Welk medicijn voor doorbloeding binnenoor?

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
PiepPiep

Welk medicijn voor doorbloeding binnenoor?

Bericht door PiepPiep » wo 10.06.2009 11:57

Hallo,

Ik heb morgen een afspraak met mijn huisarts en wil hem vragen voor een medicijn wat zou zorgen voor een betere doorbloeding van het binnenoor (of midden-oor?). Dat was ik ergens tegengekomen hier op het forum, maar ik kan dat berichtje niet meer vinden. Volgens mij was het zoiets als "Fional" of zo, maar ik weet de naam niet meer. Weet iemand de naam van dit medicijn/medicijnen?

Alvast bedankt!
PiepPiep

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 10.06.2009 12:30

betahistine? (gokje)
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

PiepPiep

Bericht door PiepPiep » wo 10.06.2009 12:56

JV schreef:betahistine? (gokje)
Ja, dat was hem! Nu maar hopen dat de huisarts dit wil voorschrijven zonder overleg met een KNO-arts (want dan zijn we weer 6 maanden verder :lol: )

Kees

Bericht door Kees » wo 10.06.2009 16:30

PiepPiep schreef:
Ja, dat was hem! Nu maar hopen dat de huisarts dit wil voorschrijven zonder overleg met een KNO-arts (want dan zijn we weer 6 maanden verder :lol: )

Betahistine 16 mg. dat wil heel soms wel eens helpen, maar verwacht
er niet teveel van, kan het alleen maar meevallen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

PiepPiep

Bericht door PiepPiep » wo 10.06.2009 18:24

Kees schreef:
PiepPiep schreef:

Betahistine 16 mg. dat wil heel soms wel eens helpen, maar verwacht
er niet teveel van, kan het alleen maar meevallen.
Is het proberen waard! De reden dat ik het wil proberen is het volgende:

Gisteren heb ik geprobeerd om vast te stellen welke frequentie mijn "brom" heeft. Dit bleek ongeveer 70Hz te zijn. Ik gebruikte hiervoor een zogenaamde frequency-sweep: een programmaatje dat begint bij 6Hz (niet hoorbaar) en dat langzaam oploopt naar de 20Khz (ook niet hoorbaar, althans, ik niet). Enfin, 70Hz dus. Maar vervolgens gebeurde er iets raars. Ik had mijn "goede" oor getest en dat ging prima. Toen deed ik dezelfde test maar dan op mijn "probleem" oor. Plotseling bij 400Hz werd mijn bromtoon (van 70Hz) ONTZETTEND hard. En met hard bedoel ik zo'n 4 of 5 keer zo luid als normaal, alsof je met je oren aan een aanslaande koelkast bent geplakt :P ). Daarna ben ik op bed gaan liggen rustend op mijn goede oor en na een uurtje was de brom weer normaal. Vervolgens weer de test gedaan, en ja hoor, bij 400Hz: feest! Vanochtend voor de zekerheid nog een keer en wederom kabaal bij 400Hz. En dit allemaal alleen bij mijn probleemoor, mijn goede oor gaat goed. De sweep zelf voer ik uit op een laag volume, echt niet iets waar je wat mee zou kunnen beschadigen. Overigens is het niet zo dat als ik bij de 400Hz kom, ik die frequentie zelf (400Hz) heel hard hoor, maar mijn 70Hz brom die gaat ineens heel hard en blijft ook zo een hele tijd. Enfin, ik heb een beetje hoop dat met dit medicijn mijn 400Hz trilharen (waar dus duidelijk een probleem zit) nog een beetje kan opkrikken en ook door zoveel mogelijk uit geluid met 400Hz te blijven, indien mogelijk.

Sorry, is een beetje lang verhaal geworden maar ik had het nodig om FF van me af te schrijven. Is er iemand met soortgelijke ervaringen?

rdk

Bericht door rdk » za 27.06.2009 16:58

Ik was halverwege het verhaal de weg al kwijt.. :-D
Maar ik ga binnenkort ook proberen om betahistine te krijgen. Al is de kans wel groot, dat de doktor me door stuurt naar de KNO in Tilburg. Maar sinds de laatste keer heb ik echt een hekel gekregen aan die arrogante gast. Dus ik hoop dat de doktor het aan mij kan meegeven, en anders op zoek naar een andere kno.

Maar ik moet zeggen, ik heb eigenlijk maar weinig positieve reacties gelezen over betahistine. Niet dat het de oorsuizen verslechterd, maar dat het gewoon niet helpt. Je moet er ook niet veel van verwachten, maar als het bij zoveel mensen niet helpt, waarom is dit dan toch het middel om oorsuizen te verminderen?

Kees

Bericht door Kees » za 27.06.2009 19:49

rdk schreef:Ik was halverwege het verhaal de weg al kwijt.. :-D
Maar ik ga binnenkort ook proberen om betahistine te krijgen. Al is de kans wel groot, dat de doktor me door stuurt naar de KNO in Tilburg. Maar sinds de laatste keer heb ik echt een hekel gekregen aan die arrogante gast. Dus ik hoop dat de doktor het aan mij kan meegeven, en anders op zoek naar een andere kno.

Maar ik moet zeggen, ik heb eigenlijk maar weinig positieve reacties gelezen over betahistine. Niet dat het de oorsuizen verslechterd, maar dat het gewoon niet helpt. Je moet er ook niet veel van verwachten, maar als het bij zoveel mensen niet helpt, waarom is dit dan toch het middel om oorsuizen te verminderen?

Om de simpele reden dat het medicijn eigenlijk officieel niet voor Tinnitus is.
Meestal wordt het gebruikt bij patiënten met Ménière-klachten.
Daar wordt er meer resultaat mee berijkt, ook al helpt het ook weer niet bij alle Ménière-patienten.

Maar soms werkt het ook tegen Tinnitus is men achtergekomen
zodoende wordt het daarvoor ook gebruikt, wel met wisselend resultaat dus.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie