trt therapie

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 27.07.2010 09:41

LK schreef:Wat flauw, met een andere scheidsrechter was de match met volgend aantal spelers gestopt: Spanje 10 en Nederland 9 spelers!! en de uitslag 2- 1 voor Spanje.
Met uitzonderting van Robbe speelde jullie antivoetbal, nooit gezien in het verleden van de altijd mooi voetballende Nederlandse ploeg...Ik was een fervent supporter! ik vond het EK van het oranje team veel mooier, wat een voetbal toen...spijtig, maak Cruyff bondscoach aub
Ach ik onderstreep wel wat je zegt over ONS mooie (totaal)voetbal hoor...
Alleen boek je daar in het huidige voetbalklimaat helaas geen resultaat meer mee... de sport is daarvoor helaas reeds teveel kapot gemaakt!

olufade

Bericht door olufade » di 27.07.2010 12:38

drummer schreef:L.K. voor wat betreft de TRT ben ik het niet helemaal met je eens.
Regelmatig zet Kees (de moderator) een overzicht van deze behandeling op dit forum. Buiten dat mogen we toch wel een zekere eigen initiatief van van ons verwacht worden zulke bijeenkomsten te doen organiseren.
contact opnemen met de betreffen mgd moet toch kunnen. En er moet wel aanmeldingen komen, en daarbij de kosten zijn nihiel. voor wat betreft hen Nederlands elftal ben ik het geheel met je eens vriendelijke groeten drummer
Mja, als ik het goed voor heb is de TRT die in Nederland gegeven wordt meer gebaseerd op praatgroepen, en groepsessies e.d.

Zo mogen het dan wel TRT noemen, maar in feite heeft dit weinig met TRT te maken hoor.

Echte TRT (Hazel / Sheldrake) zoals die in België gegeven wordt bestaat uit een aantal individuele sessies, en zéér belangrijk: gebruik van ruisgeneratoren (géén ruismaskeerders)

sen

Bericht door sen » di 27.07.2010 13:24

olufade heb je zelf ooit een trt training gehad of........
ben ik eigenlijk benieuw naar je ervaring
sen

olufade

Bericht door olufade » di 27.07.2010 14:06

sen schreef:olufade heb je zelf ooit een trt training gehad of........
ben ik eigenlijk benieuw naar je ervaring
sen
Yups, gevolg in de Sint Lievenspoort te Gent. Heeft mijn T teruggebracht tot een niveau waarop ik er geen enkele hinder meer van ondervind.

Schitterende therapie!

sen

Bericht door sen » di 27.07.2010 16:49

toppie :cool: heb je de trt c.d ook
sen

Jacob

Bericht door Jacob » di 03.08.2010 17:49

Echte TRT (Hazel / Sheldrake) zoals die in België gegeven wordt bestaat uit een aantal individuele sessies, en zéér belangrijk: gebruik van ruisgeneratoren (géén ruismaskeerders)
Wat is het verschil tussen generatoren en maskeerders?
Ruis wordt toch juist gegenereerd om T-tonen cq ruis te maskeren?

LK

maskeren is niet de bedoeling

Bericht door LK » di 03.08.2010 18:18

ruisgeneratoren of maskeer toestellen zijn hetzelfde
Maar in TRT gebruik dienen ze om de T te verhelpen en niet om deze te overstemmen.
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

joop borst

trt therapie

Bericht door joop borst » za 07.08.2010 18:03

Even wat historie v.w.b. de TRT

Bij Dimedico (leverancier van o.a. gehoorbescherming) in Hellevoetsluis werd in febr. 2002 al een TRT gegeven (ja de echte op basis van Jastreboff en Hazel). Het was een testgroep met begeleiding van een KNO arts, audioloog en psycholoog.

Toen ik in 2003 mij aan wilde melden werd gezegd dat er geen TRT meer gegeven werd vanwege al die lastige deelnemers, maar als ik echt wilde en een aantal deelnemers zou kunnen verzamelen ze er nog eens over na wilde denken.
Nu wordt onder www.dimedico.nl/tinnitusex.html verwezen naar de site van de NVVS. Bij de gegevens wordt een succespercentage van 80% genoemd.

Helaas is in die tijd de TRT op tinnituscongressen in Nederland door enkele KNO hoogleraren (ik zal ze niet bij name noemen), de methode afgebrand. Er werd toen echter wel te hoog van de toren geblazen over het succespercentage.

Het is nu al weer wat jaren later. Als we nu een groepje van aardige gemotiveerde tinnituspatienten zouden kunnen verzamelen die aan een TRT mee zouden willen doen, zou Gent misschien nog wel in Hellevoetsluis kunnen komen te liggen en zijn we qua TRT ontwikkelingsland af.
Groeten , Joop

Kees

Bericht door Kees » za 07.08.2010 19:52

In Nederland wordt bij diverse instellingen TRT gegeven alleen niet via de Jastreboff methode.

Bij voorbeeld bij "de Riethorst" in Ede.
www.degelderseroos.nl/riethorst

Bij de stichting VIA in Leidsendam.
http://www.via-info.nl/templates/RichCo ... PageID=104

Voor landelijke dekking moet je bij de GGMD zijn.
www.ggmd.nl

Voor een aantal trainingen die gegeven gaan worden kijk dan even op dit forum.
http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... um.php?f=9
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Maartje

Bericht door Maartje » za 07.08.2010 21:09

Het is nu al weer wat jaren later. Als we nu een groepje van aardige gemotiveerde tinnituspatienten zouden kunnen verzamelen die aan een TRT mee zouden willen doen, zou Gent misschien nog wel in Hellevoetsluis kunnen komen te liggen en zijn we qua TRT ontwikkelingsland af.
Goed initiatief lijkt mij. Ben het inderdaad met je eens dat we in Nederland aardig achter lopen. Maar Hellevoetsluis ligt geografisch ook niet echt handig! 8)
Laatst gewijzigd door Maartje op zo 08.08.2010 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

LK

TRT Hazell /Jastreboff

Bericht door LK » zo 08.08.2010 10:02

Natuurlijk kan je TRT ook noemen: wennen aan mijn tinnitus zodat ik hem minder hoor! en als ik er niet meer naar luister heb ik er ook geen last meer van! Denk maar aan de nieuwe frigo.. De meeste mensen wennen aan het geluid van de nieuwe frigo die ze in huis halen , enkelingen dienen deze te verplaatsen omdat het geluid hun blijft storen, omdat ze hun erop fixceren.Dit is ook het probleem bij Tinitus, het is al lang bewezen dat er mensen zijn die een ontzettend luide T hebben en er geen last van hebben, en anderen met een heel zachte T worden er zot van...TRT helpt die groep om er aan te wennen!! Alleen is de echte TRT alleen toe te schrijven aan Hazell en Jastreboff, die er al tientallen jaren er mee bezig zijn. Zij hebben hier heel veel onderzoek naar gedaan. Natuurlijk zijn hun cijfers tot slagen een beetje hoger dan ze echt zullen zijn. Maar al heb je maar 50% kans om met TRT van je oorsuizen verlost te zijn, is het de moeite waard!! Want wie heeft er beter alternatief? Wie heef een behandeling met meer slaagkansen?
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » di 10.08.2010 09:48

Hallo iedereen, ik zit niet veel meer op het forum.
Ik ben dankzij de TRT in Gent toch wel voor 90 % genezen van mijn hyperacusis. Ik kan deze therapie dan ook aan iedereen aanraden.
Hiermee wil ik nog maar is bevestigen dat dit een van de weinige middelen is die wel werkt, ik had immers in die 4 jaar hier aan voorafgaand ook al van alles geprobeerd.
groetjes Nieske :-D

sen

Bericht door sen » di 10.08.2010 09:51

nieske helemaal toppie
ben blij voor je

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » di 10.08.2010 09:52

Zie ik nu net bovenaan dit onderwerp, dat ik deze ooit zelf gestart :o ben in 2005. Had ik toen maar die TRT gaan doen, was ik er eerder van af geweest.
Maarja ik dacht dat ik toen naar Engeland of Duitsland moest voor deze TRT.
Terwijl het al die jaren al in Belgie gegeven werd.
Ook was ik toen nogal onzeker of het zou werken, nou mensen het werkt dus echt, ik heb mijn leven terug en doe alles weer wat ik deet voordat ik die stomme H kreeg.

annelies1980

Bericht door annelies1980 » di 10.08.2010 09:59

Hoi Nieske,

Ben je dan eigenlijk voor de multi-omvattende aanpak gegaan of enkel voor een sessie met de audiologe? Ik ben gisteren langsgeweest en moet nu kiezen of ik voor het totaalpakket ga of enkel voor de audiologe.

Twijfel een beetje, weet het niet zo goed. Daarom is het wel fijn om mensen te horen die het al gevolgd hebben.

Groetjes,

Annelies
Verlies jezelf niet in het geluid

Plaats reactie