lasertherapie in Duitsland

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

WillyFaber

lasertherapie in Duitsland

Bericht door WillyFaber » za 05.08.2006 17:31

hoi allemaal. ik ben in maart in duitsland geweest voor lasertherapie voor de 4e keer. als ik de grafiek volg op de info van dr wilden dan loop ik nog steeds op schema.
naast de laser, die ik elke dag gebruik, ga ik nu het traject bij de riethorst doen. ik heb pas een kennismakingsdag meegemaakt en die was heel goed. heel informatief en duidelijk. ik laat jullie er nog wel meer over weten.
verder ben ik pas terug van vakantie uit zweden en finland. nu, daar was het ook echt vakantie voor mijn oren. lekker stil.
groeten aan iedereen en heel veel sterkte met je gezondheid.
Willy faber. voor info over laser kun je me bellen 013-5217209

Vincent

Bericht door Vincent » za 05.08.2006 17:34

Beste Willy,

Dat jij zoveel geld wilt uitgeven om een lichtje in je oren te kunnen laten schijnen begrijp ik niet.
Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het echt geen soelaas biedt, behalve dat je kapitaal kwijt raakt. Laat je niet foppen!

Kees

Bericht door Kees » za 05.08.2006 22:18

Vincent schreef:Beste Willy,

Dat jij zoveel geld wilt uitgeven om een lichtje in je oren te kunnen laten schijnen begrijp ik niet.
Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het echt geen soelaas biedt, behalve dat je kapitaal kwijt raakt. Laat je niet foppen!
Beste Vincent,

Dan heb je de vorderingen van Willy het afgelopen jaar niet meegemaakt.
Haar klachten zijn fors minder geworden en dat is voor haar dacht ik toch het belangrijkste wat je hebben kunt.
Dat is het geld voor Willy 100 % waard.
Het feit dat alles op schema ligt betekend dat haar klachten nog steeds verder afnemen, dus toch
ondanks alle negatieve berichten over de lasertherapie is dit voor Willy
alleen maar positief.
Laatst gewijzigd door Kees op vr 11.08.2006 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

nisett veelenturf

Bericht door nisett veelenturf » vr 11.08.2006 10:32

even tussen haakjes, willy faber is een vrouw. Ik vind het fijn voor haar dat ze er baat bij heeft. ik zat in december met haar in duitsland. Je kunt haar niet vergelijken met onze oorproblemen. willy is geboren met "slechte oren"en zeg maar een zwaar geval.
Ik moet zelf eerlijk zeggen, dat ik nu niet het idee heb dat ik zoveel baat bij de lasertherapie heb gehad, tot mijn spijt.
ben altijd nog in de hoop op een wonder
groetjes nisett

ankie

Bericht door ankie » za 12.08.2006 16:01

he nisett, wat is dat nu? Ik dacht dat het veel beter ging.
Ben je trouwens al op vakantie geweest? Hoe ging het in de bus?
Wij zijn trouwens ook nog een paar dagen naar istrie geweest, bij pular in de buurt.

Groetjes Ankie

nisett veelenturf

Bericht door nisett veelenturf » za 12.08.2006 17:28

hoi ankie

de vakantie was kwa geluid wel te doen, hoor.
tinitus heb ik niet meer, maar toch die overgevoeligheid voor geluid en de druk in de oren is er nog steeds.
Ik kan wel meer geluiden verdragen dan een half jaar terug. Maar kan nou niet zeggen dat, dat door de laser komt.

WillyFaber

lasertherapie duitsland

Bericht door WillyFaber » do 16.11.2006 12:03

Beste mensen

Bij deze wil ik jullie laten weten dat ik per email nu goed bereikbaar ben. Ik heb nu een computer die niet zoveel herrie maakt. Daarom kan ik weer makkelijker mailen.

Ook voor info over de Riethorst in Ede kun je me vragen stellen. Ik ben nu bezig met de 2e fase in de groep voor tinnituspatienten. Ik heb er veel steun aan en leer erg veel bij.

Groeten, Willy
Voor vragen betreffende T en H en SH kun je me mailen willy_faber@hotmail.com

Matthias84

Bericht door Matthias84 » wo 21.02.2007 14:02

nisett veelenturf schreef:hoi ankie

de vakantie was kwa geluid wel te doen, hoor.
tinitus heb ik niet meer, maar toch die overgevoeligheid voor geluid en de druk in de oren is er nog steeds.
Ik kan wel meer geluiden verdragen dan een half jaar terug. Maar kan nou niet zeggen dat, dat door de laser komt.
hey, tinnitus heb je niet meer zeg je?
je had het dus...
hoe is die gekomen, hoe lang, en hoe is hij weer weggegaan?

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » wo 21.02.2007 22:47

inmiddels weer een paar maanden verder nu, heb ik toch wel weer continue last van oorsuizen, nogmaals, die laser heeft bij mij niets geholpen.

Matthias84

Bericht door Matthias84 » ma 26.03.2007 18:59

nisett schreef:inmiddels weer een paar maanden verder nu, heb ik toch wel weer continue last van oorsuizen, nogmaals, die laser heeft bij mij niets geholpen.
hoeveel kost dat nu eigenlijk en hoe ga je tewerk(contact) als je daaraan wilt beginnen ?

WillyFaber

laserbehandeling in Duitsland

Bericht door WillyFaber » za 31.03.2007 20:27

Hoi, ik wil je even het volgende doorgeven. De laser heeft me tot nu toe wel verbetering gegeven. Het oorsuizen is van niv. 10 naar niv 3 gegaan na mijn laatste behandelingen in maart 2007. Voor de hyperacusis schijnt het niet veel te doen. Dat is wat ik ervaar. Ook mijn gehoor is weer wat verbeterd. Ik hoop dat dat zo blijft.
De eerste serie behandelingen van 10x kosten E1800 en daarna E1540. De lasertherapie wordt niet vergoed door de verzekeringen. Ik trek het af van de belastingen. Je kunt Dr.Wilden bereiken via www.dr-wilden.de. Daar staat ook zijn email op. Je kunt vrijblijvend je klachten op een zgn. fragebogen zetten en na 2 werkdagen kun je dan bellen voor advies.
Dr.Wilden is goed bereikbaar en verleent een goede nazorg. Hij heeft ook nog een zoon die hetzelfde doet, maar die is natuurgeneeskundige en doet ook laserbehandelingen. Hij woont in Baden-Baden..

Veel succes met je beslissing. Willy Faber.
Voor vragen betreffende T en H en SH kun je me mailen willy_faber@hotmail.com

Matthias84

Re: laserbehandeling in Duitsland

Bericht door Matthias84 » zo 22.04.2007 01:42

WillyFaber schreef:Hoi, ik wil je even het volgende doorgeven. De laser heeft me tot nu toe wel verbetering gegeven. Het oorsuizen is van niv. 10 naar niv 3 gegaan na mijn laatste behandelingen in maart 2007. Voor de hyperacusis schijnt het niet veel te doen. Dat is wat ik ervaar. Ook mijn gehoor is weer wat verbeterd. Ik hoop dat dat zo blijft.
De eerste serie behandelingen van 10x kosten E1800 en daarna E1540. De lasertherapie wordt niet vergoed door de verzekeringen. Ik trek het af van de belastingen. Je kunt Dr.Wilden bereiken via www.dr-wilden.de. Daar staat ook zijn email op. Je kunt vrijblijvend je klachten op een zgn. fragebogen zetten en na 2 werkdagen kun je dan bellen voor advies.
Dr.Wilden is goed bereikbaar en verleent een goede nazorg. Hij heeft ook nog een zoon die hetzelfde doet, maar die is natuurgeneeskundige en doet ook laserbehandelingen. Hij woont in Baden-Baden..

Veel succes met je beslissing. Willy Faber.
1 behandeling van 10 x is dus 1800
daarna 1540, dat is voor een 2e behandeling?

thijs

Re: laserbehandeling in Duitsland

Bericht door thijs » zo 22.04.2007 10:41

Hoi Willy,

ik ken je niet, maar van de 15 posts die je tot nu toe hebt gedaan gaan er 12 over de laserbehandeling. De eerste viel direct met de deur in huis over dr. Wilden. De ondertitel spreekt ook voor zich. Nu zag ik in een andere post dat je ook wat organiseerde en dat je daar ook een e-mailadres bij had gezet. Misschien is ben je gewoon heel open in de communicatie, dat kan ik verder niet beoordelen.

Wat ik andere forumlezers mee wil geven is wel het volgende: laat je door meerdere mensen informeren over de verschillende behandelmethoden. Vraag je af of iemand niet toevallig ergens belang bij heeft. Het zijn zeer forse bedragen voor (experimentele) behandelmethoden die nog geen basis hebben in de reguliere wetenschap, of op zijn minst discutabel zijn.

bart

Lasertherapie

Bericht door bart » zo 22.04.2007 14:34

Hallo Thijs,

Ik heb zelf deze behandeling ook ondergaan. Wie naar mijn berichten op het forum zoekt kan hierover lezen. Ik wilde destijds zo graag naar Dr Wilden om deze behandeling uit te proberen dat ik niet te stoppen was. Ik had het geld ervoor en wilde het uitproberen.

Mijn Oom is Kno arts en zag niks in deze behandeling. Uiteindelijk lijkt het ongeveer 10 db verbetering gebracht te hebben. Maar er is me verteld dat 10 db normale fluctuaties in een audiogram zijn en ze zijn dus niet onder de indruk.

Lasertherapie voor oor problemen (gehoorverlies, tinnitus en hyperacusis) is niet discutabel in de gewone reguliere medische wetenschap. Het is onderzocht en staat bekend als placebo behandeling.

Hier en hier twee onderzoeken:
Transmeatal low-power laser irradiation for tinnitus.

* Nakashima T,
* Ueda H,
* Misawa H,
* Suzuki T,
* Tominaga M,
* Ito A,
* Numata S,
* Kasai S,
* Asahi K,
* Vernon JA,
* Meikle MB.

Department of Otorhinolaryngology, Nagoya University School of Medicine, 65 Tsurumai-cho, Showa-ku, Nagoya 466-8550, Japan.

OBJECTIVE: To evaluate effectiveness of 60-mW laser irradiation in the treatment of tinnitus. STUDY DESIGN: Prospective, randomized double-blind study. METHODS: This investigation included 68 ears in 45 patients with disabling unilateral or bilateral tinnitus. The active or placebo laser treatment was administered transmeatally once a week for 6 minutes. Laser irradiation was performed four times during a 4-week period. A questionnaire was administered to evaluate the loudness, duration, quality, and annoyance of tinnitus before and after irradiation. The loudness and pitch match for tinnitus were obtained, and distortion product otoacoustic emissions were also examined. RESULTS: No significant difference was observed between the active and placebo laser groups with regard to outcome of loudness, duration, quality, and annoyance of tinnitus. In one patient who received active laser treatment, acute hearing deterioration occurred after the third irradiation. CONCLUSION: Transmeatal low-power laser irradiation with 60 mW is not effective for the treatment of tinnitus.

PMID: 11981384 [PubMed - indexed for MEDLINE]

[Treatment of tinnitus with low-intensity laser]
[Article in Danish]

* Mirz F,
* Zachariae B,
* Andersen SE,
* Nielsen AG,
* Johansen LV,
* Bjerring P,
* Pedersen CB.

Arhus Universitetshospital, Arhus Kommunehospital, ore-naese-halsafdeling H. mirz@dadlnet.dk

This study evaluated the effect of low-power laser in the treatment of tinnitus in a randomized, prospective, double-blind, placebo-controlled trial. The active laser applied 50 mW (cw, 830 nm) over a period of 10 minutes per session. Forty-nine patients were included. The main outcome was measured using psychoacoustical match of tinnitus loudness, Visual Analog Scale (VAS) ratings of subjective loudness, annoyance and attention involved, scores on tinnitus-specific questionnaires, and a number of psychosocial questionnaires. Only few subjects (18%) experienced subjective improvement. There were no statistically significant differences between the effects of the active laser and placebo treatments. CONCLUSION: Low-power laser treatment is not indicated in the treatment of tinnitus. Reports of significant benefits of this treatment in previous studies may be explained by the placebo effect.

PMID: 11016286 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Deze studies voldoen aan de creteria die de reguliere medische wetenschap eist.

Een goede studie voldoet aan de volgende eisen:

Veertig mensen met tinnitus worden willekeurig ingedeeld in een behandel groep en een placebo groep. De mensen die behandeld worden en de mensen die de administratie van de behandeling doen weten niet wie in welke groep zit. De mensen die in de behandel groep zitten krijgen de behandeling precies zoals in de laser kliniek. De placebo groep krijgt dezelfde behandeling maar in plaats van laser licht wordt normaal rood licht gebruikt dat lijkt op laser licht. Na de behandeling worden de uitkomsten verzameld door het administratief personeel en beoordeeld door een externe mensen.

Dr Wilden en ook Mikael backman hebben nooit studies gepubliceerd die ook maar enigzins aan deze voorwaarden voldoen. Wel zogenaamde studies in laser partner handels magazines die niet voldoen aan deze creteria.

Dr Wilden en Mikael Backman roepen overal dat de reguliere medische wetenschap ze isoleert, maar het enige wat van ze gevraagd word is het doen van zo'n studie. Financiering kan ook geen probleem zijn. Voor baanbrekende medische behandelmethoden als deze is financiering te krijgen.

Waarom doen Dr. Wilden en Mikael Backman dan niet zo'n studie? Ik kan maar 1 reden bedenken:

Ik denk dat lasertherapie helemaal niet zo goed werkt als dat Dr Wilden en Mikael Backman ons willen laten geloven.

Kijk ook naar de berichten van Nisett. Dr Wilden deed haar geloven dat ze nieuwe oren kreeg. Na negen maanden had ze geen enkel effect. Dr Wilden nam haar toen niet meer zo serieus en deed haar berichten af alsof dat niet kon.

Waarom staat Dr Wilden's site dan vol met positieve verhalen van patienten? Dat vraag ik met ook af. Ik wil benadrukken dat deze berichten echt zijn. Ik heb enkelen van deze mensen gebeld. Fijn voor deze mensen dat ze zich nu beter voelen, maar dat ze na een bepaalde behandeling zich beter voelen hoeft natuurlijk niet te beteken dat het ook door die behandeling komt.

Als laatste hoe het nu met mij gaat. Ik voel me een stuk beter als een jaar geleden. Ik heb minder last van tinntitus, maar ik denk dat dat niks met mijn trip naar Dr. Wilden vorig jaar te maken heeft.

Er zijn ondertussen aardig wat mensen geweest op dit forum die de behandeling van Dr Wilden hebben ondergaan, maar weinig hebben achteraf gemeld over een langere periode hoe het met ze gaat. Ik denk dat dit een teken aan de wand is.

Ik zeg tegen niemand wat hij of zei moet doen. Ik geef enkel mijn objectieve mening en ervaringen.

thijs

Bericht door thijs » zo 22.04.2007 15:37

Bart, bedankt voor je inzichten, duidelijk en genuanceerd!

Plaats reactie