partner van een slechthorende

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
simonvangroningen
Beginner
Beginner

partner van een slechthorende

Bericht door simonvangroningen » vr 13.04.2018 20:29

Ik ben als lang de echtgenoot van een slechthoren. Mijn vrouw heeft een aangeboren slechthorendheid die verergert naarmate we wat ouder worden. Zij heeft goed gefunctioneerd in de maatschappij, maar is nu (al jaren) volledig thuis. Ik ervaar nogal eens dat ik veel rekening (probeer) te houden met haar slechthorendheid, maar dat mijn handicap, namelijk het niet gehoord worden (letterlijk) niet opvalt. Daardoor ga ik steeds minder dingen zeggen en verslechtert onze communicatie. Verdrietig voor ons beiden, maar na de zoveelste keer: wat zeg je, of de zoveelste keer erdoorheen praten als ik wat zeg geef ik het soms op. Totdat de bom barst en ik boos word omdat het misgaat. Zijn er mensen die dit herkennen, in meer of mindere mate, en daar eens ervaringen over willen uitwisselen? Ik kijk ernaar uit.

simonvangroningen
Beginner
Beginner

Re: partner van een slechthorende

Bericht door simonvangroningen » zo 15.04.2018 21:16

Weinig leven hier?

Sade
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: partner van een slechthorende

Bericht door Sade » vr 27.04.2018 17:38

Beste Simon,
Er is inderdaad weinig leven hier op dit forum. Helaas.
Zijn er geen oplossingen zodat jij en je vrouw wel elkaar verstaan? Roger pen bijvoorbeeld? Doe onderzoek hierna.
Ik ben ook slechthorend en moet mijn partner aankijken om hem te verstaan. Lastig wel. Met meerdere mensen zitten we tegenwoordig het liefst aan de grote tafel, zodat ik kan zien wie er spreekt. Het is wel handig als niet meerdere mensen tegelijkertijd praten. Het is wel belangrijk om te blijven communiceren hierover. Je vrouw is hier vast ook heel gefrustreerd door. Groet Sade

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”