Even voorstellen

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

catootje
Beginner
Beginner

Even voorstellen

Bericht door catootje » wo 20.07.2016 12:56

Goedemiddag. Ik ben Carlien, moeder van Victoria. Zij is nu 20 maanden. Vrij vroeg na de geboorte bleek dat haar oren niet goed werkten. Links is zij doof, net als mijn man. Daar zal weinig aan te doen zijn, maar rechts zou ze goed kunnen horen ware het niet dat ze vochter achter het trommelvlies heeft en hierdoor verlies van gehoor. Het is verschillend gemeten, maar met een piek van 60 db verlies.
Inmiddels is gezinsgerichte begeleiding opgestart van Auris. Binnenkort gaan we ondersteunende gebarentaal leren. Buisjes krijgt ze niet, want het beleid in het WKZ is dat dat alleen mag bij kinderen die aan twee kanten horen. We hebben nu een gehoortoestel op proef en dat houdt ze af en toe heel even op. Maar als ze ergens tegen aan komt piept het en dan wil ze het weer af doen.
Ik zie haar wel veel brabbelen en verschillende klanken ook, dus daar maak ik me niet zo druk om. En we zijn dankbaar dát ze hoort! Ik heb me hier aangemeld omdat ik benieuwd ben of er andere ouders zijn met een kind die aan een kant hoort en wellicht ook met vocht achter het trommelvlies in het andere oor en wat dat voor jullie betekende in de ontwikkeling op vroege leeftijd. Wat kan je als ouder het beste doen voor je kind? In ieder geval zal ik ook vaak meelezen! Hallo allemaal.

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”