hyperacusis en (kinder)verjaardagen

Mededelingen die niet bij bovenstaande onderwerpen over Hyperacusis passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Wina

hyperacusis en (kinder)verjaardagen

Bericht door Wina » ma 08.11.2010 13:13

Hoe gaan jullie om met de herrie op (kinder)verjaardagen? Ik heb inmiddels gehoorbescherming maar met die bescherming kan ik geen mensen meer verstaan op een verjaardag. Ik voel me dan erg eenzaam vraag me of ik de volgende keer nog wel moet gaan. Ik ben bang dat ik uiteindelijk in een sociaal isolument kom. Hoe maken jullie de afweging om wel of niet te gaan?

Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie. Ik heb gezien dat jullie een stuk ouder zijn dan ik en daardoor waarschijnlijk iets anders in het leven staan. Toch heb ik veel aan jullie reactie gehad! Ik zal mijn overweging zeker anders maken in de toekomst.
Laatst gewijzigd door Wina op do 11.11.2010 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Frits

Re: hyperacusis en (kinder)verjaardagen

Bericht door Frits » ma 08.11.2010 16:01

Ja, dat is een probleem waar de meeste tinnitus- en hyperacusispatienten mee zitten.

Er zijn mensen met een zeer heftige hyperacusis, zoals ik, die dit soort dingen niet meer doen. Maar er zijn ook mensen die wel gaan en het later heel heftig hebben. Het is maar wat je wilt. Iedereen moet daar zelf een keuze in maken.

Er zijn dacht ik ook geluidsbeschermers die niet alle geluid tegenhouden. Maar daar weet ik niet zo veel van. Misschien komen er nog reacties van andere forumleden. Anders even zoeken. Er staat veel informatie op het forum.

Sterkte
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » ma 08.11.2010 16:34

Als het niet te ver is, kun je zelf wat later komen en samen met je partner weer vertrekken.
Anders samen later komen en op tijd weer naar huis.

Zelf heb ik ook een tijdje de verjaardagen over geslagen
en ging mijn partner alleen naar de verjaardagen.

Nu gaan we gewoon weer samen, maar zoek ik wel een
plaatsje waar ik denk dat dat het veiligst voor mijn oren is.

Ja, ook hier blijft het schipperen met de mogelijkheden.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

drummer

Bericht door drummer » ma 08.11.2010 17:03

Mijn vrouw en ik hebben de afspraak gemaakt met familie en vrienden,
verjaardagen niet meer bij te wonen. Daar integen gaan wij wel het zij iets eerder of later, het werkt voor mij uitstekend :cool:
vriendelijke groeten drummer

Jante

Bericht door Jante » di 09.11.2010 22:34

Ik spreek altijd wat later af, op de tijd dat de meeste visite met kroost al weg is, de rustigste tijd.
Dan heb ik ook tijd om zelf een beetje contact te hebben met de jarige en de ouders.
Gaat prima zo.

Groet,
Jante

herci
Contacteer:

Bericht door herci » di 28.12.2010 17:28

één woord: TAPE (voor de kinderen)
:lol:

Het is moeilijk een evenwicht te vinden. Ik ga niet meer naar bepaalde feestjes, al zou ik enorm graag gaan en het was er altijd superleuk. Maar als je op voorhand weet dat je toch maar de hele tijd aan het afzien bent, dan ga je misschien beter niet.

Soms kan je ook een tijdje gaan..als het te luid wordt eerst doppen en is het niet meer te doen of leuk is met die doppen dan vertrekken. Maar dat vind ik pijnlijker dan helemaal niet gaan...want als het dan net leuk is.

Michel Follet schreef in zijn boek, dat hij meestal heel vroeg of heel laat ging en maar een half uurtje bleef. Bijvoorbeeld op recepties naar het einde toe, is er al veel volk weg...soms wat kalmer. Maar het is altijd een wilde gok.

Als je er tegenop ziet, ga niet...leg ook uit waarom. Niemand zal je het kwalijk nemen. Dat doen ze toch niet in mijn omgeving.

Plaats reactie