infuusbehandelingen in duitsland en oostenrijk

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Mina

Bericht door Mina » za 29.11.2008 14:22

Ik heb ooit eens in het weekblad Humo gelezen dat Bart Peeters, een bekende artiest in Vlaanderen, een zware pieptoon had opgelopen na een ongeluk op concert dat hij had gegeven. Maar die man is toen onmiddellijk behandeld in een ziekenhuis (weet niet welke ziekenhuis of welke behandeling men heeft gegeven) en daardoor heeft hij er slechts een zacht ruisje aan overgehouden (die man geeft nu nog altijd concerten etc.).

Dus in België moet er op zijn minst één plek zijn waar zo'n spoedbehandeling mogelijk is, maar blijkbaar wordt ze enkel gegeven aan bekende/belangrijke mensen?

Henk-E

Bericht door Henk-E » do 04.12.2008 14:15

Wilt iemand mij aub vertellen waar ik dit kan laten doen.
Ik heb het namelijk nu een week en wil er heel graag van af.

Aub wilt iemand een adres van een ziekenhuis geven die deze behandeling doet. dan ben ik nog binnen de 2 weken.

Longosan

Bericht door Longosan » do 04.12.2008 17:04

Henk, even zoeken op google, volgens mij is er zelfs een vlak over de grens bij munster... anders gewoon effe met het st Antonius in Gronau bellen en daar vragen. ze weten het vast wel wat de dichtstbijzijnde is!

succes
Let op: dit produkt kan enige sporen van T & H bevatten!!

Henk-E

Bericht door Henk-E » do 04.12.2008 17:56

Longosan schreef:Henk, even zoeken op google, volgens mij is er zelfs een vlak over de grens bij munster... anders gewoon effe met het st Antonius in Gronau bellen en daar vragen. ze weten het vast wel wat de dichtstbijzijnde is!

succes
Oke dank je wel.

Ik ga het proberen.
Je weet maar nooit.

Raar dat artsen in Nederland hier niks van weten.
Zijn er ergens op internet bv duitse forums nog meer succesverhalen te lezen?

Alvast dank!

Kees

Bericht door Kees » do 04.12.2008 19:14

Probeer anders de duitse Tinnitus-Liga eens.
http://www.tinnitus-liga.de/index.php
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Henk-E

Bericht door Henk-E » do 04.12.2008 19:32

Kees schreef:Probeer anders de duitse Tinnitus-Liga eens.
http://www.tinnitus-liga.de/index.php
Dank je!

Ik begrijp niet waarom het in Nederland ook niet uitgevoerd wordt.

Kijk wat ze op de voorpagina schrijven:
Experience has shown that the probability of a recovery follows the rule the sooner the treatment begins the better and that, at the onset of Tinnitus, the appropriate treatment should be the same as that for sudden hearing loss. Hence the primary treatment of acute Tinnitus is to stimulate the blood circulation by means of infusions to improve the oxygen delivery to the inner ear (by a plasma expander with cortisone and/or lidocain). To keep the patient away from any private or job-stress situations during this time treatment in a hospital, as an in-patient, is advisable, except in those cases where the stay in the hospital would be the stressor.

ankie

Bericht door ankie » zo 07.12.2008 16:34

Ik heb de vraag nog doorgestuurd aan de nvvs. Kreeg volgend antwoord.

Geacht mevrouw Selles,

Ik heb uw vraag voorgelegd aan een aantal leden van de cie Tinnitus en Hyperacusis.
Onze medisch adviseur, gepensioneerd KNO-arts meldt het volgende:

Er is inderdaad een groot universitair onderzoek naar acute gehoorverliezen en hun behandeling lopend. Er blijken statistisch niet zoveel echte successen te zijn. Men moet rekening houden met het feit dat een aantal spontaan herstelt en dat moet je scheiden van een therapeutisch resultaat. Dat is een verdraaid lastige klus waarvoor een groot aantal casussen nodig zijn , die allemaal aan de juiste criteria moeten voldoen. De eerste resultaten van diverse therapieën waaronder infusen met diverse medicamenten zoals vaatverwijders etc. en de inademing van hyperbare zuurstof zijn niet bemoedigend. Mutatis mutandis geldt dit ook voor traumatisch opgelopen tinnitus, bovendien zijn meeste mensen, patiënten met een acuut gehoorverlies tengevolge van een vaatvernauwing, waarbij het de vraag is of voor de categorie lawaaibeschadiging hetzelfde geldt. Vandaar het vage antwoord van de voorzitter van de KNO-vereniging, Cees Brenkman.

Een ander commissielid met ervaring met behandeling in Duitsland heeft van nederlandse KNO-artsen vernomen dat zij infuusbehandelingen afraden omdat het een te groot risico heeft. De klachten kunnen namelijk ook toenemen.

Voor zover onze informatie reikt kunnen we dus niet uw stelling onderschrijven dat infuusbehandelingen een groot succes zijn.

Met vriendelijke groet,

Fred Verbeek
secretaris cie Tinnitus en Hyperacusis

JV
Contacteer:

Bericht door JV » ma 08.12.2008 08:35

Nou, ik vind dat wel een helder en eerlijk antwoord eigenlijk.
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Longosan

Bericht door Longosan » ma 08.12.2008 09:12

"gepensioneerd KNO-arts"... als medisch adviseur....

zegt mij al genoeg

Kees

Bericht door Kees » ma 08.12.2008 14:55

Longosan schreef:"gepensioneerd KNO-arts"... als medisch adviseur....

zegt mij al genoeg
Nou, nou, ik ken de man persoonlijk, als ze allemaal zo waren als hij,
waren er een stuk minder klachten op dit forum over KNO-artsen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Longosan

Bericht door Longosan » ma 08.12.2008 15:37

Kees, niets persoonlijk tegen deze man, maar ik vraag me af of deze man tijd en zin heeft om in nieuwe "materie" te duiken....

SalF

LK

Infuusbehandeling helpt echt kijk maar naar Bart Peeters

Bericht door LK » vr 30.07.2010 10:23

Hier in Belgie wordt de infuusbehandling kort na een geluidstrauma veel toegepast en met succes!! Maar dan zo vlug mogelijk , minstens binnen de week maar liever nog binnen de 48 uur!Het voorbeeld hiervan is Bart Peeters.
Ik mocht er zelf bij zijn, tijdens TV opnames ongeveer 12 jaar geleden , kreeg hij in een hoofdtelefoon 3 minuten lang een overdosis van geluid (verkeerd afgesteld volume) hij viel als het waren van zijn drumstoel! Onmiddelijk is hij toen naar spoedgevallen gebracht en kreeg de infuusbehandling. Hij heeft nog steeds een lichte T en H, maar heeft toen bijna 90% van de schade kunnen recupereren.Als ik zie aan welk tempo hij nu weer presenteert en op het podium staat dan is dit alleen maar een succesverhaal. Natuurlijk is hij nu wat voorzichtiger geworden en zal altijd optreden met de juiste gehoorbescherming. Blijf wel steeds waakzaam, een beschadigd oor na een geluidstrauima blijft een gevoeliger oor voor nieuwe beschadiging. Ik heb toen dezelfde infuusbehandeling gekregen maar zonder succes, mijn geluidstrauma was reeds 3 maanden oud en dan heeft deze behandeling meestal geen enkele zin meer!!
Stuur iemand die een geluidstrauma oploopt onmiddelijk naar spoedgevallen dat is de boodschap en is het ziekenhuis waar hij of zij naar toegaat hiervan niet op de hoogte ga dan naar het UZA, Sint Augustinus Antwerpen of NKO KULeuven deze kennen deze behandling allemaal!!Op tijd erbij zijn kan je achteraf een ongelooflijk verschil maken !!
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Plaats reactie