Wie heeft er ervaring met Acupunctuur

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

sen

Bericht door sen » vr 26.03.2010 20:01

Zet het effe op het meniere forum
misschien weet iemand daar iets
van deze accupunturist
joze

LvdD

Re: Wie heeft er ervaring met acupunctuur

Bericht door LvdD » za 08.04.2017 12:04

joop borst schreef:Hallo allemaal,
Ik heb meerdere malen acupunctuur ondergaan echter zonder resultaat.
de laatste acupunturist, een chirurg uit China vertelde mij dat er geheel nieuwe technieken worden toegepast die hij na een bijscholing zich eigen had gemaakt.
Door de verbouwing op dit moment kon ik de laatste uitgaven van het blad Horen van de NVVS niet meer vinden. Hierin staat dat een vrouwelijke arts/acupuncturist uit Middelburg zeer goede resultaten heeft geboekt bij tinnituspatienten.
Het zou interessant zijn als er mensen uit de buurt van Middelburg daar eens hun succes zouden willen beproeven. Voor mij is het te ver weg anders had ik er al geweest.
Groeten,
Joop
Hallo,

Naar aanleiding van dit bericht heb ik mijn vader doorverwezen naar deze acupuncturist (wij wonen in Middelburg). Mijn vader heeft al 15 jaar last van oorsuizen, maar de afgelopen maanden is het zeer verergerd, waardoor we nu wanhopig opzoek zijn naar een behandeling/verlichting.
Deze week heeft hij een intakegesprek gehad en een eerste sessie. Vanaf nu zal hij iedere week gaan.
Ook gaat hij eind deze maand naar het audiologisch centrum in Arnhem om te kijken of hij in aanmerking komt voor de Akoestische CR Neuromodulatie - behandeling via Beter Horen. (waarschijnlijk niet, omdat bij mijn vader sprake is van een ruis en niet van een piep.

Het bericht waarop ik reageer is al wel erg verouderd, maar misschien dat er iemand die dit forum leest iets aan deze informatie/ervaringen heeft. Over een paar weken kan ik een update geven van de behandelingen.

Frits

Re: Wie heeft er ervaring met Acupunctuur

Bericht door Frits » za 08.04.2017 14:18

Ik heb niet zoveel positiefs te melden over
acupunctuur. Wel voor andere aandoeningen
maar niet voor tinnitus.
Maar ik ben heel benieuwd. Houd ons op de
hoogte.
Hartelijke groet,

Frits

Johnpon

Bericht door Johnpon » ma 08.05.2017 16:26

Ik heb in het verleden Acupunctuur geprobeerd. Het betrof gewone acupunctuur en electro-acupunctuur echter zonder resultaat.
De behandelaar heeft achteraf aangeboden om alles te vergoeden als een andere acupuncturist het wel kon doen verminderen.
Hij was vrij zeker van zijn zaak. Soms helpt het maar er is een grote kans dat het niet helpt. Je kunt het in ieder geval proberen.

Frits

Bericht door Frits » ma 08.05.2017 17:38

Er zijn maar heel weinig positieve berichten over acupunctuur.
Dat is al langer bekend.
Gebruik de zoekfunctie en je krijgt bijna 200 berichten.
Hartelijke groet,

Frits

Christine777

Bericht door Christine777 » vr 20.07.2018 13:06

Heb ook acupunctuur gehad, omdat ik zoveel verschillende tonen heb, heeft ze veel naaldjes gebruikt.
Ze is er na zes behandelingen mee gestopt want het hielp echt helemaal niets.

Plaats reactie