WONEN MET HYPERACUSIS

Mededelingen die niet bij bovenstaande onderwerpen over Hyperacusis passen.

Moderators: moderator, forumadmin

betty
Contacteer:

Bericht door betty » do 17.11.2011 17:43

Hallo Anboud,

Ik ben het volkomen met je eens, overal is lawaai.
Als ik ga zwemmen staat de radio daar keihard aan en als je er iets van zegt, moet je je niet zo aanstellen.
Sportschool kan niet te veel lawaai.

Maar wat ik het allerergste vind is dat vuurwerk wat iedereen zo leuk vindt, dat is trouwens nog slecht voor het milieu ook!

Ik zou graag een soort hotel willen hebben waar mensen die niet tegen lawaai kunnen, tijdelijk kunnen verblijven (b.v. tijdens vuurwerk, verbouwing, straatfeesten enz)

groetjes Betty

de redder

Bericht door de redder » do 17.11.2011 18:21

Tja, dan moest ik 2 jaar daar blijven.
Wat zal de komende tijd worden.

Inderdaad, (te) luid muziek in zwembaden. Daar kan je ook al niet voor ontspanning heen gaan. Veel winkels hebben te luid muziek aan staan. Ik ben vaak genoeg weggevlucht. Daarom kan ik valkenburg zo waarderen, lekker rustig winkelen.
Am i part of the decease or am i part of the cure.

Kees

Bericht door Kees » do 17.11.2011 18:45

Er zijn wel vuurwerkvrije bungalowparken in Nederland.

die kun je hier vinden.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

betty
Contacteer:

Bericht door betty » do 17.11.2011 18:51

Bedankt Kees,
groetjes Betty

Anboud
Contacteer:

wonen met hyperacusis

Bericht door Anboud » do 17.11.2011 19:46

Dank Betty,
En Kees voor je link.

Allemaal leuk bedacht maar het blijven omtrekkende bewegingen.
Aan de oorzaak wordt niets gedaan. Dat is mijn punt telkens weer.
Daarbij ben ik fysiek dusdanig beperkt dat ik niet steeds kán vluchten en wat dat allemaal moet kosten...dat kan ik helemaal niet opbrengen!

Dat zou een mooie eerste stap in de goede richting zijn:
De gemeente, die de lawaaivergunningen afgeeft, zou tevens moeten nagaan wie er gedupeerd worden en zorgdragen voor een passend alternatief dat volledig verzorgd en betaald wordt!

Vuurwerk in deze tijd is wat mij betreft puur crimineel gedrag. Willens en wetens ons leefklimaat verzieken. Datzelfde gedrag dat ons, goedwillende burgers, op alle andere dagen zwaar wordt aangerekend. En laten we de stupide carbidschieters niet vergeten. Als je een hartverzakking wil is dat de beste optie. Ik heb in N.O Friesland gewoond in een klein dorp waar ze in september al begonnen en er hele kanonnen voor bouwden. Wat nou melkbus! En hier in Drenthe kunnen ze er ook wat van.

Een klein stukje uit een column daarover:

"Reflecteren over wat was en waarnaar toe te werken, beperkt zich tot de ruimte van knal tot knal, van schrik tot shock, van kwaadheid tot verdriet.
Hoe kan ik in vredesnaam mijn medemens een gelukkig nieuwjaar toewensen als hij er een oorlogsgebied van maakt.
Mijn laatste dag van het jaar wordt tot een hel gemaakt, maar hoe zit het met alle vogels die het van het luchtruim moeten hebben?
Wekenlang worden ze al opgeschrikt door het domme en egoïstische verveelgedrag van de plattelandsjeugd. Ik zie de paarden in het weiland voor mij telkens wegspringen bij iedere dreun die zo plotsklaps tegen hen aan dendert. Mijn hart huilt nog meer voor alle dieren die helemaal geen stem hebben en over wie het nooit gaat..."

December mag wat mij betreft in zijn geheel worden afgeschoten!
veel stilte maakt een machtig geluid (spreekwoord uit het Swahili)

de redder

Bericht door de redder » do 17.11.2011 21:11

Precies, maar ik denk dat zo'n beetje alle huisdieren er last van hebben. Jaren terug was een hond van mij weggelopen door vuurwerk. Vond 'm terug aan de andere kant van de woonplaats.
Een idioot vond het leuk om een bazooka 5 meter van 'm vandaan te gooien. Het moet net als in engeland worden, alleen autoriteiten mogen afsteken.

betty
Contacteer:

Bericht door betty » vr 18.11.2011 13:16

Hallo Arnboud,
Wat zou je aan de oorzaak kunnen doen?
In deze tijd van bezuinigingen in de gezondheidszorg krijg je de zorgverzekeringen niet zo ver dat ze tijdelijk verblijf vergoeden voor mensen die vanwege geluidsoverlast (vuurwerk, bouwwerkzaamheden enz.) niet thuis kunnen blijven.
De mentaliteit van mensen veranderen? Dat zou een oplossing zijn maar je moet in deze tijd al blij zijn als je niet te veel overlast hebt (van b.v. hangjongeren, straatfeesten enz.)
Het zijn inderdaad omtrekkende bewegingen maar een oplossing zie ik niet. Ik wou dat die er wel was!
groetjes Betty

Anboud
Contacteer:

wonen met hyperacusis

Bericht door Anboud » vr 18.11.2011 14:39

Beste Betty,

Er zou veel meer druk uitgeoefend moeten worden op de verantwoordelijken.
Gemeentes, politie, wijkagenten, woningbouwverenigingen, in winkels etc.
Als niemand meer zijn mond opendoet gaat men er vanuit dat het probleem niet bestaat. Er wordt ook vaak gezegd: u bent de enige die klaagt en woorden van gelijke strekking, maar door mijn bemoeienissen met stichting BAM weet ik dat dat in het geheel niet waar is.

Er is, ook bij gemeentes, geld genoeg alleen wordt het besteed aan verkeerde zaken. Als zij o.s.m (ons soort mensen) wél kunnen opzadelen met en duperen door evenementen die heel veel geld opleveren, dan zouden ze ons daarvan logischerwijs ook moeten kunnen helpen.
Ze doen dat niet omdat ze denken dat iedereen het wel prima vindt. Die paar klagers nemen ze wel voor lief.

Juist vanuit onze hoek, die toch regulier gezien ook impact heeft op de discussie door de status van de diverse aandoeningen, moet er gewicht in de schaal te leggen zijn, maar dat moeten we allemaal individueel gaan doen om het massaler te maken.

De makke is dat wij over het algemeen zeer beperkt zijn in de mogelijkheden tot optreden in de publieke ruimte.
Ik kan gelukkig schrijven, maar ik opereer vrijwel in mijn eentje en dat is bij lange na niet genoeg om overal op en in te duiken.

De pest daarbij is nog dat de diverse media zichzelf ook enorm schuldig maken aan het tegenwerken van aandacht aan dit grootste taboe te schenken, door geen serieus podium te willen bieden aan bevlogen mensen die e.e.a goed kunnen verwoorden en het debat in gang zouden kunnen brengen.
Het blijft bij een enkel speldeprikje.

Toch blijf ik optimist in hart en nieren, want het aantal mensen dat het water tot aan de lippen is gestegen groeit enorm en de gevolgen worden steeds meer zicht- en hoorbaar.
Er is een kans...en er komt een dag...

Kees

Bericht door Kees » zo 20.11.2011 18:52

Er zijn wel afspraken gemaakt om de geluidsnormen te verlagen.

Niet genoeg naar onze zin, maar het is in ieder geval een beginnetje.

Je kunt het hier lezen.
Groeten,

Kees.

de redder

Bericht door de redder » zo 20.11.2011 22:30

Ik heb eens bij de edah gevraagd of het minder kon met de volume.
Ik kon het niet geloven dat het inderdaad gedaan werd.
En dat was jaren geleden toen ik nog geen T en H had.

Anboud
Contacteer:

wonen met hyperacusis

Bericht door Anboud » di 22.11.2011 10:53

Dank Kees, ik wist er reeds van.

Dat er eindelijk geluidsnormen gaan komen voor concerten e.d lijkt goed nieuws.
Eerst horen en dan geloven lijkt me echter niet onrealistisch.

Het is zinvol ook enige kanttekeningen te plaatsen, want wederom zijn de maatregelen van dien aard dat de schadelijke gevolgen voor de kwetsbare oren niet prioriteit hebben.Hoe verzint men anders drie verschillende decibelniveaus om uit te kiezen? En waarom worden er nog steeds oordoppen al dan niet verplicht en/of gratis ingezet?

Normaal en dus veilig naar muziek luisteren kan maar op 1 manier en dat zal, treurig genoeg, eerst terdege moeten worden aangeleerd door de jarenlange lawaaiverslaving diepgaand af te leren: die heeft een schrikbarende hoeveelheid doven en slechthorenden opgeleverd, waar onze softe bestuurders mede schuldig aan zijn door hun oren te laten hangen naar de gigantische inkomsten van vergunningen en drankgebruik en de eisen van een totaal verwend en verpest publiek dat tevreden gehouden moet worden om een ware opstand te voorkomen.

En het allerergst is nog wel dat alle sectoren die in het afgelopen jaar in conclaaf zijn geweest het belang van de omwonenden alweer totaal vergeten zijn.
Dat belooft weinig goeds voor hun gemoeds- en nachtrust. Zij weten als geen ander dat afhankelijk zijn van de handhaving van straks nog ingewikkelder regelgeving de overlast echt niet doet afnemen.

De kloof tussen lawaaiverslaafden en stiltebehoeftigen neemt ook alleen maar toe, omdat de grootste belangen de fundamenten voor een gezond leefklimaat totaal hebben weggeslagen en weer een nieuwe generatie laat opgroeien in een lawaailandschap dat de stilte niet meer heeft gekend. Hoe treurig en onbeschaafd is dat?

Er is een groot gebrek aan voldoende kennis over waarom er zoveel onnodig lawaai wordt gemaakt en het ontbreken van bewustzijn over de diep ingrijpende gevolgen.
Kwam die nog immer groeiende en beschaafde groep mensen nu maar eens massaal in opstand!

de redder

Bericht door de redder » di 22.11.2011 17:30

Wow anboud, wat heb je dat goed geschreven, ik kan het je niet nadoen.

Alleen mis ik hier de alinea's voor de mensen met zware T.
Voor hun is dit niet te lezen?

Kees

Bericht door Kees » di 22.11.2011 19:29

Ja, zo is het maar net.

En het levert jaarlijks 20.000 slechthorende jongeren op. :-( :evil:
Groeten,

Kees.

Anboud
Contacteer:

wonen met hyperacusis

Bericht door Anboud » di 22.11.2011 19:54

Kees, de cijfers zijn, volgens mijn informatie, in de loop der jaren inmiddels opgelopen tot 35.000 per jaar!

Groet
Annette

de redder

Bericht door de redder » di 22.11.2011 22:55

Zodan, dat is niet normaal meer. En danook wetende dat het leven veel geluidsdrukker is geworden.

De kno artsen enz krijgen het heel erg druk.

Plaats reactie