gehoorbescherming

Ervaringen op de werkplek met werkgevers, keuringsartsen, uitkeringsinstanties, regelingen en andere werk gerelateerde zaken.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
sammie

gehoorbescherming

Bericht door sammie » zo 17.02.2013 16:53

Dag allemaal,

Ik heb sinds deze week een nieuwe job en loop nu al tegen problemen aan, ik werk in de kinderopvang (ik weet het, niet handig) naast het 'lawaai' van de kinderen zelf, staat daar erg vaak de radio aan. Ik word bijna gek van het geluid en heb als ik thuis kom ontzettend veel last van tinnitus en hoofdpijn. Ik merk gewoon dat ik 's avonds heel erg moe ben en echt moet bijtanken na een dag werken.
Nu ben ik op zoek naar gehoorbescherming, wat ik over mijn toestellen kan dragen. Deze meeste bescherming zijn doppen, maar dat gaat niet omdat ik dus al doppen in mijn oren heb :?
Nu weet ik dat er ook van die grote koptelefoons zijn, zoals in de bouw, maar dat is natuurlijk een gek gezicht. Weten jullie of er zoiets bestaat wat ik bedoel? Iets wat het lawaai dempt, maar de spraak wel doorlaat? Is wel handig dat ik de kinderen en mijn collega's kan verstaan.

Trudie

Re: gehoorbescherming

Bericht door Trudie » zo 17.02.2013 17:23

Geen idee wat je bedoelt.
Heb je niet de mogelijkeid om een tweede programma op de toestellen te zetten? (Spraak in lawaai bijvoorbeeld).
Of een afstandbediening waarmee je de toestellen zachter kunt zetten?
(Extra filter in de toonbocht?)

sammie

Bericht door sammie » zo 17.02.2013 17:26

Ik weet niet of dat kan, ik heb Siemens toestellen, pure 700 en ben er helemaal niet tevreden over. Ik zal moeten overleggen bij schoneberg of er een speciaal programma op kan. Dat moet bijna wel, ze waren duur genoeg.

Trudie

Bericht door Trudie » zo 17.02.2013 23:00

Er kunnen maximaal 5 programma's op dit toestel.
(met drukknopje te regelen)

Ik zou ook de filters laten verwisselen van de luidsprekers.
Vaak moeten deze na een jaar al vervangen worden.
Geeft vaak een prettiger geluid.

Succes!

PienB

Bericht door PienB » za 23.02.2013 17:52

Hee, ik heb nog nooit gehoord van filters laten verwisselen van luidsprekers. Geld dat voor alle toestellen?

Trudie

Bericht door Trudie » za 23.02.2013 23:07

PienB schreef:Hee, ik heb nog nooit gehoord van filters laten verwisselen van luidsprekers. Geld dat voor alle toestellen?
Een filter is meestal wit, dus bij alle luidsprekers die een wit dopje aan het uiteinde hebben zou ik zeggen. (Nog onder het dopje wat in het oor gaat)

Plaats reactie

Terug naar “Hoorproblemen en werk”