Bedrijfsarts

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Deappie

Bedrijfsarts

Bericht door Deappie » vr 16.10.2009 14:30

Hallo ik heb een gesprek bij de bedrijfs arts gehad i.v.m mijn T klachten. Dit heeft voor mij alleen maar positive gevolgen gehad, hij heeft op papier gezet dat ik chronisch ziek ben. En dat mijn belasting moet worden aangepast aan mijn klachten, dit houd in dat als ik me goed voel en niet al teveel last heb ik zwaarder belast kan worden en als het minder gaat dat ik minder belasting kan hebben. Dit betekend wel dat ik zelf goed moet communiseren over mijn gestel. En om dit goed te kunnen ga ik daar een training in volgen. Dit geeft voor mij een stukje rust, ik ben hier zeer tevreden over. er zijn dus in ieder geval artsen die met je mee willen denken, en naar een oplossing zoeken die voor iedereen acceptabel is. :cool:

aB

Kees

Bericht door Kees » vr 16.10.2009 15:25

Hallo, goede zaak, dat is weer eens een positief geluid op het forum.

Inderdaad, er zijn echt nog wel artsen, keuringsartsen enz. die
een luisterend oor hebben voor de patiënt.

Alleen jammer dat je ze met een lampje moet zoeken.
Laatst gewijzigd door Kees op wo 04.11.2009 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 04.11.2009 05:11

Je hebt een bedrijfsarts getroffen die het snapt: niet de T is het probleem, maar je (verminderde) belastbaarheid!
Goeie arts, gelukkig zijn die er meer.

Gr.
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » di 10.11.2009 19:17

Heb zelf vrijdag a.s. gesprek met de bedrijfsarts. Werk gelukkig wel weer naar tevredenheid. Ondanks dat ik druk heb gewerkt ga ik stress wel uit de weg.

Vr.gr. Harm Jan

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » vr 13.11.2009 17:29

Gesprek achter de rug van bedrijfsarts. Verliep ook zeker prima. Door mijn werk kan ik de Tinnitus gelukkig wel van me afzetten. Wat iedereen natuurlijk wil is gelijk genezen worden. Probeer het eerst ongeveer 3 maanden aan te zien met hoe het stand houd zonder teveel stress e.d. Het is soms moeilijk te accepteren. Maar waar ik meer moeite mee heb is dat je er maar mee moet leren leven. Da´s meteen wel heel cru. Zonder trouwens te denken dat het eventjes is te genezen. Maar probeer er wel rustig mee om te gaan.

Vr.gr. Harm Jan

Kees

Bericht door Kees » vr 13.11.2009 20:09

Harm Jan schreef:Gesprek achter de rug van bedrijfsarts. Verliep ook zeker prima. Door mijn werk kan ik de Tinnitus gelukkig wel van me afzetten. Wat iedereen natuurlijk wil is gelijk genezen worden. Probeer het eerst ongeveer 3 maanden aan te zien met hoe het stand houd zonder teveel stress e.d. Het is soms moeilijk te accepteren. Maar waar ik meer moeite mee heb is dat je er maar mee moet leren leven. Da´s meteen wel heel cru. Zonder trouwens te denken dat het eventjes is te genezen. Maar probeer er wel rustig mee om te gaan.

Vr.gr. Harm Jan

Probeer het op een iets andere manier te benaderen.

"Ermee leren omgaan", is toch iets anders dan ermee leren leven.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » vr 13.11.2009 20:32

Dat ik er maar mee moet leren leven was niet de reaktie van de bedrijfsarts, maar van een huisarts (meerdere i.v.m. groepspraktijk). Trouwens is er ook een huisarts aldaar die de kwaal m.i. serieuzer neemt.

Vr.gr. Harm Jan

JV
Contacteer:

Bericht door JV » vr 13.11.2009 23:35

Huisartsen zijn maar zelden echt op de hoogte van tinnitus. Die van mij heeft zich er de afgelopen jaren wel wat in verdiept (en het nodige opgestoken van mij 8-))
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Deappie

Bericht door Deappie » za 14.11.2009 10:56

Hallo,
Goed om te horen dat ook jou bedrijfsarts er begrip voor heeft. Maar wat jij zegt er mee leren leven of zoals kees zegt er mee om leren gaan is ook voor mij nog steeds het moeilijkst. Soms gaat het goed, maar op de momenten dat het door welke reden dan ook weer ongenadig toe slaat of veranderd ben ik weer van slag en hoop ik maar dat het weer terug zakt naar een normaal niveau.

Ab :lool:

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » za 14.11.2009 11:46

Ermee leren leven vind ik evenals Kees een andere reaktie dan ermee om leren gaan. Ermee leren leven klinkt op mij als een verwijt naar de patiënt toe. In het andere geval toont de arts i.i.g. wel respect.

Vr.gr. Harm Jan

Plaats reactie