Ik ben Bianca

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Ik ben Bianca

Bericht door Forummoderator » di 19.06.2007 03:22

Ik ben 50 lentes jong. Ik ben slechthorend geboren. Dit was het gevolg ven de Rode Hond die mijn moeder tijdens de zwangerschap heeft gehad. Met anderhalf jaar werd de diagnose gesteld, maar ik hoorde toen te goed voor hoortoestellen. Ik ben dus als horende opgegroeid. Toen ik veertig was heeft de Huisarts mij aangeraden om naar oorarts te gaan omdat zij vond dat het gehoor niet zo goed was. Dat was dus geen verrassing maar ik had altijd wel foefjes gehad om niet te laten blijken dat mijn gehoor niet goed was. Ik kreeg toen één in het oor apparaatje voor mijn beste oor, omdat het verschil tussen beide oren zo groot was dat men van mening was dat twee hoortoestellen niet te combineren waren. Vijf jaar later dacht ik toch eens om een digitaal toestel aan te schaffen omdat ik las dat het geluid veel beter zou zijn. Tot mijn grote schrik werd het ik één maar twee en dan ook nog achter het oor toestellen van Widex. De B2 en B12. Het meest krachtige toestel ondersteunt het andere, maar ik kan niet veel ermee horen als hem alleen gebruik. Ik zal altijd de andere erbij moeten hebben, terwijl ik hert minst krachtige toestel wel solo kan gebruiken. Het is om de stereo functie te creëren. Het geluid komt op verschillende hoogtes binnen maar daar ben ik nu ruim 4 jaar later helemaal aan gewend. Het probleem toen was dat ik toen toch wel echt moest accepteren dat ik slechthorend ben en ik was van mening dat iedereen mijn toestellen zag. Bovendien kreeg ik te maken met domme mensen die dachten dat als je slechthorend bent dat dan je hersenpan ook niet naar behoren functioneert. Ik heb behoorlijke problemen gehad om de toestellen te accepteren terwijl ik ze wel altijd vanaf dag één consequent draag, want ik heb ze niet voor niets. Dat proces heeft anderhalf jaar geduurd, maar soms steekt het even de kop weer op. Gelukkig Hebben mij man, kinderen, familie en vrienden mij altijd gesteund zodat ik toch wel vrolijk door het leven ga en niet doorlopend belemmerd voel door mijn slechthorendheid al kom je altijd wel obstakels tegen.
Laatst gewijzigd door Forummoderator op ma 25.06.2007 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.

José

Bericht door José » di 19.06.2007 07:25

Hallo Bianca,

Welkom op het forum.

Fijn, dat je na een periode toch goed hebt kunnen wennen aan je hoortoestellen.
Dat je tijd nodig hebt gehad om je toestellen te accepteren is geheel normaal hoor. Het is ook niet niks, dat als je ze nooit hebt gehad en opeens iets in je oren krijgt en dan heeft het zijn tijd nodig om er aan te wennen - geluid, accu/batterij verwisselen, opnieuw horen van eventueel nieuwe geluiden die je misschien nooit hebt gehoord- dat zijn allemaal fases die je doorloopt. De een heeft er meer tijd voor nodig dan de ander. Maar dat is helemaal niet erg.

Daarom is het ook zo belangrijk en vooral heel fijn dat je steun krijgt van je man, kinderen, familie en vrienden. :cool:

En verder mankeert er inderdaad niks aan je verstand hoor, en ook niet aan je spraak of schrijftaal. ( Wat ook menig mensen wel eens willen denken - ook dat heb ik regelmatig ondervonden 'Oh, je kan wel praten? :shock: Ach, ik lach er maar om :-D ).

Groetjes, José

José

Bericht door José » zo 30.12.2007 00:19

Hallo Bianca,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag :D

Ik wens je een hele fijne verjaardag vandaag. :cool:

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”