Wat er toen allemaal gedaan is is niet meer te achterhalen.
Heb op een slechthorende school gezeten. Droeg toen een kastje op de borst met 2 draden naar de oren. Hierna 2 gehoorapparaten achter het oor. Ook in het oor geprobeerd echter veel infecties van het oor. 18 jaar geleden is er een prothese geplaatst ter vervanging van de gehoorbeentjes links en mijn gehoor was toen dusdanig goed dat ik even zonder apparaat kon.
Nu gaat het weer minder met het horen. Spraakverstaan is slecht. Nederlandse films heb ik veel moeite mee. Ook al gaat de volume knop omhoog. Fietsers direct achter mij hoor ik niet aankomen. Alle alarmsignalen van kookplaten etc hoor ik niet. Vaak mis-communicatie door mij.
Deze week bij de KNO arts geweest en audiogram gehad. Rechts is heel slecht en links ook verlies in hoge tonen. Arts vertelde dat operaties niet meer mogelijk zijn. Raad 2 gehoorapparaten aan. Heb nu een verwijzing voor het audiologisch centrum. Wachttijd hiervoor was wel een paar weken. Ben benieuwd of jullie nog advies hebben. Kosten?. Ben aanvullend verzekerd bij de ONVZ.

Ik ben ervan overtuigd dat alle oorinfecties die ik als kind kreeg, het gevolg waren van intolerantie van lactose. Vroeger was zelfs schoolmelk verplicht! Door dit inzicht heb ik een drastische draai gegeven aan mijn leefwijze. Ik eet nu al een paar jaren Paleo en voel me stukken beter.

Groeten van Sade

Frits

Re: Voorstellen. Nieuw op dit forum

Bericht door Frits » vr 22.01.2016 17:07

Ja, schoolmelk. Voor velen een trauma!
Maar dat is gelukkig voorbij.

Een advies kan ik eigenlijk niet geven. Je moet
nu gewoon afwachten wat het audiologisch centrum
je gaat voorstellen.

Ik neem aan dat ze je een uitgebreide hoortest gaan
afnemen. En daarna advies.
Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen.

Ik wil je nog even wijzen op het bestaan van het GGMD.
Zie www.ggmd.nl
Aan je oren kunnen ze niets doen. Maar ze kunnen je
eventueel wel helpen met andere maatschappelijke
problemen.
Dit voor zover het audiologisch centrum dat niet kan.

Maar eerst maar even afwachten op het AC.

Ik wens je heel veel sterkte.

Sade

Bericht door Sade » vr 22.01.2016 18:53

Bedankt Frits!
Ik heb zojuist gekeken op de site www.ggmd.nl
Wie weet heb ik er nog wat aan.
Ik moet echt meer focussen op beter communiceren. Heel vermoeiend omdat ik het nu vaak niet goed heb verstaan. Hopelijk is dat straks beter met een hoorapparaat. Gelukkig is mijn man zeer begripvol, al is het voor hem soms zeer irritant.
Kno arts heeft mij wel al gewaarschuwd niet te hoge verwachtingen te hebben. Hij noemde mijn oren kapotte luidsprekers. Je kunt het volume wel hoger draaien, maar dan hoor je het nog niet beter.
Heb de brief binnen van audiologisch centrum dat ze de verwijzing binnen hebben. Het kan echter nog wel een paar weken duren.
Ik heb dit traject gekozen na het lezen op dit forum. Het was ook mogelijk om direct naar audicien te gaan met gehoortest KNO arts. Hoop dat het meerwaarde heeft!

Groeten Sade :)

Frits

Bericht door Frits » vr 22.01.2016 20:23

Sade schreef:Het was ook mogelijk om direct naar audicien te gaan met gehoortest KNO arts. Hoop dat het meerwaarde heeft!
Dat denk ik zeker. Een audiologisch centrum heeft geen enkel
financieel belang bij welk hoortoestel je ook kiest.
Bovendien zijn de hoortesten ook beter dan in een hoorwinkel.

Ik wil je ook nog even wijzen op de mogelijkheid om spraak afzien
te gaan leren. Vroeger heette dat liplezen.
Het is niet makkelijk maar alles wat je er van leert in meegenomen.
Je kan dat via het GGMD of audiologisch centrum wel regelen.

Nogmaals, ik wens je heel veel sterkte.

Sade

Bericht door Sade » wo 17.02.2016 18:47

Weer even en update.
Afspraak audiologisch centrum staat eindelijk gepland voor 8 mrt. Hoera.
Ik " hoor" graag wat zij voor mij kunnen betekenen!

Liplezen had ik een beetje geleerd op de slechthorende school. Ik dacht dat ik hier niet aan deed ( doordat ik zoveel beter was gaan horen), maar gebruik dit wel. Iemand die achter mij staat of niet duidelijk articuleert versta ik niet. Een cursus zou niet gek zijn.

Helaas moet ik volgende week naar een seminaar zonder gehoorapparaten. :roll:
Ben benieuwd, zal knap vermoeiend worden.

Sade

Bericht door Sade » di 15.03.2016 08:53

Frits bedankt voor je interesse!

Wat is het stil op dit forum!! Jammer!

Audiologisch centrum geweest, nogmaals een gehoortest gehad en naar de winkel voor de hoortoestellen. Audiologisch centrum adviseerde de bolero of de naida van Phonak. Winkel kwam met Phonak Audeo Q70. Ben benieuwd. Volgende week ophalen.

Denk dat ik ook de tv link nodig zal hebben.
Deze moet direct op de tv aangesloten worden?
Hoe moet dit dan als het geluid bij ons via de Samsung geluidsbar gaat. Geluid van tv staat uit.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”