Nergens meer stil

Mededelingen die niet bij bovenstaande onderwerpen over Hyperacusis passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Mustang

Nergens meer stil

Bericht door Mustang » do 22.02.2007 12:49

Toevallig zag ik gisteren een stukje op het journaal dat steeds meer mensen zich er aan ergeren dat het nergens meer echt stil is.
Zelfs in zogenaamde stiltegebieden hoor je nog herrie.
Valt mij zelf ook op misschien door de T dat je bepaalde dingen eerder als herrie ervaart, maar loop gewoon eens buiten, we wonen in een vrij rustig dorp nog niet eens in de grote stad, maar je hoort altijd lawaai om je heen, mensen die zonodig moeten claxoneren om niks, in de bouw zijn ze met een drilboor aan de gang, auto's die langsdenderen met de radio voluit aan en ga zo maar door. Gisteren ging ik met de bus naar huis na mijn werk, kwam en een groep schoolkinderen de bus in met 3 begeleiders, nou het was een rotherrie, vreselijk, hadden 3 van hen ook nog van die spelletjes op hun mobieltje met veel gepiep en geloei, dus ik mijn MP 3 in nou mijn muziek kwam er niet bovenuit.
Gisteravond nog een (kinder)verjaardag gehad kon je elkaar ook niet verstaan zonder te schreeuwen.
Dus vandaag maar weer even rust opzoeken (voorzover dat mogelijk is) om mijn T weer wat af te zwakken.

Carla :down2:

betty
Contacteer:

Bericht door betty » do 22.02.2007 19:38

Hallo Carla,

Dat vind ik ook. Overal is herrie :evil: Als je gaat shoppen staat er in de winkels de muziek loeihard aan. In het zwembad staat ook altijd de radio hard aan. Zelfs bij de huisarts staat muziek aan in de wachtkamer.

En wat denk je dan van straks als het voorjaar weer komt. Overal grasmachines (bij mij ook) :oops: Iedereen aan het klussen. Tuinfeesten met harde muziek.

Gelukkig is oud en nieuw voorbij dat is helemaal een ramp. :evil:

Ik zou wel eens ergens naar een plekje willen waar het echt stil is voor een paar dagen of zo. Maar dat is niet te vinden.

groetjes Betty

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » do 22.02.2007 19:57

Wat dacht je van een klooster...

Kees

Bericht door Kees » vr 23.02.2007 10:31

Lalagè schreef:Wat dacht je van een klooster...
Beste mensen,

Dat lees je op het Ménière forum soms ook.
Gaan ze met een paar mensen een weekend of een soort midweek naar een klooster.
Op zich geen gek idee, het is daar vaak heel rustig en je komt er lekker van bij denk ik.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Mustang

Vakantie

Bericht door Mustang » vr 23.02.2007 13:56

Gelukkig is het weer zo eind mei, dan gaan we lekker op vakantie
naar Griekenland (een klein eilandje) daar zijn gelukkig (dat weten we van eerdere Griekenland vakantie's) nog genoeg stille en mooie plekjes te vinden.
Heerlijk.. Ik verheug me er nu al op.
Als ik eenmaal die vervelende vliegreis achter de rug heb dan kan de rust beginnen.

Gr. Carla :D

thijs

Bericht door thijs » vr 23.02.2007 23:39

kees, bij deventer is een klooster om de hoek als ik me niet vergis, abdij sion ;)

Kees

Bericht door Kees » za 24.02.2007 10:11

thijs schreef:kees, bij deventer is een klooster om de hoek als ik me niet vergis, abdij sion ;)
Hallo Thijs,

klopt als een bus.
Van Deventer naar Raalte komt je langs Abdij Sion.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Arie van den Heuvel

Bericht door Arie van den Heuvel » do 24.05.2007 21:19

Misschien is innerlijke stilte wel belangrijker.

Gedachten en ergernissen aan lawaai kunnen soms
storender zijn dan het lawaai zelf.

Arie. :cool:

Twinkel

Bericht door Twinkel » vr 03.08.2007 22:09

Bij ons is het alleen in huis al nooit echt stil.
Mijn vriend heeft Tinnitus en is juist zo'n beetje de hele dag bezig met zijn Tinnitus juist te overstemmen met andere geluiden zoals: afzuigsysteem, tv wat harder dan normaal, muziek op, fluitende vogel gekocht enz..
gaat ook slapen met een I-pod op...

Toch gek om dan te lezen dat de ene met tinnitus juist rust zoekt en de ander het juist wilt overstemmen met vanalles wat die mogelijkheid geeft.

Ik probeer door hier op het forum te lezen er te reageren nog meer begrip voor mijn vriend te krijgen, maar soms denk ik wel eens dat ik echt gek zou worden als ik niet eens even rust zou kunnen hebben.
Heb echt enorme bewondering voor hem dat hijzich er zo goed doorheen slaat. En dat geldt dus ook voor de mensen hier met Tinnitus!

Voor een buitenstaande is het soms moeilijk te begrijpen, maar iemand die zich er iets meer in verdiept kan zich eigenlijk nog niet voorstellen hoe zwaar zoiets is hoe goed ik ook mijn best doe...

thijs

Bericht door thijs » za 04.08.2007 00:13

Twinkel,

in de eerste plaats vind ik het fantastisch dat je je vriend zo helpt. Ik denk dat iedereen wel eens last heeft gehad van oorsuizen, maar 24/7, moeilijk kunnen concentreren, slecht slapen, dat het nooit gewoon eens gewoon lekker stil met een boek ergens kan zitten... voor mij is het soms ook nog een bad dream als ik even wat minder last heb.

Je wordt ook gewoon gestressed in het begin, net zoals je -als iemand toetert- schrikt, of dat je onbewust omdraait als iemand je naam zegt zonder er bij na te denken.

Maar dat wist je allemaal waarschijnlijk al wel.

Wat betreft de geluidsmaskeerders, dat is imho meer symptoombestrijding dan therapie. Ik betwijfel zelf of het echt nuttig is gezien het feit dat je vriend zich al behoorlijk inspant om niet met stilte geconfronteerd te worden.

Wat voor mij helpt, goed slapen: consistent op tijd naar bed. Wat dat betreft ben ik nu alweer aan de late kant. Verder is er weinig wat je kan doen, helaas.

Ik zag dat je van '81 bent, als je niet een hele oude vriend hebt betekent dit dat het echt al van jongs af aan heeft. Sterkte aan hem, misschien vinden ze ooit nog eens wat (zie elders op het forum)!

Goed weekend!

Plaats reactie