huisarts

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
ciska1961

huisarts

Bericht door ciska1961 » do 18.02.2010 10:33

Ik ben boos op de assistentes van de huisarts!Sinds een paar maanden heb ik een andere huisarts,ik was nl verhuisd naar eenander dorp,de huisarts die ik al had beviel heel goed,en ik mocht er blijven ondanks de verhuizing.Toch nam ik de beslissing toen t oorsuizen en piepen begon,om een huisarts te nemen in mijn eigen dorp op nog geen 5 min loopafstand.
Wat heb ik een spijt vandie beslissing!Mijn vorige arts wist hoe onzeker ik kanzijn en soms daardoor nogal vaak naar de dokter ging,maarhij kon daar goed mee omgaan.
De nieuwe arts had ik dat ook uitgelegd,en die leek t te begrijpen.
Tot ik ineensmeer last kreeg van oorsuizen en piepen.OOk was ik daarvoor al een tijd regelmatig raar in mijn hood en veel nekklachten.
Ik was dus vaak bij de nieuwe arts te vinden,maar die stuurde meallleen ondanks mijn eigen aandringen door naar de knoarts,die keek in de oren,neus en keel en dat was dat.COnclusie T.Ik wilde voormezelf meer onderzoeken ,,gewoon voormijn eigen gemoed.
Het was nl zomaar ineens begonnen,die oorsuizen en piepen,en soms urenlang achter elkaar en met een grote druk in mijn oor,die is wat minder maar soms is die druk er nog wel,,maar t harde suizen en piepe is weer veel erger na een audiologisch onderzoek.
Gister zat ik er echt ff doorheen,,en ik belde vanmorgen de huisarts,kreeg eenafspraak voor morgen,maarnog geen 2 minuten later werd ik terug gebeld,door diezelfde assistente,wat ik eigenlijk kwam doen,want de huisarts kon er niks meermee,ik zou toch naar de ggz gaan?Die moest ik eerst maar even bellen.Daarna moest ik de assistente maar terugbellen.Goh wat moest ik daarna huilen van onmacht,ik sta inderdaad onder invloed van die huisarts bij de ggz op de wachtlijst,,terwijl ik daar zelf niet achtersta maar t deedomdat deze huisarts mij niet verder helpen kan zoals hij dat zelf zegt.Ik wil zo graag die echo en scan onderzoeken ,,gewoon voor me eigengemoedrust,maar nee ggz,dat is duidelijk voor de huisarts.Ik ben zo machteloos,,,maarik heb meteen daarna mijn oude huisarts gebeld,teminste de assistente kreeg ik,vanmiddag moetik terug bellen of ik weer als patiente terug mag komen,,ik hoop t ten zeerste,danmaar 15 minuten rijden met de auto,maar deze arts begrijpt mij altijd wel.
Stel dat t tussen mijn oren zit,dan nog moet je toch dat bevestigd krijgen?Niet alleen een onderzoekje in je oren?
Ik ging mee in t verhaal van de ggz omdat ik dan teminste misschien vandaaruit verder geholpen word.Het gingweken goed metmij ondanks de T,maar ik heb er nu even genoeg van,ik wil niet als een Labiele vrouw behandeld worden want dat ben ik niet.Ik vind t echt heelerg dat een assistente me terug belt met t feit dat ik voor ik bij de dok kan komendie volgens haar al tig keer in mijn oren heeft gekeken, dat ik eerst maar de ggz moet bellen!

Kees

Bericht door Kees » do 18.02.2010 13:22

Misschien is Tinnitus Retraining Therapie iets voor je in plaats van de GGZ.

Hoewel, als je een goede psycholoog toegewezen krijgt zou dat best goed kunnen uitpakken.
Maar als het niet klkt, moet je wel direct aan de bel trekken en om een ander vragen.
Laatst gewijzigd door Kees op do 18.02.2010 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

ciska1961

Bericht door ciska1961 » do 18.02.2010 15:06

ja ben alweer beetje gekalmeerd,maar ikga danmaar naar ggz om vandaaruit proberen verder te komen.
Bij de reguliere artsen kom ik toch niet verder.Helaas,,dus wie weet via de weg van ggz weer beter in me vel.

Erica47

Bericht door Erica47 » do 18.02.2010 20:17

Hai Ciska

Ik hoop dat je weer bij je 'oude' huisarts terecht kan.
Het is erg belangrijk om met vol vertrouwen met klachten bij een huisarts terecht te kunnen.
En wat Kees ook schreef; een goede psycholoog zou ook veel voor je kunnen betekenen.
Mijn huisarts stuurt me liever naar cognitieve therapie dan naar een Audiologisch Centrum.
Ik wil het graag andersom, maar ja....

Naar een cognitief therapeut ben ik nog niet geweest. Ik weet wat ze doen en zie daar momenteel voor mijn tinnitus nog geen heil in (ik ben al eens in therapie geweest, voor wat anders).
Ik gok eerst nog even op andere, nieuwe ontwikkelingen in 2010.
Anders: toch maar naar België voor TRT en misschien Heidelberg voor Musiektherapie.
En dan misschien cognitieve therapie.

Maar dat is mijn stappenplan.
Ik denk dat ik het nog wel een tijdje kan uitzingen.

Sterkte en succes.
Erica

ciska1961

Bericht door ciska1961 » do 18.02.2010 20:31

van het audiologisch centrum had ik begrepen dat ik licht verlies van hoge tonen heb,,en daardoor last kan hebben van t suisen en piepen.Ik krijg voor proef een maskeerder,maarze vond me te goed voor therapie daar.
gister had ik alleen ineens helemaal genoeg van dat harde geluid in mijn hoofd,ik wist al dat mijn huisarts er niksmeer mee kan,behalve naar de ggz psigiater,hij zegt vandaaruit kunnen ze je verder helpen,en als hun aanvullend onderzoek nodig achten dan kan dat.
Vandaag is t weer gelukkig wat minder geworden,,,in ieder geval dragelijker.Dat vind ik dus zo raar dat t op en af is,soms heel erg en dan ineens weer minder.
In bed is t altijd t ergste en neem ik altijd een oxzomapan.
Dan kan ik teminste nog een beetje slapen.
VOor het gehooronderzoek ging t best redelijk,,wel altijd een heftige dag maar daarna vaak weer minder en soms helemaal niet.
Vanaf t onderzoek vorige week was t elke dag weer heel erg.
Toch krijg ik die verekte scan of echo maar niet,de huisarts vind dat echt niet nodig en t zou ook erg vervelend voor mij kunnen zijn,ivm het erger worden ofzo,
Mijn oude huisarts neemt me helaas niet terug als patiente,omdat we nu toch in een ander dorp wonen,en dat t toch beter is omdaar de arts te houden.
De nieuwe huisarts is ook niet verkeerd,en nam me ook elke keer wel serieus,maar hij wil voorkomen dat ik aan de verkeerde medicijne kom,en daarom wil hij dat ik naar t ggz ga.VOoral omdat ie vind dat ik de laatste jaren teveel heb meegemaakt,wat verwerkt moet worden.
De knoarts die ik had was helemaal waardeloos,die had in mijn ogen echt verder moeten kijken,en morgen bel ik daar ook weer naar toe dat ik toen niet tevreden was.
die man was zo kortaf,,en keek alleenin mijn oren,neus en keel.
die waren prima zei hij dus diagnose is T,ik heb wel een vaten probleem,,dmv trombosebeen,ik heb wel een afspraak (pas in april kon ik terecht)bij de kaakchiurg,en in maart ga ik naar een homeopatisch arts.Ik wil eens kijken of die me inieder geval beter in me vel kan laten zitten.Ik ben gelukkig niet depri,en wil dat niet worden ook.

Plaats reactie