Voorstellen : Irene - sudden deafness

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

IreneV
Beginner
Beginner

Voorstellen : Irene - sudden deafness

Bericht door IreneV » ma 13.04.2020 20:21

Hallo,

Na even zoeken op dit forum gekomen. Ik ben op zoek naar adviezen en lotgenoten.
Irene, getrouwd, moeder van 2 tienerzoons, 52 jaar.
Twee weken geleden zat ik in de auto, toen mijn rechteroor wat begon te pruttelen en te suizen. Binnen een uur zat het helemaal dicht. Omdat ik voelde dat dit niet "zomaar" iets was, meteen de volgende ochtend de huisarts gebeld. Ivm Corona geen spreekuren momenteel ... de assistente raadde me aan om te druppelen en de volgende dag te komen om uit te laten spuiten. Nou, om een lang verhaal kort te maken : toch afspraak huisarts (want oor was perfect schoon), de test met de stemvork, overleg met de KNO-arts en een stootkuur Prednison (5 dagen 60 mg, daarna afbouwen). Nou, die kuur hakte erin ! Janken om alles, hartkloppingen, gejaagd gevoel; ik kende mezelf niet meer terug ! Na 10 dagen geen verbetering, Dus naar KNO en gehoortest. Rechteroor volledig doof. KNO-arts heeft toen (afgelopen vrijdag) meteen ontstekingsremmer achter het trommelvlies gespoten (wat overigens veel minder eng is dan het klinkt). Nu, 4 dagen later, nog geen enkele verbetering. Vrijdag doen ze het nog een keer, maar mijn verwachting is niet hoog gespannen : ik denk dat ik met de huidige situatie moet leren leven .... en daar heb ik hulp bij nodig ! Ik voel me zó verdrietig, in één keer is mijn leven zo anders, geluiden komen in het goede oor knoéphard binnen, dat vervelende brom/suis/zoem/drukgevoel in mijn dove oor, de enorme prikkels in mijn goede oor ... ik word er wanhopig van ! Graag zou ik ervaringen horen van mensen die hier al langer mee leven en mij tips en tricks kunnen geven om hier mee om te leren gaan ...

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”