Erfelijke slechthorendheid

Als je slechthorend bent, kan het ook andere oorzaken hebben dan ouderdomsslechthorendheid.
Je kunt ook Tinnitus of Otoscerlerose hebben.
Heb je hier ook ervaringen mee en/of heb je tips schrijf het hier.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Embla
Beginner
Beginner

Erfelijke slechthorendheid

Bericht door Embla » di 20.11.2018 19:26

Ik ben nieuw op dit forum en hoop in contact te komen met mensen die mij kunnen helpen met hun ervaringen, advies en tips. Mijn slechthorendheid is erfelijk bepaald. Het is er bij mij vanaf mijn circa 20ste jaar langzaam ingeslopen en nu 50+, kan ik er niet langer omheen. Ik ga voor hoortoestellen. Maar dit valt nog niet mee. Ik hoor slecht op de lage tonen en nog redelijk goed op de hoge tonen. De hoortoestellen die ik tot nu toe heb uitgeprobeerd scoren niet zo best op de spraak. En dat is voor mij juist het belangrijkste. Mijn audicien doet enorm zijn best, maar de mogelijkheden binnen de 5 categorieën lijken nu uitgeput. Zijn er mensen die dit herkennen en ervaringen zouden willen uitwisselen?

Trudie

Re: Erfelijke slechthorendheid

Bericht door Trudie » wo 21.11.2018 10:14

Probeer eens een buitencategorie en neem de tijd om aan een hoortoestel te wennen.
Succes!

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Erfelijke slechthorendheid

Bericht door judith » di 11.06.2019 16:25

Ik heb ook verlies in de lage tonen. Heb 7 jaar Unitron Maxi gehad. Ze zijn vaak afgesteld maar geweldig was het niet. Nu ben ik bezig met de Oticon opn. Ik zit in de eerste week en het lawaai is vreselijk. Ik kan niemand verstaan. Ik heb ze op alle sterktes gezet maar het helpt niet. Ik had me hier zoveel van voorgesteld. Misschien komt het allemaal nog. En.....ppff 4200,- euro. En ik krijg niks vergoed.
Ik heb een gehoorverlies in de lage en midden tonentonen. Unitron Moxi 20 heb ik 7 jaar gehad. Niet geweldig.
Ik ga nu de Oticon opn proberen, maar de eerste week kan ik niemand verstaan.

Plaats reactie

Terug naar “Slechthorendheid en andere oorzaken”