UZA en dr De Ridder

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

herci
Contacteer:

Bericht door herci » vr 08.10.2010 16:34

Ben wel 5x naar UZ Antwerpen geweest en daar hebben ze de haarceltest nooit gedaan...Wel allerlei ander spul. Terwijl ik uitdrukkelijk vertelde dat ik bijna zeker was dat het door een concert was. De gewone gehoortesten waren telkens perfect, dus zij betwijfelden dit telkens.
Nu had ik in Gent tenminste de bevestiging dat het daarvan komt.

Had in Antwerpen ook telkens het gevoel dat ik redelijk snel mijn verhaal moest doen, kreeg niet zo veel uitleg, als ik iets vertelde over rare gewaarwordingen in mijn oren dan zeiden ze dat ze niet wisten wat het is... Zels één dokter zat met een grijns te luisteren, zo echt van wat vertelt die nu...en ik heb dat nog nooit gehoord zei hij nadien. Ik heb daar toch zelden het gevoel gehad dat ze tijd namen voor je en dingen wilden uitleggen. Ook telkens een andere arts, assistent of professor.
Alles duurde er ook zo lang. In Gent was ik na anderhalf uur terug buiten na het hele pakket. Max 10 min. in wachtzaal en 2x een gesprek gehad met de arts. Had voor de eerste keer het gevoel dat iemand kennis van zaken had en de situatie enigszins begreep...zover dit mogelijk is natuurlijk. Voor hulp moet je wel niet in het UZ terecht aangezien ze enkel met zo'n psycholoog werken die niet over je T wil praten. Ik denk dat die arts ook zoiets had van: ik zou ook liever pyschologen op mijn afdeling hebben die wel over T en H praten en mensen tips geven om te ontspannen en dergelijke...maar ja die ziekenhuizen hé...heb je vaak niet te kiezen.

jvdl

Bericht door jvdl » za 09.10.2010 13:33

Je bent toch vrij in de keuze van ziekenhuis en arts ! Ik ben zelfs vanuit Nederland naar België gegaan. Zelf ben ik uiterst tevreden over prof. de Ridder. Ik vind juist dat hij alles goed onderzoekt, goed uitlegt en de tijd voor een patiënt neemt. Meestal is hij ook redelijk op tijd is mijn ervaring.

LK

UZA twee afdelingen en pschychologe met kennis van T en H

Bericht door LK » zo 10.10.2010 07:56

In het UZA heb je wel de NKO afdeling en de Brainkliniek van dr De Ridder.
Het zijn 2 verschillende afdelingen! Bij de afdeling NKO doen ze de haarcellen test wel.
Indien je pshychische begeleiding wil is er ondertussen aan de dienst NKO van het Sint Augustinus ziekenhuis in Antwerpen een pshychologe aan het werk die weet waar het over gaat, het is een Nederlandse, haar naam is Tania Windsant.
Ik hoor alleen maar positivieve dingen over haar!

Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Schroef

Bericht door Schroef » zo 10.10.2010 10:03

00
Laatst gewijzigd door Schroef op za 07.01.2012 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

LK

Bericht door LK » zo 10.10.2010 10:08

Dat angstig zal er veel mee te maken hebben, ik zit met een LDL van 70 DBa hyperacusis.
Deze test is daar zeker onder van geluidsniveau, ik ben er abosluut zeker van dat deze test niemand zijn oren kan beschadigen.
Maar ja, als ik angstig ben, verdraag ik ook geen enekel geluid...
Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Plaats reactie