Pas heel goed op met gehoortest in UMC Utrecht!

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

JV
Contacteer:

Bericht door JV » zo 03.01.2010 11:54

En ook hier sluit ik me (weer) bij aan.
TRT, op de juiste wijze toegepast, kan een hele goeie oplossing zijn bij tinnitus. Een van de begeleiders die mij ooit een dergelijke cursus heeft gegeven gaf daarbij wel aan dat volgens hem je persoonlijkheid behoorlijk van invloed op de slagingskans. Met andere woorden: je moet er wel voor open staan en op een bepaalde manier goed 'vatbaar' voor zijn. Volgens mij zit daar wel wat in... uiteindelijk gaat het er bij TRT toch om dat je jezelf (je hersenen) een soort truckje leert.

Voor wat betreft de hersenactiviteit: wat dat betreft ben ik op zoek naar een stukje bewijs dat dat in mijn gevoel van toepassing is en dat ik daardoor 's ochtends minder uitgerust wakker wordt.

Gr.
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

mirjam

Bericht door mirjam » zo 03.01.2010 12:06

Persoonlijk zou ik niemand aanraden in je hersenen te laten 'rommelen'. Bij mij is mijn H. ontstaan door een beschadiging van de gehoorzenuwen na een hersenoperatie om een tumor te verwijderen, die notabene epilepsie veroorzaakte!!!

LK

Bericht door LK » zo 03.01.2010 12:13

Er zijn wetenschappers die beweren dat we s'nachts niet wakker worden van T maar als we wakker worden naar onze T beginnen luisteren en slecht slapen, er zijn er anderen die beweren dat de T ons wel degelijk een slechte slaap bezorgt, daar zijn ze nog niet uit.
Wat vaststaat en ik spreek uit ondervinding is dat goed slapen enorm veel invloed heeft op hoe T en H de dag erna is.
Over TRT, het zou wel eens kunnen dat onze persoonlijkheid het slagen in de weg staat. De hardnekkige T lijder is meestal van het type dat zich vlug ongerust maakt , wat angstig is en emotioneel gevoelig is.
De mensen die hun van weinig iets aantrekken, over lijken gaan en geen emo's zijn zouden er veel minder last van hebben..
Pas op, ik beweer niet dat de laatsten de toffe mensen zijn op deze planeet. Wat denk je? groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

LK

Bericht door LK » zo 03.01.2010 12:20

Aan Mirjam, dat is een bekend gevolg van deze operatie, er is een heel goed boek over geschreven door Michel Follet (een bekend radiofiguur in Vlaanderen) die na deze operatie enorm last heeft gekregen van T & H .
Het boek is aangenaam geschreven, met zelf humor erbij, een echte aanrader voor iedereen die verder moet met ernstige T & H.
Ik ken hem persoonlijk, hij kan het probleem enorm relativeren en doet met veel moeite zelfs nog een beetje radiowerk. Hij is ook peter van de VLATI in Belgie.
Titel Boek: oorlog in het hoofd auteur: Michel Follet.
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

mirjam

Bericht door mirjam » zo 03.01.2010 12:28

LK, dat dat een bekend gevolg is van deze operatie is helemaal nieuw voor me. Mijn chirurg had er in elk geval nog nooit van gehoord. :shock:
Bedankt voor de boekentip! :cool:

LK

Bericht door LK » zo 03.01.2010 17:16

Ik ken ondertussen ongeveer 4 mensen via de Vlati waaronder Michel Follet die na de operatie aan een tumor dicht bij het oor, daarna T en of H gekregen hebben. Meestal is deze bijwerking als je dit zo mag noemen niet op voorhand medegedeeld.Boek zeker lezen, ook aan alle anderen die ernstige T en H hebben.
Als ik het boek las van Wijke Vanderkooi, was ik een beetje depri.
Daarentegen na het lezen van het boek van Michel Follet denk ik , er is nog veel van het leven te maken met ernstige T en H!!
Groeten LK

JV
Contacteer:

Bericht door JV » zo 03.01.2010 20:21

Het boek staat al een tijdje om mijn lijstje 'te lezen boeken'... maar aangezien het tegenwoordig wat langer duurt voor dat ik er eentje uit heb zal het wel voorjaar worden voor ik er aan begin :-D
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

PiepPiep

Klopt

Bericht door PiepPiep » ma 08.02.2010 12:32

Ik wilde even reageren op het eerste bericht in dit topic.

Ik heb last van een aantal hoge piepgeluiden. En last van een hele lage bromtoon (70Hz). Nu is het bij mij inderdaad zo, dat als ik tijdelijk in een omgeving met veel geluid kom, ik de bromtoon een tijd lang niet of minder hoor (nadat ik weer uit het geluid ben) . Sterker nog, als ik thuis op de koptelefoon 1 minuut lang naar de bromtoon luister, is de bromtoon daarna ook 1 minuut lang verdwenen. Dus ik vind het niet zo raar dat ze dit bij mensen willen testen. Ik denk zelf dat dit te maken heeft met het feit dat als je luistert naar een geluid dat overeenkomt met je T, je op dat moment ook je hersenen stimuleert. Stop je met het geluid dan raakt op een gegeven moment dat stukje hersenen weer "verveeld" en gaan je hersenen weer zelf dat geluid produceren.

Overigens werkt dit alleen maar met de bromtoon en niet met de hoge geluiden (bij mij).

PiepPiep

Wel of niet meedoen aan testen

Bericht door PiepPiep » ma 08.02.2010 12:35

O ja, wat ik ook nog kwijt wil is het volgende. Het is goed om te beseffen dat je ZELF verantwoordelijk bent of je wel of niet aan een test wil meewerken. Heb je bijv. hyperaccusis en je moet toch naar harde geluiden luisteren: WEIGEREN!

Je kent zelf je eigen lichaam het beste, vertrouw je iets niet, gewoon geen risico nemen. Jij moet tenslotte met de gevolgen leven, niet de artsen.

ciska1961

audio

Bericht door ciska1961 » do 18.02.2010 10:17

ook ik heb vorige week een audiologisch onderzoek gehad in alkmaar,sindsdien is mijn T alleen maar verergerd,terwijl ik er al met fases van afwas.soms een dag heftig maar meerdere dagen minder,sinds dat onderzoek is t helemaal weer mis,,heb er nu ook hoofdpijn bij.
Ik weet ook niet hoe dat kan,maar ik hoop wel dat t gauw weer minder word.

Plaats reactie