UZA en dr De Ridder

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

LK

Brainkliniek

Bericht door LK » ma 13.09.2010 15:55

Brainkliniek is gewoon de nieuwe naam. Het is een naam om aan te geven waar dr De Ridder mee bezig is, en daar is hij al meer dan 3 jaar mee bezig. Ik ben absoluut voorstander van onderzoek, alleen wil ik zelf niet een proefkonijn zijn van nieuwe technieken...Want dat blijft het, nieuwe technieken ontwikkelen.
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Kees

Bericht door Kees » di 14.09.2010 16:26

Gisteravond hoorde ik ook tijdens de lezing in Assen dat de operaties
met elektrodes om de gehoorzenuw in Groningen ook weer op hold staan.

De leverancies van de electrodes heeft zich teruggetrokken omdat hij de kwaliteit niet meer kon leveren.
Eerst waren er 6 operaties uitgevoerd in 2002/2003, daarvan waren er 4 gelukt.

Dr. Det-Bartels was uitgebreid betrokken bij de selectie van deze 10 patienten uit een groep van ruim 100 patienten.

Nu waren ze met de sessie van 10 patienten begonnen waarvan de eerste al direct mislukt was wegens niet goede electrodes.

Nu is de leverancies er helemaal mee gestopt en staat alles weer stil. :evil:
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Frits

Bericht door Frits » di 14.09.2010 17:57

Kees schreef:Gisteravond hoorde ik ook tijdens de lezing in Assen dat de operaties
met elektrodes om de gehoorzenuw in Groningen ook weer op hold staan.

De leverancies van de electrodes heeft zich teruggetrokken omdat hij de kwaliteit niet meer kon leveren.
Eerst waren er 6 operaties uitgevoerd in 2002/2003, daarvan waren er 4 gelukt.

Dr. Det-Bartels was uitgebreid betrokken bij de selectie van deze 10 patienten uit een groep van ruim 100 patienten.

Nu waren ze met de sessie van 10 patienten begonnen waarvan de eerste al direct mislukt was wegens niet goede electrodes.

Nu is de leverancies er helemaal mee gestopt en staat alles weer stil. :evil:

Het wil maar niet lukken. Er rust kennelijk geen zegen op.

Ik zou zeggen, toch maar volhouden!
Hartelijke groet,

Frits

LK

elektrodes om de gehoorzenuw in Belgie

Bericht door LK » di 14.09.2010 18:51

Voor alle duidelijkheid zijn de operaties met de elektrode om de gehoorzenuw niet dezelfde
dan de elektrodes in de hersenen (uitgevoerd door Dr DeRidder Brainkliniek UZA)
Deze zijn ook gepland om uit te voeren in het Sint Augustinus ziekenhuis in Antwerpen,
en dit op de afdeling NKO. Er zijn al 10 kandidaten voor geselecteerd,
want niet iedereen komt hiervoor in aanmerking, ik zal eens nakijken of de operaties als zijn
uitgevoerd en wat de resultaten zijn,ik hou jullie op de hoogte. De behandelende arts ken ik goed.

Wat ik ervan te horen krijg is dat de kans op succes veel groter is dan bij de elektrodes in de hersenen.
Lijkt me ook logisch, het is het probleem aan de bron aanpakken en niet aan de ontvangst.
Het gaat hier wel vooral over het behandelen van tinnutus en niet over hyperacusis...
Ik geef ook alleen mee wat ik te horen krijg, misschien geeft het enkelen weer moed om positief naar de toekomlst te kijken...
Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Kees

Re: elektrodes om de gehoorzenuw in Belgie

Bericht door Kees » di 14.09.2010 19:00

LK schreef:Voor alle duidelijkheid zijn de operaties met de elektrode om de gehoorzenuw niet dezelfde
Deze zijn ook gepland om uit te voeren in het Sint Augustinus ziekenhuis in Antwerpen,
want niet iedereen komt hiervoor in aanmerking, ik zal eens nakijken of de operaties als zijn
uitgevoerd en wat de resultaten zijn,ik hou jullie op de hoogte. De behandelende arts ken ik goed.

Wat ik ervan te horen krijg is dat de kans op succes veel groter is dan bij de elektrodes in de hersenen.
Lijkt me ook logisch, het is het probleem aan de bron aanpakken en niet aan de ontvangst.
Het gaat hier wel vooral over het behandelen van tinnutus en niet over hyperacusis...
Ik geef ook alleen mee wat ik te horen krijg, misschien geeft het enkelen weer moed om positief naar de toekomlst te kijken...
Groeten LK

Dat is genoegzaam bekend.
Dr. de Ridder plaatste ze altijd in de hersenschors.

Wel een hele tricky operatie vergeleken met die in Groningen.
Ook weten we van diverse forummers in het verleden dat dit
ook lang niet altijd een succes was bij dr. de Ridder.

Maar ook hier zal de voortgang in de techniek misschien verbetering brengen.
Groeten,

Kees.

Frits

Re: elektrodes om de gehoorzenuw in Belgie

Bericht door Frits » di 14.09.2010 20:23

Kees schreef:
LK schreef:Voor alle duidelijkheid zijn de operaties met de elektrode om de gehoorzenuw niet dezelfde

Groeten LK

Dat is genoegzaam bekend.
Dr. de Ridder plaatste ze altijd in de hersenschors.

Wel een hele tricky operatie vergeleken met die in Groningen.
Ook weten we van diverse forummers in het verleden dat dit
ook lang niet altijd een succes was bij dr. de Ridder.

Maar ook hier zal de voortgang in de techniek misschien verbetering brengen.
Hele tricky operaties waar ik me voorlopig maar niet aan waag.
Wat ik me afvraag, staan de ontwikkelingen in Groningen nu stil of gebeurt er nog wat?

Ik ben niet nieuwsgierig, maar ik wil wel graag alles weten.
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » wo 15.09.2010 16:33

De ontwikkelingen gaan door, maar via andere ingangen.

Enerzijds schrijven ze de patienten nu vaker hoortoestellen voor.
Dat schijnt toch ook wel successen te geven.
Ook de andere onderzoeken gaan daar gewoon door.

Ook via de electromagnetische stimulatie gaan ze verder
Daar is onlangs nog een arts op afgestudeerd.

Op 10 november wordt daar ook een avond gehouden over Tinnitus.
Prof. dr. Pim van Dijk vertelt dan over zijn werk.
Ik geef dan weer een lezing als ervaringsdeskundige.

Daar zal ik dus wel horen waar ze nu precies staan met de ontwikkelingen.
Laatst gewijzigd door Kees op do 16.09.2010 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

JV
Contacteer:

Bericht door JV » do 16.09.2010 00:40

udo j schreef:Ik wist niet dat het nog zo kort was. Dat verklaart waarom er nog
geen vloerbedekking ligt 8-)
mvg udo
Volgens mij heeft het ontbreken van vloerbedekking vooral te maken met een lek in het dak... :-D

Maar: wat je ook vindt van De Ridder; het is tenminste iemand die zoekt naar een echte aanpak van de oorzaak (in plaats van het bestrijden van de symptonen). Mijn persoonlijke mening is dat hij wel in de goede richting zit maar dat neemt niet weg dat een echte oplossing waarschijnlijk nog ver weg is. Ik denk dat het motto 'niet geschoten is altijd mis' ook in Antwerpen populair is.

Wat mij persoonlijk betreft: ik heb op zich geen baat gehad bij de diverse pogingen maar ik heb wel meer inzicht gekregen in wat er zich in mij 'brain' afspeelt. Ik ben nog steeds 'onder behandeling' maar verwacht er niet veel -meer- van... maar ach, wie weet en ik troost me met de gedachte dat het 'voor de wetenschap is'.

Gr
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

LK

TRT oosterse geneeskunde Limbish systeem

Bericht door LK » do 16.09.2010 23:26

Bij mijn laatste bezoek aan Dr De Ridder was ik even vebaasd.. Hij zei me dat hij veel gehad heeft aan het lezen van het boek TRT ,Hazell en Jastreboff.. Binnenkort plaats hij de elektrodes misschien in het Limbisch systeem van de hersenen, grapje ...maar ik kon het niet laten.
Die chinezen en vele andere Oosterse goeroe's, Yoga mannen weten al duizende jaren hoe belangrijk dit Lymbisch systeem is, wij in de Westerse geneeskunde hebben nu eindelijk bewijzen hiervan met onze superscanners kunnen we nu meten dat er bij T en H patienten meer activitiet is in dat gebied van de hersenen. Die gasten in het Oosten leggen door meditatie dat systeem even stil als ze willen ... daar kunnen we nog veel van leren. Er is daar zelfs een land in het Oosten waar mensen met Tinnitus aanbeden worden, want zij zijn afstammelingen van God, ik denk niet dat die veel wakker liggen van de piep in hun oor... Groeten LK
Laatst gewijzigd door LK op za 18.09.2010 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

LK

mijn conclusie over de behand.Dr DeRidder en de Brainkliniek

Bericht door LK » za 18.09.2010 21:12

Na het ganse forum af te zoeken en een aantal getuigen buiten het forum te hebben gesproken ben ik tot volgende conclusie gekomen:
- het voorschrijven van Rivotril: helpt om het in de hersenen wat rustiger te maken zowel voor T als H, vooral ook voor het slapen, niet te lang gebruiken, we weten allen dat Benzo's heel verslavend zijn en op lange termijn niet goed zijn voor ons lichaam, na het stoppen met Rivotril is de toestand meestal dezelfde als daarvoor..wel voorzichtig afbouwen na lang gebruik
- het voorschrijven van anti-depressiva (zoals Deanixit en andere) helpen zeker bij een depressie om ons beter te voelen, maar hebben geen herstel effect op T en H, dus wanneer je niet deprie bent ook niet nemen!! er is geen enkel bewijs dat SSRI's tinnitus klachten verbeteren, wel de gemoedstoestand die er bij kan optreden..
- magnetiche en andere tijdelijke stimulatie helpt bij sommige ,maar nooit blijvend, er zijn anderen die een verhoogde T hebben na deze behandeling
- plaatsen van een elektrode in de hersenen, enkel en alleen wanneer er geen andere uitweg is en dan nog... , er zijn weinig goede resultaten van bekend, het gaat om uitzonderingen , er zijn ook wel ernstige bijwerkingen mogelijk zoals een epelepsie aanval ...en het blijft wel een ingrijpende operatie...
- het feit dat nu weer nieuwe experimenten worden opgestart in de Brainkliniek zoals het luisteren naar muziek met aangepaste iPods die de frekwenties van het gehoorverlies versterken, wijzen erop dat ze nog steeds op zoek zijn..
En dat laatste is vooral belangrijk, ze zijn op zoek voor ons naar een uiteindelijk werkende therapie en dat kunnen we alleen maar toejuichen..
Groeten LK

Frits

Re: mijn conclusie over de behand.Dr DeRidder en de Brainkli

Bericht door Frits » za 18.09.2010 21:37

LK schreef:Na het ganse forum af te zoeken en een aantal getuigen buiten het forum te hebben gesproken ben ik tot volgende conclusie gekomen:
- het voorschrijven van Rivotril: helpt om het in de hersenen wat rustiger te maken zowel voor T als H, vooral ook voor het slapen, niet te lang gebruiken, we weten allen dat Benzo's heel verslavend zijn en op lange termijn niet goed zijn voor ons lichaam, na het stoppen met Rivotril is de toestand meestal dezelfde als daarvoor..wel voorzichtig afbouwen na lang gebruik
- het voorschrijven van anti-depressiva (zoals Deanixit en andere) helpen zeker bij een depressie om ons beter te voelen, maar hebben geen herstel effect op T en H, dus wanneer je niet deprie bent ook niet nemen!! er is geen enkel bewijs dat SSRI's tinnitus klachten verbeteren, wel de gemoedstoestand die er bij kan optreden..
- magnetiche en andere tijdelijke stimulatie helpt bij sommige ,maar nooit blijvend, er zijn anderen die een verhoogde T hebben na deze behandeling
- plaatsen van een elektrode in de hersenen, enkel en alleen wanneer er geen andere uitweg is en dan nog... , er zijn weinig goede resultaten van bekend, het gaat om uitzonderingen , er zijn ook wel ernstige bijwerkingen mogelijk zoals een epelepsie aanval ...en het blijft wel een ingrijpende operatie...
- het feit dat nu weer nieuwe experimenten worden opgestart in de Brainkliniek zoals het luisteren naar muziek met aangepaste iPods die de frekwenties van het gehoorverlies versterken, wijzen erop dat ze nog steeds op zoek zijn..
En dat laatste is vooral belangrijk, ze zijn op zoek voor ons naar een uiteindelijk werkende therapie en dat kunnen we alleen maar toejuichen..
Groeten LK
Ik denk dat ik het in grote lijnen wel met je eens ben LK.

Deanixit is ook op de Nederlandse markt geweest. Maar het is verboden.
Het fijne weet ik er niet van maar ik vermoed teveel bijwerkingen.

Dat ze op zoek zijn dat heb ik al vele malen gezegd. Zowel in het binnen- als in het buitenland. Ik ben er van overtuigd dat er een oplossing komt.

Volgens Kees zijn ze in Groningen ook hard bezig. Misschien horen we daar binnenkort iets over.

Ik weet het duurt allemaal veel te lang. Maar heb geduld. Het komt.
Laat dat een troost zijn.

Als mijn T&H met 50% kan worden teruggebracht zal ik tevreden zijn.
Kan je nagaan hoe heftig het is
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » zo 19.09.2010 12:18

Dan heb ik toch ook weer wat minder goed nieuws uit Groningen.

De operaties met het plaatsen van electrodes om de gehoorzenuw staan stil in Groningen.
De leverancier van de electrodes heeft zich uit het project teruggetrokken.

Hij kon niet garanderen dat de electrodes goed zouden werken.
Er was al een operatie mislukt vanwege een fout in de electrodes.

De andere onderzoeken blijven natuurlijk wel doorgaan, maar dit is toch wel een tegenslag.
Groeten,

Kees.

Maartje

Re: mijn conclusie over de behand.Dr DeRidder en de Brainkli

Bericht door Maartje » zo 19.09.2010 13:39

LK schreef:Na het ganse forum af te zoeken en een aantal getuigen buiten het forum te hebben gesproken ben ik tot volgende conclusie gekomen:

Groeten LK
Als je met AD de depressie waar je onder lijdt, de kop in drukt... dan zou dit toch een positief effect moeten hebben op je T?
We weten toch allemaal dat stress en depressie een negatief effect heeft op de T? Dus depressie weg, T weg?? (of in ieder geval minder?) :-( Of zie ik dit te simpel??

udo j

Bericht door udo j » zo 19.09.2010 13:40

Rivotril is ook zeker geen wondermiddel maar helpt me momenteel wel.
Zeker voor mensen die last van H hebben zou ik het aanbevelen.

Ik neem deanxit omdat het aangeraden werd in combinatie te gebruiken
maar deprie ben ik zeker niet dus ik denk dat ik die maar laat staan.
Ik begreep van het uza dat het op die bepaalde hersenhelft wekt waar T
actief is maar ik begrijp uit jou verhaal dat dat het niet het geval is.

Ik ben momenteel weer actief als muzikant en dat had ik zonder rivotril
niet gedaan denk ik. Hoewel ik merk dat het toch niet goed voor me is
ondanks ik met in ears werk.

Ik hoop op resultaten met neurofeedback of neurostimulator al zal
dat ongeveer het zelfde werken.
mvg udo

Jante

Bericht door Jante » zo 19.09.2010 18:30

Ik neem rivotril en heb ook Deanxit geprobeerd. Tot mijn verbazing merkte ik een direct rustgevend effect op mijn hersenen, waardoor ik als dat nodig was een extra uurtje sliep.

Maar Deanxit is dan ook niet alleen een antidepressivum ( dat pas op lange termijn werkt). Het bestaat uit twee hoofdbestanddelen: het (tricyclisch) antidepressivum melitraceen
en een stof die in Nederland bekend is onder de merknaam Fluanxol. Dit middel is een neurolepticum/ anti-psychoticum dat snel werkt. Het kalmeert een bepaald deel van de hersenen, waar rivotril niet aan raakt.
Fluanxol is op recept gewoon in Nederland verkrijgbaar.

Ik heb Fluanxol nu van mijn huisarts gekregen, in lage dosering. Ik gebruik het alleen op moeilijke momenten (ik zit nog steeds met o.a. luidruchtige verbouwingen om me heen, die mijn herstel flink vertragen).
De Gentse KNO-arts had me aangeraden het bestanddeeel van Deanxit aan mijn huisarts te vragen waar ik het meest aan had. Inderdaad, het is dit. Ik gebruik het zo min mogelijk maar het is wel een steun in de rug.

En LK: complimenten voor al jouw speurwerk, je uitstekende overzicht van resultaten en je actuele updates!!!

Jante

Plaats reactie