Tips voor fabrikanten

Hier kan je tips plaatsen/vinden. En publicaties vinden die te maken hebben over SH en ESM. Diverse links

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
PienB

Tips voor fabrikanten

Bericht door PienB » zo 25.03.2012 14:00

Cliënten zitten te springen om apparaten die voldoen aan hun wensen, maar weten fabrikanten eigenlijk wel waar behoefte aan is?
Laten we ze in dit onderwerp een handje op weg helpen....

Stel, je bent jong, houdt van sporten, muziek en uitgaan, je wilt niet voor paal lopen met een suf gehoorapparaat, maar je wilt ook goed kunnen blijven functioneren, en zou het niet erg vinden om een beetje op te vallen (kun je meteen uitleggen dat je slechthorend bent), dan wil je dus...
  • iets dat er high-tech en stoer uitziet
    wat je zelf kunt instellen
    waar je mee kunt experimenteren, eventueel nieuwe apps toepassen
    met de laatste snufjes en technieken
    wat je kunt aanpassen naar smaak en mode (je moet er immers vijf jaar mee doen!)
    etc.
Laatst gewijzigd door PienB op di 27.03.2012 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.

PienB

Bericht door PienB » zo 25.03.2012 14:05

Wat ik me ook afvraag....

Waarom wordt er geen gebruik gemaakt van de oorschelp? De natuur heeft ons een prachtige schelp gegeven om de trillingen mee op te vangen.
Is er niet een moderne techniek te verzinnen die dezelfde trillingen opvangt en ze kan omzeggen in klank?

Ook zou je de oorschelp kunnen gebruiken om een heleboel mini-microfoontjes op te bevestigen, zodat richting en concentratie van geluid beter te regelen is.

Trudie

Bericht door Trudie » zo 25.03.2012 19:06

PienB schreef:Wat ik me ook afvraag....

Waarom wordt er geen gebruik gemaakt van de oorschelp? De natuur heeft ons een prachtige schelp gegeven om de trillingen mee op te vangen.
Is er niet een moderne techniek te verzinnen die dezelfde trillingen opvangt en ze kan omzeggen in klank?

Ook zou je de oorschelp kunnen gebruiken om een heleboel mini-microfoontjes op te bevestigen, zodat richting en concentratie van geluid beter te regelen is.
http://www.exsilent.nl/ytango-overzicht

(tot 70dB gehoorverlies, maar het is nog vrij nieuw, dus wellicht binnenkort een zwaardere versie??)

PienB

Bericht door PienB » di 27.03.2012 11:55

Dank voor de link Trudy, interesting!

ps: volgens mij leidt die link nu naar een ander product? Het ging voorheen dacht ik over een soort contact-lens maar dan voor oren, die alleen nog in America te verkrijgen is omdat hier nog geen audiciens zijn die het kunnen plaatsen.

ps ps: even gezocht, maar deze dus: http://www.hoorcentrumaerts.be/images/B ... ndlens.pdf en phonak heeft ook iets ontwikkeld: http://www.hoorzaken.nl/Lyric_phonak_co ... s_oren.htm
Laatst gewijzigd door PienB op wo 23.04.2014 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.

PienB

Bericht door PienB » di 27.03.2012 13:45

Nog een tip voor de fabrikant....

Maak de gedeelten van het apparaat die in het oor zitten altijd donker (en niet wit!) van kleur. Dan valt het voor het oog weg in het donkere oorgat.

Mogelijk kunnen ook de oordopjes aan de uiteinden in het oor donker van kleur worden gemaakt?

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » di 27.03.2012 19:14

Of oranje, dan zíen de mensen tenminste je iets aan je oren hebt.

PienB

Bericht door PienB » wo 28.03.2012 10:50

Ja, keuze zou nog beter zijn :cool:

PienB

Bericht door PienB » vr 04.05.2012 15:29

Waarom wordt de oorschelp bijvoorbeeld niet gebruikt om de microfoons in te plaatsen? Want dat is de plek waar trillingen gevoeld worden, daar zijn ze voor.
Zou het niet geweldig zijn om een systeem te ontwikkelen waarbij die microfoontjes dan afzonderlijk kunnen werken, als je bijvoorbeeld alleen de achterste kunt activeren zodat het geluid gericht van voren versterkt wordt. Etc. En op ademend spul, zodat je geen huidproblemen krijgt.
Als een goeie fabrikant een paar gemotiveerde slechthorenden zou uitnodigen om samen te zoeken naar een optimale oplossing, high tech, en voor een betaalbare prijs, zou ik zó in zo'n project stapppen!

Kees

Bericht door Kees » wo 27.06.2012 19:03

Toch blijf ik het vreemd vinden.

Een bril is algemeen geaccepteerd, maar een hoorapparaat zou suf zijn??
Dit begrijp ik niet, maar helaas blijkt steeds weer dat een
hoorapparaatblijkbaar bij oud zijn te maken zou hebben?

En als we het hier ook al een suf apparaat noemen wordt het nooit wat natuurlijk.

We zouden het juist meer moeten promoten, ook bij de jongeren.
Ten slotte worden er 25.000 (vijentwintigduizend) jongeren
per jaar slechthorend door de disco de Ipod, de MP3-speler enz.

PienB

Bericht door PienB » za 08.09.2012 22:19

Kees schreef:We zouden het juist meer moeten promoten, ook bij de jongeren.
Taak voor de fabrikant om iets te ontwikkelen waar wij mee voor de dag willen komen, toch?!
Jongeren willen zelf kunnen bepalen. Dat kan nu vaak niet.

PienB

Re: Tips voor fabrikanten

Bericht door PienB » wo 23.04.2014 19:31

Nog een tip voor fabrikanten (en gat in de markt?!): misschien is het mogelijk een mobiel (opname-)apparaatje te maken dat spraak omzet in tekst die meteen af te lezen is. Bijvoorbeeld handig ingebouwd in een e-reader of telefoon.

Plaats reactie

Terug naar “Tips, Publicaties en interessante Links”