trt therapie

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

anta

Bericht door anta » za 28.02.2009 10:19

hoi

het ligt niet zo dat de audioloog de maskeerder aanprijst
maar je krijgt in ieder geval de gelegenheid om het uit te proberen .

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » za 28.02.2009 10:25

Hallo Anta,

Misschien ga ik daar dan maar verder na AMC Erasmus. Ze hebben daar blijkbaar weer andere visie. Mijn hoortoestellen nog steeds op proef en als ik ze definitief neem dan misschien via een streamer die ruis via een ipod. Kan 't proberen.

Hoortoestellen nemen gedeelte Tinnitus weg maar die komt weer op na paar uur zonder en lijkt daardoor 's nachts erger. En 's nachts hoortoestellen in gaan dan mijn eigen ademhaling overdreven versterken.

Of straks als hoortoestellen definitief zijn alles een tijdje proberen te vergeten als dat gaat. Hoortoestellen werken redelijk tegen Tinnitus, ben wat beter bestand tegen allerlei soorten lawaai maar spraakverstaan in rumoer valt tegen en in kleinere ruimtes met wat mensen versterkt die soms te veel. Misschien kwestie van beter afstellen. Anderzijds blijft techniek beperkt en mijn hoge tonenverlies te sterk om alles perfect te krijgen.

Groet

Willem

anta

Bericht door anta » za 28.02.2009 10:54

hoi Willem.

De audioloog waarschuwde wel dat het echt een kwestie is
van uitproberen omdat de meeste mensen er geen baat bij hebben.

groet anta

JV
Contacteer:

Bericht door JV » za 28.02.2009 11:09

Zoals Ante het verwoord heb ik het ook diverse keren te horen gekregen: "bij de een werkt het, bij de ander niet". Altijd proberen dus want als het WEL werkt is het een prima oplossing.

Overigens: tijdens een vakantie aan zee had ik het idee dat na een paar dagen dat geruis van de zee een negatieve invloed op m'n T. had... ik werd er stapelgek van.

Gr.
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » za 28.02.2009 11:11

Hai Anta,

Gelukkig werkt het voor jou wel en ook wat anderen op dit Forum.

Ben net terug van weekje Algarve. Klein gehuchtje met bloeiende amandelbomen, zon, zowat windstil en 18-22 graden en bijna absolute stilte op wat geblaf honden op afstand na. En direkt minder Tinnitus, ook 's nachts. Nu weer hier en weer meer. Meer of minder geluid en lawaai en ook soort geluid beinvloeden absoluut Tinnitus.

Nu maar hopen dat het hier ook snel echt lente wordt en de Natuur haar helende krachten over ons uitspreidt.

Groet

Willem :cool: :cool: :cool:

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » za 28.02.2009 11:29

Hallo Jos,

Ook deze vakantie paar keer op het strand geweest. Mooie hoge goven die langzaam aan kwamen rollen. Ik vind het heerlijk geluid. Er nu heel bewust op gelet. Het bewust luisteren naar de branding lijkt mijn Tinnitus eerst iets te verhogen maar dat komt door de aandacht van de geest erop, denk ik.

De regelmaat, het ritme, het volle geluidsspectrum van de golven hebben echter op mij zeer kalmerende invloed.
Misschien was je te gestresst en dacht je je al bij voorbaat dat dat geluid niet positief op je tinnitus zou werken.

En weer lijkt het zo te zijn wat voor de een verlichting geeft voor de ander niet lijkt te werken. Ik heb daar bewust carnavalsdrukte en lawaai vermeden maar jij hebt je misschien als echte Limburger in het feestgeruis gestort en je Tinnitus aantal dagen flink vergeten?! :P

JV
Contacteer:

Bericht door JV » za 28.02.2009 18:21

Ha Willem,

Ik ben dan wel geen Limburger maar heb me als Brabander op 'gepaste wijze' op het carnaval gestort. Met het hele gezin, vooral 's middags met de kids en vrienden.
Wel regelmatig toch de rustige plekjes opgezocht en meer genoten door te kijken vanaf een krukje dan zelf actief mee te doen.

Wat de zee betreft: klopt, ik was wel redelijk gestrest toen ik op vakantie ging maar dacht dat de zee alles wel zou temperen (dat is meestal zo, bijna al onze vakantie zijn aan zee).

Gr.
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

anta

Bericht door anta » zo 01.03.2009 11:51

Hallo Willem.

wat klinkt dat heerlijk, Algarve ,zon ,22 graden ,ben echt jaloers
[in positieve zin] op je.
nou ja het lijkt vandaag een mooie dag te worden ,dus straks
er op uit ,stuk wandelen en de tinnitus vergeten.

een fijne zondag .

groet anta

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » zo 01.03.2009 12:12

Hallo Anta,

Het helpt echt, die positieve impulsen uit de natuur. Of dat nu geuren, stilte, vogelgeluiden, zonnetje of de zee is. Misschien dat alleen al hogere temperatuur een positieve invloed op Tinnitus heeft en ik toen ikzelf nog in Portugal woonde gemiddeld beduidend minder last had van Tinnitus.

Niet voor niets werden "herstellingsoorden" ed altijd gebouwd aan zee of in het bos. Juist voor ons die Tinnitus hebben is de stress agv lawaai extra belastend.

Niet voor niets beleggen sportploegen vaak trainingskampen in warmer klimaat. Zelfs schaatsers. Bewezen is dat het goed is voor lichaam en geest.

Ja even eruit met wat mildere temperaturen vandaag is goed voor iedereen, met of zonder Tinnitus.

Groet

Willem

LK

Bericht door LK » ma 26.07.2010 09:35

over TRT het volgende, ik denk dat Nederland het enige land is waar TRT zo'n moeilijke doorbraak kent. Op dit ogenblik is TRT wereldwijd de meeste gebruikte techniek/theorie voor de behandeling/verbeteren/accepteren vanTinnitus.Zolang er niets beter bestaat zou ik het aan iedereen aanraden om te proberen !!
PS: als liefhebber van jullie oranje team en het mooie voetbal dat jullie steeds brachten vraag ik, laat dit team nooit meer voetballen zoals tijdens de afgelopen WK finale!!
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

drummer

Bericht door drummer » ma 26.07.2010 10:03

L.K. voor wat betreft de TRT ben ik het niet helemaal met je eens.
Regelmatig zet Kees (de moderator) een overzicht van deze behandeling op dit forum. Buiten dat mogen we toch wel een zekere eigen initiatief van van ons verwacht worden zulke bijeenkomsten te doen organiseren.
contact opnemen met de betreffen mgd moet toch kunnen. En er moet wel aanmeldingen komen, en daarbij de kosten zijn nihiel. voor wat betreft hen Nederlands elftal ben ik het geheel met je eens vriendelijke groeten drummer

Brederordie

Bericht door Brederordie » ma 26.07.2010 11:59

Mmmmm.... over TRT kan ik me geen oordeel vormen, ik heb dit (nog) niet geprobeert... maar wat aangaat Oranje in de finale...
Geen enkel team kan spelen tegen een team van 13 man... (Spanje elftal + scheids + Mr FIFA Blatter) :evil:

LK

Bericht door LK » di 27.07.2010 08:47

Wat flauw, met een andere scheidsrechter was de match met volgend aantal spelers gestopt: Spanje 10 en Nederland 9 spelers!! en de uitslag 2- 1 voor Spanje.
Met uitzonderting van Robbe speelde jullie antivoetbal, nooit gezien in het verleden van de altijd mooi voetballende Nederlandse ploeg...Ik was een fervent supporter! ik vond het EK van het oranje team veel mooier, wat een voetbal toen...spijtig, maak Cruyff bondscoach aub
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 27.07.2010 09:30

treep46 schreef:trt therapie?? Groeten Joost.
Mischien kun je dat zo wel beschouwen Joost :P
Het was voor mij iig een mooie periode van afleiding, het WK! :cool:

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 27.07.2010 09:41

LK schreef:Wat flauw, met een andere scheidsrechter was de match met volgend aantal spelers gestopt: Spanje 10 en Nederland 9 spelers!! en de uitslag 2- 1 voor Spanje.
Met uitzonderting van Robbe speelde jullie antivoetbal, nooit gezien in het verleden van de altijd mooi voetballende Nederlandse ploeg...Ik was een fervent supporter! ik vond het EK van het oranje team veel mooier, wat een voetbal toen...spijtig, maak Cruyff bondscoach aub
Ach ik onderstreep wel wat je zegt over ONS mooie (totaal)voetbal hoor...
Alleen boek je daar in het huidige voetbalklimaat helaas geen resultaat meer mee... de sport is daarvoor helaas reeds teveel kapot gemaakt!

Plaats reactie