hyperacusis infuustherapiebehandeling in duitsl. en oostenri

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
ankie

hyperacusis infuustherapiebehandeling in duitsl. en oostenri

Bericht door ankie » di 01.12.2009 10:26

Omdat ik toch vaak een prive mailtje krijg over de infuusbehandelingen en ik zelf eigenlijk nooit meer op het forum ben, wil ik hier nog een keer uitleggen hoe of wat...

Er zijn in oostenrijk en duitsland infuusbehandelingen mogelijk waarbij je tien dagen achter elkaar naar het ziekenhuis komt (of kno-praktijk) en je daar een infuus krijgt die het zelfherstellend vermogen van je oren activeert. Dit kan ZOWEL VOOR HYPERACUSIS ALS TINNITUS!

Bij mij heeft het goed geholpen, al kreeg ik bij een volgend hard lawaai waar ik niet op verdacht was wel weer een piep in mijn oor. In totaal ben ik drie keer geweest voor een totale infuusbehandeling. Nu is de laatste keer twee jaar geleden en heb ik geen piep meer. Ik heb ook hyperacusis maar dat had ik al langer voor ik een piep kreeg en voor mijn H was het dus te laat. Je moet er binnen drie weken bij zijn.

Samengevat:

wanneer: bij klachten korter dan 3 weken
waar: ziekenhuizen, kno artsen in duitsland en oostenrijk (in duitsland zijn er ook speciale tinnitusklinieken)
duur: tien behandelingen van een half uur
resultaat: goed
kosten: weet ik niet, want ik krijg het vergoed omdat ik in oostenrijk woon. er zijn mensen op het forum die zelf al eens naar dld zijn gegaan en die kunnen je er meer over vertellen.

groetjes Ankie

Kees

Bericht door Kees » di 01.12.2009 14:14

Hallo Ankie,

Bedankt voor de informatie.

Inderdaad, we hebben je al een poos niet meer op het forum gezien.
Gaat waarschijnlijk dus wel goed met je.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie