Moeder van 2 slechthorende kindjes van 4 en 1 jaar oud,

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
marjoer

Moeder van 2 slechthorende kindjes van 4 en 1 jaar oud,

Bericht door marjoer » vr 10.07.2009 09:26

zelf ben ik ook slechthorend en tot mijn grote verdriet hoorde ik dus eergisteren dat allebei mijn kindjes het van me geerfd hebben. Man wat baal ik hiervan! Ons gehoorverlies wordt met de jaren erger. Dochter heeft nu 40 dec gehoorverlies en zoontje 20 dec verlies. Ik heb nu rond de 70 dec verlies en weet het vanaf dat ik 3 was en begon toen ook met 40 dec verlies

José

Bericht door José » vr 10.07.2009 13:58

Hallo Marjoer,

Welkom hier op het forum. :)

Jeetje, dat is zeker geen leuk nieuws :-(
Je hoopt toch dat je eigen kinderen het niet zullen erven.
Hier is dus sprake van een familie erfelijkheid. Jammer.
Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat jij nu je heel erg rot en naar voelt.

Maar gelukkig zijn deze tijden beter dan in de tijd van ons.
De technieken zijn ernorm verbeterd, en zijn de toestellen qua uiterlijk ook enorm verbeterd.

Ik hoop wel voor jou kinderen dat hun gehoorverlies niet zo snel achteruit zal gaan. En dat het lang stabiel blijft.

Ik hoop dat je steun kunt vinden bij de KNO-arts, audicien.
En informeer naar een ambulante begeleiding. Zij kunnen je een heel eind op weg helpen met zoeken naar een goede hulpmiddelen, scholen, financiële zaken (want dat komt natuurlijk ook bij kijken want i.p.v. 1 of 2 hoortoestellen van jou zelf komen er nu nog meer door je kinderen.)

Je kunt deze informatie hier op het forum vinden.
En er is ook een onafhankelijk website van NVVS de >>>HOORWIJZER
Daar staat ook een tal van informatie.

Ik hoop dat er andere ouders zijn die jou nog meer nuttige tips kunnen geven.

Groetjes, José

Rosy

Bericht door Rosy » vr 10.07.2009 22:12

Hoi Marjoer,

Dat is inderdaad balen! Je wilt niet dat je kinderen iets mankeert...

Dus bij je oudste is het ook pas geconstateerd? Rot hoor, net in het 1e jaar van school. Dan verandert er zowiezo al zoveel voor ze. Krijgt hij/zij(?) nu hoortoestellen? Niet dat het voor de jongste niet erg is; maar die is op het moment dat hij naar school gaat, al voorbereid en eventueel gewend aan hoortoestellen.

In onze situatie werd het bij de oudste met 2,5 en bij de jongste met 3,5 jaar ontdekt. Zelf ben ik tijdens de zwangerschap van de oudste aan de hoorapparaten geraakt. Dat was natuurlijk niet fijn. Maar toen ik hoorde dat mijn kinderen SH waren; brak er iets. Ik wist niet dat ik SH zou worden en dat het erfelijk zou zijn. Maar op een of andere manier voelde ik me er toch verantwoordelijk voor!

Enige voordeel is, dat jij precies weet wat de kinderen doorlopen en hoe ze de dingen ervaren en 'horen'.

Ik wens jullie (je man natuurlijk ook) veel sterkte met het verwerken van dit nare nieuws.

marjoer

Bericht door marjoer » za 11.07.2009 08:07

Bedankt voor jullie lezend oog :D ik ga nu met vakantie dus zal een poosje niet reageren!

José

Bericht door José » za 11.07.2009 09:47

Hallo Marjoer,

Dan wens ik jou een hele fijne vakantie met je gezin toe :cool:

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”