seroxat

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

anta

seroxat

Bericht door anta » zo 15.06.2008 14:50

hallo
sinds enkele dagen gebruik ik het antidepressivum seroxat ik vind het erg moeilijk om door te zetten ,het is bekend dat de klachten eerst toenemen en daarna resultaat verwacht kan worden hoe lang duurt deze moeilijke periode zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met dit medicijn ,ik voel mij momenteel alleen maar meer afglijden.
en zijn er resultaten te verwachten om de tinnitus beter te kunnen verdragen .ik ben erg depressief door de tinnitus is seroxat de oplossing ik vind het erg moeilijk ben in staat om al die zooi door de wc te spoelen.
bedankt voor reakties
groetjes anta :(

qtip

Bericht door qtip » zo 15.06.2008 16:50

ook al is het moeilijk... paar weekjes (4 a 6 geloof ik) volhouden, probeer je gevoelens nu ff niet al te serieus te nemen.

aleen... seroxat staat wel op de lijst van medicatie die t kan veroorzaken.
ik weet niet of dat dan tijdelijk of permanent is maar ik weet wel dat toen het gebruikte ik me voor het eerst bewust werd van mijn piepje.

misschien kan kees dit toelichten?
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

anta

Bericht door anta » zo 15.06.2008 23:10

hoi qtip
ja klopt inderdaad tinnitus als bijwerking maar dit bij het afbouwen van de seroxat zo had ik begrepen ,ik heb eerst efexor voorgeschreven gekregen maar daar was ik hondsberoerd van en ik hoorde af en toe een hoge piep in mijn rechteroor terwijl mijn t links zit.ja ik zal moeten doorzetten maar wat duurt het lang voor er resultaat verwacht word . bedankt voor je antwoord groetjes anta

frankswart

Bericht door frankswart » di 17.06.2008 17:09

sorry maar helaas moet ik je gaan vertellen... zoals je misschien wel in het welkomst stukje had kunne lezen...

mijn T is begonnen door onze vriend seroxat ( ben er nog kwaad om)

ik had last van een lichte depressie heb toen seroxat voorgeschreven gekregen werd er erg ziek van ben toen per direct gestopt en nu ruim 4 weken later loop ik met een pieptoon hoge suis in mijn oren.... en niemand die mij kan vertellen of deze nog verdwijnt en heb het maar 3 keer geslikt :( :-(

John van Loon
Contacteer:

Bericht door John van Loon » di 17.06.2008 21:43

Citalopram een betere oplossing???
One day it will happen... One day it will all make sense...

anta

Bericht door anta » di 17.06.2008 22:17

hoi frank en john

dank voor jullie antwoord
jemig wat een ellende straks nog meer T .
en nu ben ik al 9 dagen aan het slikken en denk nou even doorzetten over 2 weekjes mischien resultaat ,om de bijwerkingen te verminderen ook nog 3x daags oxazepam en nog is het belabberd erg beven zweten angstig vandaag of morgen gooi ik die hele bende in de plomp :evil: en john zal jouw tip citalopram even bekijken .
groetjes anta

frankswart

Bericht door frankswart » di 17.06.2008 22:50

toen ik terug ben gegaan naar de dokter om te vertellen dat ik een piep in mijn oren er aan heb overgehouden en datik me nu nog beroerder voelde vertelde ze mij ook misschien kunne we nu Citalopram proberen die heeft minder bijwerkingen ( toen vloog ik echt uit me kruk geef die dan gelijk) maar idd misschien wel iets voor jou... ik slik in ieder geval nooit meer AD

anta

Bericht door anta » di 17.06.2008 23:11

hoi Frank

ik heb de bijsluiter van citolapram gelezen en daar staat ook oorsuizen bij ,staat wel vermeld dat het zeer zelden voorkomt.
groetjes

John van Loon
Contacteer:

Bericht door John van Loon » di 24.06.2008 10:01

3 x per dag Oxazepam? Dat vind ik wel erg veel zeg! Het is een verslavend middel, dus let goed op hoelang je hier mee doorgaat!
One day it will happen... One day it will all make sense...

Helene

Bericht door Helene » di 01.07.2008 22:50

Ik heb citalopram een tijd geslikt (wist nog niet van het bestaan van hyperacusis af, maar kwam met mijn klachten bij een psych en die vond me getikt dus zetten hij me maar aan de AD) maar had er geen baat bij, vond het hoogstens iets makkelijker om over de moeilijke perioden heen te komen. Weet niet wat het doet bij T

Mina

Bericht door Mina » vr 25.07.2008 21:00

Een zeer goed natuurlijk antidepressivum is Sint Janskruid.

Ook Rhodiola Rosea verlicht depressies (verkrijgbaar als supplement: Rhodiola Force 100 of 300).

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 26.07.2008 01:18

frankswart schreef: mijn T is begonnen door onze vriend seroxat ( ben er nog kwaad om)

ik had last van een lichte depressie heb toen seroxat voorgeschreven gekregen werd er erg ziek van ben toen per direct gestopt en nu ruim 4 weken later loop ik met een pieptoon hoge suis in mijn oren.... en niemand die mij kan vertellen of deze nog verdwijnt en heb het maar 3 keer geslikt :( :-(
Misschien is het gewoon door de zenuwslopende situatie ontstaan...
De kans dat het nog weg gaat lijkt me toch groter dan wanneer het door een geluidstrauma komt ofzo. Sterkte.

Willem Ruist

Re: seroxat

Bericht door Willem Ruist » wo 14.01.2009 17:15

[quote="anta"]hallo
sinds enkele dagen gebruik ik het antidepressivum seroxat ik vind het erg moeilijk om door te zetten ,het is bekend dat de klachten eerst toenemen en daarna resultaat verwacht kan worden hoe lang duurt deze moeilijke periode zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met dit medicijn ,ik voel mij momenteel alleen maar meer afglijden.
en zijn er resultaten te verwachten om de tinnitus beter te kunnen verdragen .ik ben erg depressief door de tinnitus is seroxat de oplossing ik vind het erg moeilijk ben in staat om al die zooi door de wc te spoelen.
bedankt voor reakties
groetjes anta :([/quote]

beste Anta

Pas op hiermee. Ik heb aantal malen Prozac gebruikt. Neuropsycholoog van het Tinnitusteam van de Erasmus is erg pro Sertotine. Hij stelt dat mensen met heftige Tinnitus dat stofje minder hebben dan normale mensen en dat je met meer Serotine het leven met Tinnitus makkelijker aankunt. Tot op zekere hoogte klopt het. Na verloop van tijd ga je je beter voelen en makkelijker door barrieres heen. Maar de bijwerkingen zijn niet mild en ook niet van tijdelijke aard zoals fabrikant beweert. Mijn Tinnitus werd er niet minder van maar ik ging er wel makkelijker mee om. Het gevaar is dit: Prozac of Seroxat genezen niet, lossen niets op. Stop je dan komt probleem alleen maar harder terug. Het creert illusies, een schijnwerkelijkheid. Juist door die Prozac was ik in staat om weer het spel te spelen dat ik jarenlang speelde met mijn Tinnitus: namelijk verdringen, er geen aandacht aan besteden. Ik had echter hoortoestel moeten aanschaffen maar heb dat door die Prozac weer uitgesteld. Na verloop van tijd gaat het spul ookweer minder werken en dan heb je hogere dosis nodig. Als je niet oppast zit je er zo de rest van je leven aan vast. Dat kun je weer lezen op allerlei sites die seroxat en prozac en andere SSRI's behandelen.

Kees

Bericht door Kees » wo 14.01.2009 19:59

Ja, SSRI's zijn slimme medicijnen voor mensen met Tinnitus.
Het is bekend dat ze ook vaak de Tinnitus erger doen worden.
Kijk maar eens op de site van de NVS.

http://www.nvvs.nl/index.php?s_page_id=1000011

http://www.nvvs.nl/download/meniere/weetwatuslikt.pdf

Hier vind je veel medicijnen die Tinnitus kunnen veroorzaken.
Ook op mijn homepage vind je een paar lijsten met dit soort medicijnen.
http://home.concepts.nl/~vr12210/
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

frankswart

Bericht door frankswart » wo 14.01.2009 21:57

Matthias84 schreef:
frankswart schreef: mijn T is begonnen door onze vriend seroxat ( ben er nog kwaad om)

Misschien is het gewoon door de zenuwslopende situatie ontstaan...
De kans dat het nog weg gaat lijkt me toch groter dan wanneer het door een geluidstrauma komt ofzo. Sterkte.
ik slikte seroxat en direct die nacht begon het te zuisen tot op heden nog niet verdwenen en volgende maand is het precies een jaar geleden dus ik ga e rniet meer van uit :-(

Plaats reactie