Hallo allemaal!

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Ilona
Beginner
Beginner

Hallo allemaal!

Bericht door Ilona » za 20.07.2013 19:25

Mijn naam is Ilona, moeder van drie mooie jongens in de leeftijden van 10, 6 en 1,5.
Mijn middelste zoon heeft een gehoorprobleem. We kwamen hier achter doordat zijn spraak wat moeizaam op gang kwam en zo zijn we via de logopediste bij Auris terechtgekomen en uiteindelijk bij het ac van het sophia kinderziekenhuis.

Wat begon bij een licht gehoorverlies aan beide kanten is nu -weten we sinds deze week- een rechter oor dat volledig is uitgevallen en een linkeroor met een gemengd gehoorverlies oplopend van 35 dB bij 500 Hz tot 90 dB bij 4 kHz, dat gelukkig redelijk stabiel is gebleven de laatste twee jaar. De hoop is dan ook dat dat zo blijft, echter kunnen ze daar niks over zeggen. Ook een oorzaak is niet bekend helaas.

Hij gaat komend schooljaar naar groep 3 en zit op regulier onderwijs. We zijn volop bezig met de aanvraag voor het rugzakje en ook de solo-apparatuur is besteld.

Wij zelf zijn druk bezig met een cursus NGT en krijgen gezinsbegeleiding vanuit Auris.

Ik hoop hier wat lotgenotencontact te vinden en wie weet wat tips en handvatten voor de toekomst.

Groetjes,
Ilona

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Forummoderator » za 20.07.2013 21:49

Welkom op het forum Ilona en ik hoop dat je het hier naar je zin zult hebben en ervaringen kunt uitwisselen met andere ouders die ook een kindje hebben dat slechthorend is.

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » zo 21.07.2013 13:56

Dag Ilona, welkom op dit forum.

Het is een stevig gehoorverlies dat je zoon heeft. Ik hoop dat de solo apparatuur hem voldoende helpt. Wat goed dat jullie ook NGT oppakken. Nu al maar zeker als zijn gehoorverlies in de toekomst toch nog verder toeneemt zal hij er veel baat bij hebben!

Ben je bekend met de organisaties FOSS en FODOK Ilona?

Ilona
Beginner
Beginner

Bericht door Ilona » zo 21.07.2013 21:11

Hoi TC,

We zijn bekend met FODOK inderdaad en zal eens gaan kijken wat de FOSS voor ons kan betekenen.

De NGT is voor ons inderdaad echt een voorbereiding op de toekomst. Ik heb liever dat hij het nu leert nu hij nog kan horen. Ik denk dat het lastiger is om aan te leren als hij echt niet meer kan horen...
We zitten overal boven op ;), alleen jammer dat de cluster 2 aanvraag zo stroef verloopt..

Groetjes, ilona

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » ma 22.07.2013 16:04

Hopelijk kom je er toch goed doorheen Ilona. Succes.

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”