Ik ben Mirjam

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
mirjamsmink

Ik ben Mirjam

Bericht door mirjamsmink » za 20.07.2013 21:18

Hoi mijn naam is Mirjam en ben 26 jaar mijn vriend 33 jaar en ik heb 3 zoontjes van 7, 5 en 4 jaar...
onze jongste zoontje is met 29 weken zwangerschap geboren en bleek volledig doof te zijn...
Hij heeft sinds hij 1 jaar is CI beiderzijds gekregen...
Hij kan nu aardig goed praten en 1 op 1 gesprekken gaan ook erg goed.
Hij heeft wel veel gebaren nodig vooral in drukke ruimtes of als iets duidelijk uitgelegd moet worden, soms ook wanneer hij iets niet goed snapt in een gesproken gesprek met iemand...
Donvido is een vrolijk jongetje en is erg weerbaar als anderen hem niet snappen zorgt hij dat diegene het snapt of als hij iemand niet snapt komt hij hulp halen...
Het enige wat heel erg naar is dat andere kinderen vooral oudere kinderen hem pesten met zijn ci of gaan schreeuwen tegen hem dat hij toch doof is en niet kan horen dus ze lekker tegen hem kunnen schreeuwen en schelden. Donvido roept dan ook tegen ze mag niet doen he ophouden!!!
Donvido zit op de Bertha Muller School in Utrecht en heeft het hier erg naar zijn zin ook de begeleiding is erg goed.
De gebarencursussen volgen we via Stichting Pento en ook vanuit Pento is de begeleiding erg goed.
Graag kom ik in contact met andere ouders van doof/slechthorenden kinderen of andere doof/slechthorenden volwassenen/kinderen om ervaringen te wisselen en tips en ideeen op te doen voor de soms wat lastigere dingen waar je niet altijd 1 2 3 uit komt.
groetjes Mirjam

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Ik ben Mirjam

Bericht door Forummoderator » za 20.07.2013 21:48

Welkom op het forum Mirjam en ik heb je een eigen topic gegeven.

Zelf heb ik geen ervaring met een doof kindje maar het lijkt mij als ouder niet makkelijk om te accepteren. Ik hoop dat je hier ervaringen kunt uitwisselen met ouders die hetzelfde meemaken.

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » zo 21.07.2013 13:49

Dag Mirjam.

Ben jij al aangesloten bij de "Nederlandse Federatie van Ouders van Dove Kinderen" (www.fodok.nl)? Dat lijkt me dé aangewezen plek voor jou.

Ik ben blij om te lezen dat jullie je ook inzetten om gebaren te leren want dat Donvido altijd hulp bieden. Uit eigen ervaring weet ik dat een CI een prachtig hulpmiddel is maar ontoereikend om in rumoerige omgeving goed te communiceren. Zonder het natuurlijke gehoor is men gewoon niet in staat om de verschillende geluiden uit elkaar te halen en alleen dat bewust te horen wat men wil horen. Dus als de groep groter wordt en/of de achtergrondgeluiden sterker, dan zijn er andere communicatiemiddelen nodig. Spraakafzien helpt een beetje (hangt van het talent af) en gebarentaal is een volwaardige taal waarmee volledige communicatie mogelijk is.

Ilona

Bericht door Ilona » zo 21.07.2013 21:15

Hoi Mirjam,

Als je wil mag je me mailen! Ik heb ook wel behoefte aan contact.
Mijn zoon is rechts doof en links zeer slechthorend, hij is 6.

Mijn mailadres is lona1701@live.nl.

Groet,
Ilona

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”