Er zijn 84 resultaten gevonden

door Carolan
vr 13.01.2012 15:59
Forum: Nieuwe behandelingen, toekomstige ontwikkelingen en onderzoek
Onderwerp: Weg irritante toon??
Reacties: 60
Weergaves: 33471

Dat de nervus vagus methodiek enkel voor tonale tinnitus werkt is te verwachten omdat hersenen geen ruis kunnen (af)leren. Zoiets is niet mogelijk. Neuronale netwerken gedragen zich reeds als ruis, maw chaotisch. Het is maar door assemblage van neuronale activiteit (door prikkels of omdat we dat zel...
door Carolan
vr 13.01.2012 13:27
Forum: Ervaringen met behandelingen, operaties, etc.
Onderwerp: Tinnitus door geluidstrauma: behandeling te Gent
Reacties: 18
Weergaves: 21988

MM

Let op: hyperbare zuurstoftherapie/Infuus in Gent (Maria Middelares) wordt enkel gegeven als er gehoorsverlies wordt geconstateerd. Anders niet. Men stelt dat het geen zin heeft deze behandelingen op te starten wanneer er geen dip in het audiogram wordt vastgesteld.

C
door Carolan
zo 08.01.2012 13:35
Forum: Nieuwe behandelingen, toekomstige ontwikkelingen en onderzoek
Onderwerp: Weg irritante toon??
Reacties: 60
Weergaves: 33471

Hyperacusis is denk ik toch een ander verhaal. Hyperacusis en tinnitus zitten in veel gevallen op hetzelfde continuum. Het zijn vaak uitingen van een neerwaarts effect van inhibitie (gaba) met reorganisatie in de hersenen als mogelijk gevolg (bv bij een lawaaitrauma). Men stelt dat deze reorganisat...
door Carolan
do 29.12.2011 20:51
Forum: Ervaringen met hoortoestellen, ruismaskeerders, soloapparatuur, gehoorbescherming enz.
Onderwerp: Tweede keer lawaaischade
Reacties: 63
Weergaves: 35208

Cathie,

Je bericht dateert van 3 jaar terug. Dus mogelijk geen reactie.
Hoe gaat het momenteel met je? Is je toestand dan toch nog wat gestabiliseerd? Speel je nog muziek?
door Carolan
wo 26.10.2011 11:51
Forum: Ervaringen met medicijnen, preparaten enz.
Onderwerp: Omeprazol (maagzuurremmer)
Reacties: 19
Weergaves: 24589

Paar vraagjes: - kreeg je maagklachten direct na stoppen? - je beschrijft niet het effect van het verminderen (halve tablet) op de T. Had dat wel/geen effect? Nicole, Ik kreeg vorig jaar van mijn specialist het advies om 4 weken Nexium 40 mg te nemen. Ik ben nooit echt aan de medicatie gegaan omdat...
door Carolan
di 25.10.2011 09:32
Forum: Ervaringen met medicijnen, preparaten enz.
Onderwerp: Omeprazol (maagzuurremmer)
Reacties: 19
Weergaves: 24589

Zowel van ranitidine als van esomeprazol als van omeprazol en panteprazol slaat mijn T op hol. Ik heb binnen de literatuur nog niet kunnen achterhalen wat de oorzaak is van die toename, maar gezond kan het niet zijn. Wellicht zal het zo zijn dat net zoals bij antibiotica de binding op specifieke rec...
door Carolan
do 06.10.2011 13:29
Forum: Ervaringen met medicijnen, preparaten enz.
Onderwerp: Gabapentine / Neurotin
Reacties: 18
Weergaves: 15500

Kan je geen alternatieve behandeling vinden om die rusteloze benen onder controle te krijgen? Een onmiddellijke aanval met neurochemische middelen (en waarvan het middel Neurontin toch wel ototoxisch is) zou ik enkel toestaan als het niet anders kan (en liefst tijdelijk). Bij sommige T-patiënten bli...
door Carolan
wo 05.10.2011 11:38
Forum: Ervaringen met medicijnen, preparaten enz.
Onderwerp: Amoxicilline/Clavulaanzuur
Reacties: 26
Weergaves: 22301

Hoe zwakker de inhibitie van Gaba op het neuron is geworden, hoe meer impact antibiotica krijgt op de prikkeloverdracht . Bij penicillines is dat rechtstreeks door inhibitie van het Gaba-systeem, bij andere antibiotica's zoals amino-glycosiden (die ronduit schadelijk zijn voor het gehoor, voor ieder...
door Carolan
di 04.10.2011 12:51
Forum: Ervaringen met medicijnen, preparaten enz.
Onderwerp: Amoxicilline/Clavulaanzuur
Reacties: 26
Weergaves: 22301

Kees, Ik kom het middel Amoxicilline/Clavulaanzuur niet tegen op de PDR lijst dus kan ik met een gerust hart gaan slapen als dat lukt. Groeten, Jan-Peter Daar ben ik nog niet zo zeker van. De giftigheid van deze geneesmiddelen is grondig uitgetest en veilig bevonden voor gebruik, dat is juist. Amox...
door Carolan
di 21.06.2011 14:56
Forum: Nieuwe behandelingen, toekomstige ontwikkelingen en onderzoek
Onderwerp: Oorzaak van oorsuizen ontrafeld. Volkskrant 27 april
Reacties: 80
Weergaves: 43130

Toch even ter verduidelijking: Tinnitus ontstaat volgens het Pittsburgh-onderzoek (en anderen) door een onevenwicht tussen gaba en exitatoire neurotransmitters zoals glutamaat. Door langdurig overmatig lawaai is de remming door gaba op het neuron permanent geblokkeerd of verminderd waardoor de prikk...
door Carolan
ma 29.11.2010 20:00
Forum: Ervaringen met huisartsen, KNO-artsen enz.
Onderwerp: Tinnitus als gevolg van verdovingen tandarts
Reacties: 9
Weergaves: 11233

Beste Jenny,

Bedankt voor je antwoord. Dit is belangrijke informatie. Wellicht is de klassieke lidocaïne (xylocaïne bv) een stuk minder neurotoxisch.
Mijn tandarts gebruikt voor zover mogelijk zandstralen (jawel) in plaats van verdoving. Dat is in ieder geval lichaamsvriendelijker.
door Carolan
ma 29.11.2010 19:39
Forum: Ervaringen met behandelingen, operaties, etc.
Onderwerp: Operatie, bang voor verergering t
Reacties: 10
Weergaves: 7105

Prima!
door Carolan
ma 29.11.2010 09:29
Forum: Ervaringen met behandelingen, operaties, etc.
Onderwerp: Operatie, bang voor verergering t
Reacties: 10
Weergaves: 7105

Re: Operatie, bang voor verergering t

Ik word a.s. maandag geopereerd aan de galblaas, deze wordt verwijderd. Nu begin ik m toch wel een beetje te knijpen mbt de narcose, omdat deze de t kan verergeren. Zijn er mensen die t hebben en ervaring met een algehele narcose? Is de t verergerd? Groeten Tess Tess, Hoe is dit verhaal voor je afg...
door Carolan
ma 13.09.2010 19:53
Forum: Ervaringen met medicijnen, preparaten enz.
Onderwerp: Brandend maagzuur (reflux)
Reacties: 16
Weergaves: 11351

Joost, Ik gebruik ook Gaviscon, iets gelijkaardigs als Maalox maar het helpt me niet geheel vooruit. Vandaar dat ik vorige week naar de specialist ging voor onderzoek waarna hij een 'straffer' middel voorschreef. Hij schreef twee verschillende medicijnen voor mocht er één tinnitus-triggerend zijn ma...
door Carolan
ma 13.09.2010 15:11
Forum: Ervaringen met medicijnen, preparaten enz.
Onderwerp: Brandend maagzuur (reflux)
Reacties: 16
Weergaves: 11351

Jante,

Ik ben reeds gestopt met het medicijn (na drie dagen) omdat ik toch reageer op het middel met een hogere T (elke dag een beetje erger + wat H). Ook kreeg ik gisteren blauwe plekken. Wat een ellende... ik word er depressief van.