trt therapie

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

LK

vraag aan Nieske

Bericht door LK » di 10.08.2010 11:48

hoe is jou hyperacusis begonnen ?, na een lange periode van teveel geluid, een plots geluidstrauma of andere reden? heb je toen veel gehoorbescherming gedragen en draag je nu enkel nog de ruisgeneratoren? Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

LK

TRT in Belgie Gent

Bericht door LK » di 10.08.2010 11:53

Om het TRT centrum in Gent niet te gaan over belasten zou het wenselijk zijn om deze TRT nu echt in Nederland te gaan invoeren! en dan bedoel ik ook met ruisgeneratoren, voor de meeste een absolute must zowel voor T als voor H.
En dat is nu waar er bijna niemand zich in Nederland mee bezig wil houden.
Het is aan jullie om de Nederlandse audiologen/ artsen te overtuigen van het TRT succes, en dit volgens de Hazell/ Jastreboff methode. Zij hebben hier absoluut wereldwijd de meeste ervaring mee! Wij als bescheiden Belgen hebben er geen probleem mee om dat te aanvaarden en om het beste uit het buitenland gewoon over te nemen. Ik heb altijd het idee, dat Nederlanders van nature uit het zelf het ietsje beter willen weten (wat jullie ook al veel successen heeft opgeleverd), maar dat daardoor de TRT nog steeds niet echt is overgenomen en doorgebroken in Nederland...
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

annelies1980

Bericht door annelies1980 » di 10.08.2010 12:03

Ze zitten ook net in een overgangsfase in Gent. Willen een reorganisatie doorvoeren om meer mensen te kunnen helpen.
Maar hoe/wat/wanneer, daar waren ze nog niet echt uit.

Momenteel is er voor het totaalpakket een wachtlijst tot november/december. Maar de kosten worden in België wel bijna helemaal overgenomen door de zorgverzekering.
Verlies jezelf niet in het geluid

olufade

Re: TRT in Belgie Gent

Bericht door olufade » di 10.08.2010 13:57

LK schreef:Om het TRT centrum in Gent niet te gaan over belasten zou het wenselijk zijn om deze TRT nu echt in Nederland te gaan invoeren! en dan bedoel ik ook met ruisgeneratoren, voor de meeste een absolute must zowel voor T als voor H.
En dat is nu waar er bijna niemand zich in Nederland mee bezig wil houden.
Het is aan jullie om de Nederlandse audiologen/ artsen te overtuigen van het TRT succes, en dit volgens de Hazell/ Jastreboff methode. Zij hebben hier absoluut wereldwijd de meeste ervaring mee! Wij als bescheiden Belgen hebben er geen probleem mee om dat te aanvaarden en om het beste uit het buitenland gewoon over te nemen. Ik heb altijd het idee, dat Nederlanders van nature uit het zelf het ietsje beter willen weten (wat jullie ook al veel successen heeft opgeleverd), maar dat daardoor de TRT nog steeds niet echt is overgenomen en doorgebroken in Nederland...
100% akkoord. In Gent hebben ze mij gewoon van mn T afgeholpen. Mét ruisgeneratoren uiteraard. Onbegrijpelijk dat dit in Nederland niet kan.

sen

Bericht door sen » di 10.08.2010 14:28

ja ga gewoon bellen en vragen wat en hoe
en of zei mee kunnen denken in nederland toch
wie heeft het adres en telefoonnummer

annelies1980

Bericht door annelies1980 » di 10.08.2010 15:14

contactgegevens voor sint lievenspoort zijn:

Revalidatiecentrum Sint-Lievenspoort, vzw
Sint-Lievenspoortstraat 129
9000 Gent

Tel: +32 (0)9 268 26 26
Fax: +32 (0)9 223 59 30
E-mail: reva@slp-gent.be

Vragen naar de tinnitusdienst (ik denk Anita De Meyer)

Het zou goed zijn als ook in Nederland dergelijke therapie gegeven word, want ze hebben het in Gent echt heel heel druk.

sen

Bericht door sen » di 10.08.2010 15:59

ga bellen en kijken wat ze kunnen okee

Jante

Bericht door Jante » di 10.08.2010 16:18

Ik heb bij Psydon in Amsterdam (waar je met tinnitus en bijbehorende pschologische problemen nu terecht kunt komen) al maanden geleden aangedrongen op een 'echte' TRT volgens het model van J&H. Ze waren toen een groep op aan het zetten maar dat lukte om vage redenen niet en is volgens mij nog steeds niet gelukt.
Het was bovendien zeker niet de de echte TRT met ruisgeneratoren want daarvan had mijn tinnituspsycholoog nog nooit gehoord! Hij stond wel open en heeft op mijn aanraden de cd van Gent besteld. Hij vond het een goed verhaal, zei hij. Mazar helaas hij gaat met pensioen. Zijn jongere collega reageerde niet zo erg, en stapt nu uit de patientenzorg. Tja zo schiet het niet op,

Het is mij wel opgevallen dat in het AC in de Derkinderenstraat door 1 van de 2 hulpverleensters (een maatschappelijk werkster) een benadering wordt gehanteerd die erg richting TRT op zijn Gents gaat, alleen natuurlijk zondere ruisgeneratoren. Ik vond haar wel erg goed maar ze is vaak ziek.

Is een brandbrief van de NVVS naar alle audiologen en K&O artsen en betreffende instellingen niet een idee?

Groet, Jante

sen

Bericht door sen » di 10.08.2010 16:27

daar ben ik geweest jante
ik heb eeb vriendin in het v.u werken en een schoonzus in flevoziekenhuis
en nog een vriendin in het amc
ga eerszt aan hun vragen, heb jou c,d uit gent
dus dan kunnen hun contact op nemen met gent
zal effe duuren maar dan gebeurt er wat toch
nvvs is ook een idee super we gaan er voor toch
Laatst gewijzigd door sen op di 10.08.2010 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

LK

TRT Hazell /Jastebroff

Bericht door LK » di 10.08.2010 16:27

De opleiding van de echte TRT met noisegenerators dient men als zorgverlener te volgen in Londen of USA, zo hebben ze in Gent het ook gedaan. Natuurlijk zal er een prijskkartje aan vast hangen, zou het kunnen dat daar het probleem zit? Een aantal zorgverleners van Gent en audiologen van Laperre hebben deze opleiding in Londen gevolgt. Volgens mij is dat ook de enige mogelijkheid om te mogen spreken van hulpverlener, audioloog of NKO arts, die TRT officiel mag toepassen op patienten... Groeten Ludo

Kees

Bericht door Kees » di 10.08.2010 19:39

sen schreef:olufade heb je zelf ooit een trt training gehad of........
ben ik eigenlijk benieuw naar je ervaring
sen

Ik heb zelf elf maanden TRT-training gehad in "de Riethorst" in Ede naast het ziekenhuis daar.

TRT is daar iets meer dan alleen praten in een groep.
Je krijgt daar ook privégesprekken met een toegewezen behandelaar.
Iedereen krijg een persoonlijke behandelaar toegewezen voor dit soort gesprekken.

Maar ook je partner wordt bij deze privégesprekken betrokken.
Dit is juist voor de thuissituatie van belang, om meer begrip voor elkaar te krijgen.

Voor mij was dit nog van meer belang dan de gesprekken in de groep.

Ik zeg nog wel eens: na deze TRT is in huize de Vries de zon weer gaan schijnen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Hns

Re: trt therapie

Bericht door Hns » vr 10.09.2010 21:28

joop borst schreef: Het is nu al weer wat jaren later. Als we nu een groepje van aardige gemotiveerde tinnituspatienten zouden kunnen verzamelen die aan een TRT mee zouden willen doen, zou Gent misschien nog wel in Hellevoetsluis kunnen komen te liggen en zijn we qua TRT ontwikkelingsland af.
Groeten , Joop
Ik heb zo'n vermoeden dat deze mensen gemotiveerd zijn.
En misschien zijn er nog meer, we horen het graag....

annelies 1980
Romika
irisrozemarijn
Jacob
schroef

Brederordie

Re: trt therapie

Bericht door Brederordie » ma 13.09.2010 14:04

Hns schreef:
joop borst schreef: Het is nu al weer wat jaren later. Als we nu een groepje van aardige gemotiveerde tinnituspatienten zouden kunnen verzamelen die aan een TRT mee zouden willen doen, zou Gent misschien nog wel in Hellevoetsluis kunnen komen te liggen en zijn we qua TRT ontwikkelingsland af.
Groeten , Joop
Ik heb zo'n vermoeden dat deze mensen gemotiveerd zijn.
En misschien zijn er nog meer, we horen het graag....

annelies 1980
Romika
irisrozemarijn
Jacob
schroef
Ik ben er zeer serieus over aan het nadenken... zeker na afgelopen weekend.... AUWW!! :cry:

annelies1980

Bericht door annelies1980 » ma 13.09.2010 14:13

Ikzelf ben ontzettend gemotiveerd, zou het liefst vandaag al beginnen met TRT, maar ja, wachtlijsten.

Ook al zou het me niet helpen (maar ik gan nu niet negatief denken) dan heb ik het toch geprobeerd.
Ik wil echt alles proberen om een beetje verlichting van m'n klachten te krijgen.

Wanneer ik start ga ik zeker verslag uitbrengen.

Groetjes,

Annelies

Kees

Bericht door Kees » di 14.09.2010 16:18

We horen het graag.

Alvast sterkte en succes toegewenst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie